beantwoord

Terug van Hannover op stakingsdag 9 september

  • 7 September 2022
  • 6 reacties
  • 229 Bekeken

Heeft iemand een idee hoe ik a.s. vrijdag terug geraak naar Leiden vanuit Hannover (vertrek 14:40) IC 144? Of is al bekend tot waar de Duitse trein zal rijden?

Dank 

Luc

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 7 September 2022, 17:07

Bekijk origineel

6 reacties

De trein zal naar alle waarschijnlijk tot Bad Bentheim rijden. Vandaar kunt met de regionale trein van Keolis naar Hengelo, eventueel kunt u van Hengelo met Blauwnet nog naar Zutphen/Apeldoorn of Zwolle maar dan houdt het op. Houd er wel rekening mee dat uw ticket in die treinen niet geldig is, u kunt de kosten van die treinen wel claimen.  

dankjewel

De trein zal naar alle waarschijnlijk tot Bad Bentheim rijden. Vandaar kunt met de regionale trein van Keolis naar Hengelo, eventueel kunt u van Hengelo met Blauwnet nog naar Zutphen/Apeldoorn of Zwolle maar dan houdt het op. Houd er wel rekening mee dat uw ticket in die treinen niet geldig is, u kunt de kosten van die treinen wel claimen.  

Ik heb ook met die treinen gereisd, de tickets voor Blauwnet en Arriva netjes betaald (Keolis niet, want daar stapte ik in in Bad Bentheim en nam aan dat mijn DB ticket geldig was). Bij thuiskomst (ruim 3 uur later dan gepland) vond ik een email van de Treinreiswinkel (daar had ik mijn ticket voor IC144 gekocht) waarin stond dat mijn ticket geldig was op alle treinen in Nederland die wel reden.

Reputatie 7
Badge +1

Omdat ik er zoëven nog in zat: Keo rijdt NIET die treintjes Bielefeld-Hengelo-dat is EuroBahn die een jaartje of zo terug stilletjes van de hand is gedaan door Keo-aan duitse uitbaters

Was allemaal leuk uitgemikt: dit weekend werken rond Deventer-dus ook heden geen doorgaande IC.

Reputatie 7
Badge +2

Omdat ik er zoëven nog in zat: Keo rijdt NIET die treintjes Bielefeld-Hengelo-dat is EuroBahn die een jaartje of zo terug stilletjes van de hand is gedaan door Keo-aan duitse uitbaters

Dat betreft alleen Keolis Deutschland. Maar die treinen Bielefeld - Hengelo worden nog wel degelijk deels door Keolis Nederland gereden.

Omdat ik er zoëven nog in zat: Keo rijdt NIET die treintjes Bielefeld-Hengelo-dat is EuroBahn die een jaartje of zo terug stilletjes van de hand is gedaan door Keo-aan duitse uitbaters

Dat betreft alleen Keolis Deutschland. Maar die treinen Bielefeld - Hengelo worden nog wel degelijk deels door Keolis Nederland gereden.

Voir zover ik weet huurt EuroBahn machinisten bij Keolis Nederland om de treinen tussen Hengelo en Bentheim te rijden maar is Keolis Nederland niet bij de exploitatie betrokken. Het is net als wanneer EuroBahn personeel zou inhuren bij een uitzendbureau.

Eventueel aanwezig controlepersoneel (er zijn geen vaste conducteurs) is in dienst bij EuroBahn.

Reageer