Ik krijg inderdaad alleen voor een beperkt aantal verbindingen de mogelijkheid om te boeken. En die worden steeds minder als je elke keer ververst.
Heel apart vind ik dit. Zelfs 030-230 00 30 snapt niet hoe dit kan.
Ook op de website van NMBS vallen er treinen uit, die je niet kunt boeken.
Het lijkt op problemen van communicatie tussen de diverse NS servers en haar ticket server.
Net of dat een aantal “Citrix” servers niet correct met elkaar synchroniseren,
en je daardoor telkens een andere status krijgt te zien.
Eerst was deze lijn van Abellio, onze dochteronderneming, maar inmiddels is het overgenomen door een andere vervoerder die het alleenrecht lijkt te hebben op bepaalde bestemmingen. Als je wel voor 6:30 uur kan boeken kun je dat ook aanschaffen voor de verbinding 08:30 uur en 09:30 uur, aangezien het een full-flex tarief is.
De vraag is, waarom je voor een bepaalde verbinding soms wel en soms niet bij NSI kunt boeken, de ene keer soms met 40% of 100% korting, de andere keer zonder korting.
Emmerich/k heft geen HBF en ook nooit gehad-dat is in DE voorbehouden aan spezifieke Kreisfreie Städte. VIAS is de nieuwe operator-hoewel alle aankondigingen nog gewoon vrindelijk ABL heet U welkom etc luiden. Hoewel dit topic elders ook al enorm uitgekauwd is, mis ik daarbij og wel de mogelijkheid dat het niet die boze NS (hoewel-al die zelfaangestelde inkomstenbewakers voor tante Spoor??) maar wellicht zelfs de pfennigjagende VIAS.
Oh-degenen die meer tijd hebben kunnen ook eens kijken wat er lukt via bahn.de en of andere BHFe die VIAS langs die lijn bedient (Empel-Rees, Voerde, Dinslaken etc.) ook met ditzelfde euvel kampen.
Met meerdere stations in Kreis Emmerich, vond ik de aanduiding Emmerich Hbf wel een duidelijke onderscheiding ten opzichte van bijvoorbeeld Elten ;)
De vraag is, waarom je voor een bepaalde verbinding soms wel en soms niet bij NSI kunt boeken, de ene keer soms met 40% of 100% korting, de andere keer zonder korting.
Ik krijg de indruk dat de NSI website “gewoon” soms in storing ligt. Als het boeken van een bepaalde rit niet lukt, dan lukt het een half uur/uur/halve dag later wel weer. Niet de bedoeling natuurlijk, maar ook niet iets wat bewust zo gedaan wordt volgens mij.
Het antwoord van NSI is misleidend, want heeft niks met het probleem te maken. De trein rijdt ieder uur en het ene uur kun je wel via NS boeken en het andere uur niet en dat wisselt ook nog eens elke keer als je de website opent. Het speelt trouwens op vrijwel alle standaard verbindingen, ook bijv Venlo-Düsseldorf of Heerlen-Aken dus het heeft niets met de betreffende vervoerder te maken. Dit is duidelijk een systeemprobleem bij NS/NMBS. Gelukkig kun je bij DB wel gewoon boeken zonder problemen. Daar kun je ook aangeven dat je 40% korting hebt in Nederland.
Gelukkig kun je bij DB wel gewoon boeken zonder problemen. Daar kun je ook aangeven dat je 40% korting hebt in Nederland.
Maar DB kent alleen 40% korting in NL, geen 100% korting in NL.
EN-als je dan de vervolg stap doet (en uiteraard netjes buiten VRR-traject heengaat)kom je op een andere nogal nieuw deel van bahn - INTERnat.-en dan blijkt opeens elke NL/NS kaart niet meer te bestaan-enkel nog van OeBB en SBB-daar spreken ze ook duits.
Maar sinds de sjipkaart tot Emmerich geldt is dit in principe overbodig geworden.
Mensen die dit bovenmatig interesseert zouden ook eens moeten bekijken of dezelfde problems zich voordoen op andere nabijliggende kleine duitse plaatsen-zoals op de lijnen naar Münster/Coesfeld of voorbij Kaldenkirchen.
Maar sinds de sjipkaart tot Emmerich geldt is dit in principe overbodig geworden.
Uiteraard niet, aangezien er voor internationale kaartjes andere spitstijden gelden.
EN-als je dan de vervolg stap doet (en uiteraard netjes buiten VRR-traject heengaat)kom je op een andere nogal nieuw deel van bahn - INTERnat.-en dan blijkt opeens elke NL/NS kaart niet meer te bestaan-enkel nog van OeBB en SBB-daar spreken ze ook duits.
Maar sinds de sjipkaart tot Emmerich geldt is dit in principe overbodig geworden.
Mensen die dit bovenmatig interesseert zouden ook eens moeten bekijken of dezelfde problems zich voordoen op andere nabijliggende kleine duitse plaatsen-zoals op de lijnen naar Münster/Coesfeld of voorbij Kaldenkirchen.
Bij mij gebeurt dat alleen als ik een kaartje van Elten boek. Als ik een kaartje vanaf Emmerik probeer te boeken kom ik niet op die speciale site.
De trein rijdt ieder uur
Volgens dienstregeling klopt dit. Dit traject is wel storingsgevoelig zodat er nogal eens treinen uitvallen. Extra probleem is daarbij dat, als er sprake is van een defecte trein of wisselstoring tussen Arnhem en Emmerich (zoals gisteren) er soms wel 3 of 4 treinen uitvallen, dan heb je het wel over zo’n 4 uur vertraging als je een beetje pech hebt. En dat maakt het reizen op dit traject helaas minder aantrekkelijk.
Eerst was deze lijn van Abellio, onze dochteronderneming, maar inmiddels is het overgenomen door een andere vervoerder die het alleenrecht lijkt te hebben op bepaalde bestemmingen. Als je wel voor 6:30 uur kan boeken kun je dat ook aanschaffen voor de verbinding 08:30 uur en 09:30 uur, aangezien het een full-flex tarief is.
Wat een onzin. In Duitsland worden de tickets van stoptreinen niet door vervoerders verkocht maar door het Verkehrsverbund en er is ook geen alleenrecht. Een verzinsel.
Abellio nrw ging failliet en nu rijdt Vias met de Abellio treinen maar aan de kaartjesverkoop is niets veranderd
Het probleem speelt bij alle grensovergangen tussen Nederland en Duitsland sinds de invoering van het € 9,00 kaartje. Naar en van België kan nog gewoon een kaartje gekocht worden met alle bestaande kortingen in Nederland. De NS vinden het sinds medio juni niet meer nodig dat mensen Duitsland kunnen bezoeken per trein. Het € 9,00 kaartje is echter wél geldig vanaf of naar Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim. Zie https://www.fahrplaner.info/?utm_source=link&utm_medium=web&utm_campaign=9euroticket&utm_id=partner en naar onder scrollen voor meer info.
Ik heb NS International gevraagd waarom ik geen kaartjes naar Elten kan aanschaffen. Hun antwoord was dat ik maar bij VIAS moest zijn.
Ik heb NS International gevraagd waarom ik geen kaartjes naar Elten kan aanschaffen. Hun antwoord was dat ik maar bij VIAS moest zijn.
Vraag ze beter wanneer ze dat gerepareerd hebben, aangezien het tot voor kort wel werkte.
Kaartje kopen bij VIAS is ook maar een workaround en eigenlijk alleen van toepassing op reizen van/naar Arnhem en Zevenaar.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.