Skip to main content
beantwoord

Het lukt niet om mijn persoonlijke ov chipkaart toe te voegen aan mijn ns, ik heb al 3 keer gebeld naar de klantenservice.


Toon eerste bericht

38 reacties

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 19 juli 2023
Ik heb een persoonlijke OV-kaart besteld en heb hetzelfde probleem. Klantenservice zegt te wachten.

Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 6369 reacties
  • 19 juli 2023
Momo schreef:

Als je al wel een OV-chipkaart hebt met NS Flex erop, maar je kan niet wijzigen van Flex abonnement omdat je de kaart niet koppelen, zou je neem ik aan wel de klantenservice kunnen contacten zodat zij je Flex abonnement wijzigen. 

Als er al wel het gewenste abonnement op de kaart staat kun je er gewoon mee reizen, je kunt dan alleen, omdat je de kaart niet koppelen, geen reishistorie zien, geen uitdraai maken van de reizen om te declareren en geen GtbV via MijnNS indienen. 

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 19 juli 2023
Stijn NS schreef:

Als er sprake is van een NS Flex abonnement dan zou het geheel niet nodig hoeven te zijn om de OV-chipkaart handmatig te koppelen aan een Mijn NS account. Bij NS Flex wordt het abonnement en de reishistorie weergegeven via de Mijn NS koppeling aan de betreffende klantgegevens. Als dat in orde is, kan het abonnement beheerd worden en kan reishistorie ingezien worden zonder handmatig de kaart te koppelen.

Die koppeling is enkel nodig als er gebruik gemaakt wordt van reizen op saldo, in die gevallen wordt reishistorie niet standaard weergegeven in het Mijn NS account.

Degene die dit topic startte gaf aan sinds 20 juni 2023 een NS Flex Dal voordeel abonnement met een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart.te hebben en deze niet te kunnen koppelen. Hij kan hierdoor de reishistorie niet zien, niet zien welk product hij heeft en kan ook zijn abonnement niet wijzigen. 

 


Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 6369 reacties
  • 19 juli 2023

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens. Wat er in deze situatie dan specifiek aan de hand is snap ik ook niet zo goed, maar ik begrijp dat Daniël er al mee bezig is.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29864 reacties
  • 19 juli 2023
Stijn NS schreef:

Het handmatig koppelen van een kaart heeft geheel geen invloed op het wel of niet kunnen beheren van een abonnement, dat wordt puur bepaald door de koppeling tussen het Mijn NS account en de klantgegevens.

Dat snap ik niet, want op je Mijn NS Startpagina (en bij Producten) worden je kaarten (en abonnementen) weergegeven, dus als je kaart er niet bij staat kan je (voor die kaart) niets beheren.

Of is het probleem dat die informatie er wel staat, maar je voor die kaart geen facturen of reishistorie kunt inzien (dus declaratie maken)?

Het schijnt soms te helpen om oudere (bijna) verlopen kaarten te verwijderen, na eventueel een backup maken van de Reishistorie daarvan.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13435 reacties
  • 19 juli 2023

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29864 reacties
  • 19 juli 2023
MoDe schreef:

Zou het kunnen dat er bij het aanvragen een nieuw account is aangemaakt?

Dat maakt op zich niet uit, want een kaart kan je aan elk willekeurig account koppelen en dan bijv. de Reishistorie inzien en declaraties maken.

Als je facturen wilt inzien of abonnementen wijzigen moet je wel met de juiste (contracthouder) account ingelogd zijn.


  • Intercity
  • 9 reacties
  • 20 juli 2023

Het lukt nog altijd niet, ik heb nog niet het gevoel dat er met man en macht aan gewerkt wordt. Ik voel mij als klant weinig serieus genomen.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • 20 juli 2023

Je mag ervan uitgaan dat Daniël zijn best voor je doet. Hij is alleen niet alle dagen hier actief waardoor het soms even duurt voordat je een antwoord krijgt.


  • Intercity
  • 7 reacties
  • 20 juli 2023

Het is zojuist gelukt mijn ov-chipkaart te koppelen. Na 10 dagen proberen (ook vanmorgen nog) ging het ineens goed. 


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1381 reacties
  • Antwoord
  • 23 juli 2023

Goed nieuws! De storing is nu volledig opgelost en het koppelen van OV-chipkaarten is voor iedereen weer mogelijk. Als je alsnog tegen een probleem aanloopt dien je contact op te zoeken met de klantenservice om dit alsnog na te kijken, dan valt dit helaas niet onder deze algemene storing. 


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 3 maart 2025

Mijn OV chipkaart is bijna verlopen en heb een nieuwe aangevraagd en binnengekregen, maar ook ik heb het probleem dat de kaart niet wil koppelen met mijn account. Hoe kan dat?


Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 210 reacties
  • 3 maart 2025

Hi floortje123! Zoals je in de andere recente topics kunt lezen is er op dit moment sprake van een storing. Je kunt het later opnieuw proberen. 


Reageer