Skip to main content

Vraag: Ik ben op zoek naar het process om een geautoriseerde contactpersoon te wijzigen voor mijn (ik ben kaarthouder) NSZakelijk abbonment. 

Context: Ik probeer al maanden mijn abbonement op te zeggen vanwege een verhuizing, maar doordat de contactpersoon van mijn kaart al jaren niet meer voor mijn bedrijf werkt, laat de NS mijzelf het abbonement waar ik voor betaald niet opzeggen.Om deze reden wil ik de contactpersoon graag wijzigen, maar NS geeft geen duidelijkheid over hoe dit in zijn werk gaat. 

Welkom ​@DGeld bij de NS Community!

Dit is het reizigersforum dus we kunnen je hier niet helpen, maar ik zou volhouden bij NSZakelijk 

Of beter nog, neem contact op met het bedrijf (contracthouder) dat jou de kaart verstrekt heeft.

Als kaarthouder kan je inderdaad weinig (afhankelijk van wat je vanuit het bedrijf toegekende rechten zijn, bijv. een ander traject of 1e klas reizen instellen).

Als jijzelf rechtstreeks aan de NS betaalt voor een abonnement zouden ze je gewoon moeten helpen (als de contactpersoon bij je bedrijf er niet meer is).

Hi DGeld! Welkom bij de NS Community. 

In het geval dat de oude contactpersoon niet meer bij het bedrijf werkzaam is, dan kan diegene met tekeningsbevoegdheid (volgens de Kamer van Koophandel) verzoeken de contactpersoon te wijzigen. Ik raad je dus aan om contact op te nemen met diegene van het bedrijf met tekeningsbevoegdheid en hem/haar te verzoeken om contact met ons op te nemen. Deze procedure dient gevolgd te worden om misbruik te voorkomen. 

Hey Floor, bedankt voor je reactie. Het punt van fraude blijft vreemd: fraude tegen mijzelf? Ik betaal de rekening elke maand, maar ik kan niks wijzigen / eindigen. Dat is toch vreemd? Wat houdt een tekenbevoegde in? Graag wat meer duidelijkheid over dat proces. 

Iemand die tekeningsbevoegdheid heeft, heeft juridische bevoegdheid om namens een onderneming overeenkomsten te ondertekenen en de onderneming daarmee rechtsgeldig te binden. Deze persoon kan dus ook de contactpersoon aan laten passen. Het feit dat enkel diegene met tekeningsbevoegdheid dit aan kan passen, voorkomt misbruik. Als je contact opneemt met het betreffende bedrijf, dan zouden zij moeten weten wie bij hen tekeningsbevoegdheid heeft en dit voor je kan gaan regelen.

Reageer