beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?



Toon eerste bericht

626 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Waar de stopcontacten in de trein allemaal wel niet goed voor zijn… https://www.rtl.nl/nieuws/editienl/artikel/5451501/kip-bakken-de-trein-tiktok-dumpert-isabelle-joella-ns

Overigens gebeurd het wel vaker. Zie bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=jjOD4YLnoHI&t=158s. De medewerkers van Arriva vinden het blijkbaar allemaal wel best. De machinist eet zelfs mee. 😂

Waarbij ik me dan afvraag hoeveel stroom zo'n stopcontact kan leveren.😅

Reputatie 7
Badge +3

Waarbij ik me dan afvraag hoeveel stroom zo'n stopcontact kan leveren.😅

En dan komen we weer uit bij het topic met de mooiste reactie ooit 🙂

 

Reputatie 7
Badge +3

Waarbij ik me dan afvraag hoeveel stroom zo'n stopcontact kan leveren.😅

Antwoord is vast wel ergens in dit oudere topic te vinden.

 

Edit, mrfreeze was me al voor. Blijft een leuk topic, beter dan de diverse topics nu die vaak verzanden in allerlei negatieve reacties. 

Reputatie 7
Badge +1

Die is mooi inderdaad. 😊

Maar 150 watt, als ik het goed lees, lijkt me toch te weinig voor een air fryer of de (soort) pan die de dame in het TikTok filmpje gebruikt. Iets zegt me dat die meer trekken dan dat.

Als dit al kan, dan moeten de elektrische fietsen van Thom ook wel lukken. Al zullen die inmiddels wel opgeladen zijn.😉

Reputatie 7
Badge +3

Topic is natuurlijk wel zes jaar oud. Wellicht is het inmiddels meer in bepaalde treintypes.

Reputatie 7
Badge +3

Ten tijde van het openen van het topic reden er nog geen SNG stellen, en zo te zien in het filmpje was deze kip bak actie in een SNG. Omroep Brabant had ook nog niet zo lang geleden een filmpje van iemand met een airfryer in (denk ik) een FLIRT. Zowel SNG als FLIRT hebben stopcontacten in de 2e klas vanaf de bouw, dus niet zoals bij de 1e klas een gemoderniseerde treinen pas later ingebouwd. 

https://www.instagram.com/reel/CmJwkMasmcV/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

 

Ik kan nu overigens wel de door iMark in dat topic genoemde haardroger gebruiken, ik ging nog even snel wat boodschappen doen bij de AH voordat de hevige bui die ik op Buienradar zag aangkomen hier was. Maar blijkbaar was een andere bui die toen ik wegging nog wat noordelijker hing toch iets meer naar het zuiden afgedreven, zodat ik alsnog met een natte broek en wat natte haren thuiskwam (de poncho die ik altijd in mijn fietstas heb helpt niet alles droog te houden). En het is maar 1 a 2 minuten fietsen. 

Reputatie 7
Badge +3

Als dit al kan, dan moeten de elektrische fietsen van Thom ook wel lukken. Al zullen die inmiddels wel opgeladen zijn.😉

Thom fietst volgens mij heel wat af. Die kan wel blijven opladen. 😀🚲

Hopelijk is Thom alleen niet nu op de fiets onderweg. 🌧🌩

Reputatie 7
Badge +4

Ik fiets in het echt ook heel wat af hoor. Mijn trouwe e-bike uit 2016 was nog prima met twee accu’s maar die zet ik te koop. Ik heb een nieuwe gekocht met een grotere accu en wat meer Newtons in het koppel voor als het eens zwaarder wordt. Hij heeft drie sensoren en een soort autostand die daar optimaal op reageert en dat fietst in ieder geval altijd lekker. De moderne techniek is toch wel heel fraai, en de leeftijd gaat nu eenmaal wat meer meespelen, dus die snufjes zijn toch wel lekker. Bommel wordt wat ouder.

 

Helaas heb je gelijk Momo, ik kreeg de eerste druppels nog mee en in Gouda was het een forse bui. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ik rij geen auto, dus wat meer investeren in een goede fiets is niet zo gek als je er veel op zit. Het is een Gazelle Avignon C380 met nog een heel alfabet er achter, maar dat moet ik even opzoeken.

De gewoonte om hem meteen op te laden. als ik thuis ben, hou ik er in en met de accucapaciteit zit ik eigenlijk nooit zonder ondersteuning. De fiets bevalt uitstekend en nu moet ik de Stella met twee batterijen nog kwijt zien te raken.

Ik heb in ieder geval veel plezier van het ding gehad en heb wel eens laten zien hoe ik het karretje annex boodschappentrolley meeneem/meesleep.  Ideaal, ik heb alles In de trolley die ik meeneem naar huis en zet de fiets in de stalling. waar dan ook. Prima in combinatie met Dalvrij.

