Administratiekosten bij wijzigen NS flex | NS Community
beantwoord

Administratiekosten bij wijzigen NS flex


Goedemorgen,

 

Ik heb al langere tijd een NS flex abonnement, waarbij ik regelmatig wissel NS flex basis, weekend vrij en weekend voordeel. Momenteel heb ik NS flex basis en dit wil ik wijzigen naar Weekend voordeel. Bij het kiezen van dit abonnement krijg ik nu ineens te zien dat ik eenmalig € 10,00 administratiekosten moet betalen, terwijl dit voorheen niet het geval was.

 

Moet je deze administratiekosten elke keer betalen als je wisselt naar een abonnement onder de € 5,00? Waarom zou ik dan nog voor NS flex kiezen?

icon

Beste antwoord door Momo 2 July 2022, 13:22

Bekijk origineel

44 reacties

Badge +3

Als je al NS Flex Basis hebt zijn er geen kosten bij een wijziging, dat is dus een cosmetisch foutje.

Soms komt dat door een ad/script blocker, zet die in dat geval uit en kijk wat je dan te zien krijgt.

Bedankt voor je reactie Robert! Fijn om te horen dat er nog steeds geen extra kosten aan zijn verbonden. Ik heb m'n adblocker uitgezet, maar dan wordt alsnog eenmalige kosten a € 10,00 vermeld. Ze worden echter niet bij de totaalkosten opgeteld.

 

Dan ga ik het abonnement gewoon wijzingen. 

Reputatie 7
Badge +3

Zelf ook even getest, de administatiekosten worden wel vermeld wanneer je het abonnement kiest, maar ga je daadwerkelijk het proces van bestellen in dan wordt het niet meer aangegeven. 

Reputatie 7
Badge +1

Tsja Tara reageert nu, maar er zijn er natuurlijk ook zat die hierbij dan denken dat ga ik mooi niet doen. Abonnement kost maar € 2,00 p/m, € 10,00 is dus 5 maanden abonnement.

 

Waarom ontstaan er steeds dit soort storende fouten???

Badge +3

Dank voor de terugkoppeling, dan is het dus een cosmetisch foutje.

Bij de volgende stap komt de melding over die € 10,00 heel even in beeld en verdwijnt vervolgens (ook met adblocker aan).

Dit bij wijzigen vanuit Mijn NS, ik ben dus al ingelogd en de geselecteerde kaart wordt gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Tsja Tara reageert nu, maar er zijn er natuurlijk ook zat die hierbij dan denken dat ga ik mooi niet doen. Abonnement kost maar € 2,00 p/m, € 10,00 is dus 5 maanden abonnement.

 

Waarom ontstaan er steeds dit soort storende fouten???

Misschien wordt er pas bij het daadwerkelijk bestelproces gekeken of en welk Flex abonnement je al hebt op de kaart die je gekozen hebt. Zo kan ik in stap 1 van het bestelproces ook nog kiezen om een andere OV-chipkaart die ik heb te gebruiken, dat is een saldo kaart en kies ik die dan is de €10 weer terug. Of ik kan een nieuwe kaart aanvragen. 

Badge +3

Haha, welk bestelproces? 😥

Wil je dan maar naar de Community? Heb je weinig aan, het is 17:00 geweest dus geen behulpzame moderators hier.

Dan maar eens proberen via Mijn NS:

Gelukkig heeft webcare op Twitter het verlossende antwoord, morgenochtend vanaf 8.00 zal het weer werken.

https://twitter.com/robEindje/status/1543240926784544768

Zet dat er dan bij! (onderhoud tot 03-07-2022 om 08:00) 😣

Reputatie 7
Badge +3

Haha, welk bestelproces? 😥

Het bestelproces wat nog wel werkte toen ik het eerder vandaag testte maar waarvan je nooit van tevoren weet of die het een uur later nog doet. 

Gelukkig heeft webcare op Twitter het verlossende antwoord, morgenochtend vanaf 8.00 zal het weer werken.

https://twitter.com/robEindje/status/1543240926784544768

Zet dat er dan bij! (onderhoud tot 03-07-2022 om 08:00) 😣

Heeft zo te zien net als vorige week te maken met onderhoud van de website van OV-chipkaart.nl die wel netjes aangeven dat er onderhoud is en vanaf en tot wanneer dat duurt. 

 

Bedankt alle reageerders hierboven,

 

-ik kwam hetzelfde rare fenomeen tegen van de administratiekosten die dan blijkbaar toch niet worden gerekend. Storend hoor.

-nog iets anders: in de reclame van NS voor het flex abonnement staat vermeld dat je het maandelijks kan aanpassen. Toch kon ik het abonnement pas vandaag wijzigen: precies 1 maand nadat ik van basis naar dalvoordeel was gegaan. Dit kan niet een paar dagen vantevoren met het aangeven van een ingangsdatum. Ben benieuwd/bevreesd of er nu 2 maanden € 5,10 in rekening wordt gebracht. Zou ik niet fair vinden gezien de aankondigingen.

