Skip to main content
beantwoord

Geld terug bij vertraging bij een Business Card


jvleijden1980
Als je meer dan een half uur vertraging heb en je reist met een NS-Business Card, kan je dan ook Geld terug bij vertraging claimen? Zo ja, gaat dat dan ook via de werkgever?

Beste antwoord door Thomas NS

Dat kan zeker, via jouw MijnNS Zakelijk account is deze vergoeding aan te vragen.
Bekijk origineel

14 reacties

Thomas NS
  • Oud moderator
  • 3000 reacties
  • Antwoord
  • 17 juni 2017
Dat kan zeker, via jouw MijnNS Zakelijk account is deze vergoeding aan te vragen.

jvleijden1980
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 69 reacties
  • 17 juni 2017
En wordt deze betaald aan mij of aan de werkgever?

Chiel NS
  • Oud moderator
  • 1703 reacties
  • 18 juni 2017
Degene die de claim indient, krijgt de vergoeding!

  • Intercity
  • 136 reacties
  • 22 juni 2017
Goeie grap Chiel! Ik heb meerder keren een claim ingediend maar geen vergoeding gekregen. Maar bedankt voor het lachen!

Thomas NS
  • Oud moderator
  • 3000 reacties
  • 22 juni 2017
Uiteraard is een afwijzing ook mogelijk, is dit bij jou het geval geweest?

jvleijden1980
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 69 reacties
  • 25 september 2017
Vandaag kwam ik in een gesprek met NS Zakelijk op dit onderwerp. Deze medewerker van NS Zakelijk vertelde dat de eventuele vergoeding voor vertraging naar de werkgever gaat, omdat deze het abonnement betaalt. Dit is tegenstrijdig met wat ik in dit topic heb gelezen.

Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 6369 reacties
  • 25 september 2017
Ik heb het nog even bij mijn collega's van de zakelijke afdeling nagevraagd en ik vind het vreemd dat je dit te horen hebt gekregen. Volgens mijn collega's krijgt namelijk de persoon die de vertraging heeft ervaren en die de claim indient het bedrag. Dit is niet automatisch de werkgever.

Henk_NL
  • 7128 reacties
  • 25 september 2017
Heb even gekeken, bij de BC's die ik hier heb (ben kaarthouder en werkgever, ingelogd als kaarthouder) kan ik bij aanvraag GTBV netjes IBAN-nummer invullen.


jvleijden1980
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 69 reacties
  • 25 september 2017
Dan zal ik daar maar niet de Iban van mijn werkgever invullen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30111 reacties
  • 25 september 2017
Zou dit te maken hebben met dit topic dat over iets soortgelijks gaat?

Er is inderdaad verschil tussen consument en zakelijk bij GTBV dus! Langzaam aan wordt de info duidelijker, en de tips ook! 😃

jvleijden1980
  • Auteur
  • Reisadviseur*
  • 69 reacties
  • 25 september 2017
Ja dat klopt. Maar bij dit topic was de vraag wie de vergoeding kreeg. En het andere topic hing over de hoogte en voorwaarden van teruggabe.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30111 reacties
  • 25 september 2017
Simpel. De kaarthouder, en bij NS Business Card is dat degene die de facturen ontvangt (werkgever).

Dus als je zzp'er bent op je eigen (zakelijke) rekening, of in ieder geval het IBAN nummer dat voor incasso gebruikt wordt.

Henk_NL
  • 7128 reacties
  • 25 september 2017
Niet dus volgens mij, want als ik als kaarthouder GTBV aanvraag op mijn BC, mag ik zelf een IBAN-nummer opgeven 😳 Terwijl het rekeningnummer van de rechtspersoon ook bekend is, want daar worden normaal de facturen geincasseerd.

ZZP'er of niet zou geen verschil mogen maken, je krijgt altijd een contactpersoon/kaarthouder constructie.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 3634 reacties
  • 26 september 2017
Het is mij als werknemer van een groot bedrijf regelmatig gelukt een claim voor vertraging in te dienen, en zelf het geld op mijn eigen rekening te ontvangen. Dat kan dus wel degelijk!

Reageer