Het opladen in de trein is nog steeds zwak maar mogelijk is het inderdaad beter in de nieuwe variant. 

Ik heb overigens met genoegen dit toch wel erg leuke topic over het opladen van de batterij in de trein weer eens doorgelezen. Er was toen nog een andere sfeer dan nu wel eens. Met 150 Watt kun je volgens mij geen kippen braden, ;-)

Badge +3

Niet om de pret te drukken, maar ik denk dat de nogal schaars geklede krullebol op TikTok beter een broodje aap had kunnen bereiden. 🤣 Lach van de dag!

Het Youtube filmpje met de airfryer in een Arriva trein is op een balkon, bij de aansluiting voor de stofzuiger van schoonmaakpersoneel.

Reputatie 7
Badge +3

Niet om de pret te drukken, maar ik denk dat de nogal schaars geklede krullebol op TikTok beter een broodje aap had kunnen bereiden. 🤣

En dan zeggen “het staat niet in de regels dat het niet mag". Tja, als je echt heel specifiek alles wat niet mag wil opnemen in de regels dan zal er altijd wel iemand zijn die iets bedenkt wat nou net niet in die regels staat. Waarom mag je bv niet halfnaakt in de trein zitten? Staat toch ook niet in de regels?

 

Reputatie 7
Badge +3

 

Helaas heb je gelijk Momo, ik kreeg de eerste druppels nog mee en in Gouda was het een forse bui. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ik rij geen auto, dus wat meer investeren in een goede fiets is niet zo gek als je er veel op zit.

 

Investeren in goede regenkleding is ons klimaat ook geen overbodige luxe, kan toch makkelijk mee in die boodschappentrolley? En met de pittige buien van vandaag met op diverse plaatsen wateroverlast misschien ook zwemvliezen en een duikbril. 😂

 

Het is een Gazelle Avignon C380 met nog een heel alfabet er achter, maar dat moet ik even opzoeken.

De gewoonte om hem meteen op te laden. als ik thuis ben, hou ik er in en met de accucapaciteit zit ik eigenlijk nooit zonder ondersteuning. De fiets bevalt uitstekend en nu moet ik de Stella met twee batterijen nog kwijt zien te raken.

 

Soms heb ik de gedachte om ook eens een e-bike aan te schaffen. Eerder, toen ik nog dagelijks met de trein naar werk moest, had ik ergens nog het idee om er eentje aan te schaffen om in de zomermaanden ermee naar werk te fietsen, want met de trein was ook niet altijd fijn. Maar ja, dat is niet meer. Tegenwoordig fiets ik niet zo veel meer, maar misschien zou ik dat wel gaan doen met een e-bike. 

Badge +3

Oei, ze (Isabelle) vroeg zich al af wat ze de volgende keer moet maken zie ik op

https://www.tiktok.com/@isabellederoij/video/7367764100459334945 (dat is die met de kip dus).

Nou ja, ga je gang of verhuis een studentenhuis of kinderboerderij! (zie andere posts in dit of andere topics).

“Hi guys, zoals jullie wel weten…” nou bij deze dus 😅

Reputatie 7
Badge +4

Als hij er staat, maak je er een gewoonte van. Het viel me op dat ik steeds langer doorfietste en me ook fitter voelde. Bewegen is altijd goed en ik heb een e-bike om een andere reden: als het niet zo goed meer gaat om wat voor reden ook, dan zet ik de turbo aan. Verder is tegenwind geen excuus want die overwin je altijd met de batterij. Een e-bike zorgt er vooral voor dat je eigenlijk geen excuus meer hebt om niet te bewegen. Na drie weken voel je je beter, en dat is echt zo, het helpt ook nog in de strijd tegen de pondjes..

Ik zou er eentje kopen, ook een eenvoudige heeft de effecten die ik hierboven beschrijf. Tweedehands zijn ze niet zo duur en die fietsen net zo goed. Wel een beetje onderhouden. Alleen voor het modernste ben je een klap geld kwijt, maar dat hoeft helemaal niet. Bij mij speelt de leeftijd meer en meer een rol en dan heb je wel wat aan extra kracht, accuduur, veiligheid en dat soort dingen.

Reputatie 7
Badge +4

  

 

 
Reputatie 7
Badge +4

 

En je komt nog eens ergens, ;-) Je ziet hier de superveilige bevestiging, in een klik los en goed vast. En dus zo mee in de trein met de accu’s er in.
Reputatie 7
Badge +1

“Hi guys, zoals jullie wel weten…” nou bij deze dus 😅

Mocht je binnenkort in een SNG stappen die naar gebraden kip ruikt…

Of Noodles: https://www.tiktok.com/@isabellederoij/video/7279093509473193249, of pancakes: https://www.tiktok.com/@isabellederoij/video/7282416606662167840.

Maar de haatreacties waren minder leuk: https://www.tiktok.com/@isabellederoij/video/7281667039557717280. Dus maken we gewoon nog een keer noodles.