 

Frank

Badge +3

Het abonnement kan op elk moment worden aangepast, mits er een maand verstreken is sinds de vorige wijziging of de aanschaf. Na een wijziging vindt er een verrekening plaats van abonnementskosten. In uw geval krijgt u dus 5,10 euro terug als er toch 5,10 euro voor de volgende abonnementsmaand wordt afgeschreven. Maar vermoedelijk zal de nieuwe abonnementsmaand niet in rekening worden gebracht bij wijzigen op de eerst mogelijke dag.

Bedankt voor je reactie Tochjo. Ik hou het in de gaten.

Frank

Ja NS schrikt gebruiker af met deze onjuiste informatie. Is het al doorgegeven aan NS of kijken zij mee in dit forum?

Reputatie 7
Badge +1

Ja NS schrikt gebruiker af met deze onjuiste informatie. Is het al doorgegeven aan NS of kijken zij mee in dit forum?

Ja dit is al eerder opgemerkt, maar wijzigingen bij NS op ICT-gebied willen nog wel eens heel lang duren. 

Zijn er inderdaad hard mee bezig! We krijgen er dagelijks VEEL vragen over en dat voorkomen we natuurlijk graag, tevens als de verwarring die het oproept bij reizigers.

ook ik switch iedere maand bij NS flex en nu voor het eerst 10 EUR administratiekosten voor wijzigen van NS flex!? Juridisch is dit natuurlijk niet houdbaar zonder vooraankondiging 

En ik lees dat NS er 9 dagen gelden “mee bezig” was. Hoe moeilijk kan het zijn om knopje <10EUR> gewoon uit te zetten!?

 

Reputatie 7
Badge +1

Ja NS schrikt gebruiker af met deze onjuiste informatie. Is het al doorgegeven aan NS of kijken zij mee in dit forum?

Ja dit is al eerder opgemerkt, maar wijzigingen bij NS op ICT-gebied willen nog wel eens heel lang duren. 

Zal nog wel 2 maanden duren hoor

Beste NS,

Vandaag heb ik mijn flex abonnement gewijzigd en zag ook tot mijn schrik 10 euro admin kostten. Ik lees nu dat dit een fout is sinds juli 2022 en vandaar dat ik de wijziging toch heb doorgezet. Nu maar hopen dat het toch niet in rekening gebracht wordt. :)

Wij brengen alleen 10 euro administratiekosten in rekening als je nog geen NS Flex hebt en vervolgens een NS Flex basis of NS Flex Weekend Voordeel abonnement aanschaft.

Ook ik wilde zojuist mijn Flex omzetten naar Basis en zag €10 eenmalige adminstratiekosten staan. Het is dat ik ben gaan googlen en hier terecht kom maar had de neiging de hele boel op te zeggen.

We zijn nu ruim 2,5 maand verder en het wordt nog steeds vermeld. Ik ben ingelogd, Mijn NS weet wat voor abonnement ik momenteel heb, dus die mededeling is totaal niet van toepassing.

Zoveel werk is het nu ook weer niet om dit achter de schermen om te zetten. Ik weet nog wel een organisatie die jullie hiermee kan helpen als het aan gebrek aan IT-ers ligt. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Zijn er inderdaad hard mee bezig! We krijgen er dagelijks VEEL vragen over en dat voorkomen we natuurlijk graag, tevens als de verwarring die het oproept bij reizigers.

Dit bericht van Laura is van 20 juli 2022. NS is er dus inderdaad heel hard mee bezig. Ik vraag mij zo langzamerhand echt af of er nog iemand enige regie heeft bij NS. Het is een compleet drama momenteel.

 

Ondertussen op twitter nog steeds veel vragen hierover, maar het even snel oplossen, ho maar. Wij als NS leggen graag 1000 keer hetzelfde aan de klant uit. Waarom zouden we iets makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Ik zal het nogmaals melden dat dit aangepast moet worden.

Het is nog niet geheel opgelost, maar je krijgt nu het volgende te zien:

 

 

Ik begreep van Robert dat de melding van de 10 euro administratiekosten bij een wijziging binnen NS Flex naar NS Flex basis helemaal niet meer ziet. Het grootste euvel kan worden afgestreept.

Zelf ook even getest, de administatiekosten worden wel vermeld wanneer je het abonnement kiest, maar ga je daadwerkelijk het proces van bestellen in dan wordt het niet meer aangegeven. 

Het is hoog tijd dat NS dit ‘cosmetische foutje’ (= fout in het systeem) corrigeert! De berichten zijn al 3 maanden oud, maar het gebeurt nog steeds...

Wanneer is dit jou gebeurd? En gaat dit dan niet zoals Erryt laat zien?

Reageer