Badge +3

{off-topic} Dat laatste vooral (veiligheid). Ik ben (als brave taxichauffeur) eigenlijk wel helemaal klaar met e-bikes.

En dan natuurlijk niet met senioren die eigenlijk altijd nog netjes ‘richting aangeven’ en zo, maar met de bezorgcowboys en kids op fatbikes zonder helm die denken dat niets ze kan raken (want jij als automobilist bent schuldig, ook al reed de fietser keihard door rood, of beweert “ik kon niet meer remmen voor oranje”).

Dat is mij tot nu toe bespaard gebleven, maar toch wel eens een ‘noodstop’ moeten maken!
{/off-topic}.

Mensen met een speedelec of ligfiets (mét helm en kenteken/verzekeringsplaatje) kan ik wel waarderen.. Die weten gewoon dat ze ‘aangeschoten wild’ zijn als ze niet goed opletten.

Reputatie 7
Badge +1

maar met de bezorgcowboys en kids op fatbikes zonder helm die denken dat niets ze kan raken

Die vaak flink opgevoerde fatbikes hebben mijn inziens ook vrij weinig meer met een elektrische fiets te maken. Brommers met camouflagetrappers zijn het eerder.

Laatst flitste er mij eentje voorbij met (kon ik lezen op het display) 55km per uur! En dat zonder trappen, helm en met z'n tweeën. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou er eentje kopen, ook een eenvoudige heeft de effecten die ik hierboven beschrijf. Tweedehands zijn ze niet zo duur en die fietsen net zo goed. 

Zit jij hier nu een verkooppraatje te houden om je oude Stella aan mij te verkopen? 

Reputatie 7
Badge +3

Laatst flitste er mij eentje voorbij met (kon ik lezen op het display) 55km per uur! En dat zonder trappen, helm en met z'n tweeën. 

Ja, echt gewoon belachelijk. Zo'n fatbike is natuurlijk nogal stoer, voor jongeren die nog te jong zijn voor een brommer. En voor degenen die wel oud genoeg zijn voor een brommer, scooter of snorfiets, is dat misschien niet meer zo aantrekkelijk omdat je dan een helm opmoet. 

Reputatie 7
Badge +3

{off-topic} Dat laatste vooral (veiligheid). Ik ben (als brave taxichauffeur) eigenlijk wel helemaal klaar met e-bikes.

En dan natuurlijk niet met senioren die eigenlijk altijd nog netjes ‘richting aangeven’ en zo, maar met de bezorgcowboys en kids op fatbikes zonder helm die denken dat niets ze kan raken (want jij als automobilist bent schuldig, ook al reed de fietser keihard door rood, of beweert “ik kon niet meer remmen voor oranje”).

Dat is mij tot nu toe bespaard gebleven, maar toch wel eens een ‘noodstop’ moeten maken!
{/off-topic}.

Mensen met een speedelec of ligfiets (mét helm en kenteken/verzekeringsplaatje) kan ik wel waarderen.. Die weten gewoon dat ze ‘aangeschoten wild’ zijn als ze niet goed opletten.

Met dank aan zo'n bezorgboy ben ik nu afgekeurd. Niet mijn schuld, maar daar heb je niets aan als je op het asfalt ligt. Hij was niet verzekerd en betaalt niets.

Voor mij geen e-bike.

Voor bewegen heeft een e-bike weinig zin als je een gewone fiets vervangt door een e-bike.

Badge +3

Haha @Aar, we gaan met een VIRMm naar Zürich https://x.com/aarclay/status/1796612886187377061 🤣

Of toch maar naar Den Helder, want de trein op de foto beweegt en was dus onderweg naar spoor 8a (aankomst 20:35 +1)

Wat zouden de Zwitsers eigenlijk vinden van +80 minuten later vertrekken ❓

Badge +3

Geweldig… mag wat kosten (via https://x.com/NS_Stations/status/1801991389464392032)

Ehh, u zoekt welke info?

 

Reputatie 7
Badge +3

Geweldig… mag wat kosten (via https://x.com/NS_Stations/status/1801991389464392032)

Ehh, u zoekt welke info?

 

Kom net uit Tilburg, hele station doorgelopen, maar geen infopunt gezien. Nu was ik er niet naar op zoek, maar toch...

Badge +3

Bijna 11 jaar geleden, een stap vooruit voor fietsend Nederland.. https://paulusjansen.blog/2013/06/28/een-stap-vooruit

En nu suffe voorwaarden voor ‘mijn’ fatbike, die ik misschien toevallig (op welke manier dan ook) kan ’opvouwen’. En dan toevalllig ineens precies binnen de gestelde maten voor handbagage past… ⁉

Hou toch op, want dan mag mijn wasmachine ook altijd mee als handbagage!
(zolang ik die maar kan tillen, en zelfs zonder op te hoeven vouwen!) 😄

Reageer