Skip to main content
beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?

Toon eerste bericht

773 reacties

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1612 reacties
  • 10 februari 2025

De afbeelding van Robert herinner ik mij ook.

Op de topicpagina zelf is ook iets verdwenen? Rest alleen nog een leeg blokje als stille herinnering:

Sowieso zijn de uitlijning en randen van deze blokken niet echt consistent 😂

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29884 reacties
  • 10 februari 2025

<div class="module Sidebarmodule">             
<div data-preact="widget-notification/FeaturedTopicsWrapper" class="" data-props="{&quot;widget&quot;:&quot;featuredSide&quot;}" data-css-anchor="widget-announcement_card"></div>
<div data-preact="related-topics/RelatedTopics" data-props="

Ja, die bovenste doet weinig meer… er zijn blijkbaar geen FeaturedTopics meer 😅

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 10 februari 2025

In dat lege blokje was een link naar het topic om aan te kondigen dat NS Flex officieel van start was (na een eerdere test periode).

Dat zag er zo uit:

De archive pagina van augustus 2022 heeft dit nog, die van januari 2023 niet meer. Dat gelinkte topic is van september 2018. Na zo'n 4 jaar vond men het blijkbaar tijd dit eens weg te halen. 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1612 reacties
  • 10 februari 2025

Ik heb eens gekeken in de web-archieven:
Op 20 oktober 2020 (ergens in het begin van dit topic):

Later is dat vervangen door wat het nu is, en in 2022 was dit blokje al leeg. Blijkbaar is het nooit gevuld geweest sinds de achtergronden wit zijn geworden:

De topics die dan in die lijst verschijnen zijn ook wel bijzonder 😂
(via web.archive.org)

Edit: Momo had hetzelfde idee en inderdaad, het Flex blokje stond daar 😊

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Super user
  • 24970 reacties
  • 10 februari 2025

Volgens mij geldt de Wet van Ohm nog steeds en blijft  de informatie accuraat, 😇

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29884 reacties
  • 10 februari 2025
Floor NS schreef:

Ik ga het doorgeven! 😊

Helemaal goed! (NS Flex is van start maar geen FeaturedTopic meer waard) 😅

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29884 reacties
  • 28 februari 2025

De messen hier op de community worden soms geslepen, maar bij deze (ik ben wel een kook- en messen fanaat) https://www.liftyourfork.nl/artikel/hoe-slijp-je-een-mes/

Instructies

• Op het moment dat je vermoedt dat je mes niet meer scherp is, controleer je eerst of dat zo is. Dit doe je door met een vinger in de breedte over de snijkant van het mes te wrijven. Bij een scherp mes voel je de ribbels van je vingerafdruk in het scherpe mes vallen {joh, zoiets als bij scheermesjes en zo?}
    Is dit niet het geval, en voelt het mes als ongeslepen treinrails, dan zijn er 2 opties.

Optie 1: het mes is niet bot, maar ook niet scherp. Je moet het mes aanzetten met het aanzetstaal (slijp die rails of je schaatsen maar voor de Elfstedentocht)

Optie 2: het mes is [wel] bot. Het mes moet geslepen worden. Dit kan zowel met een slijpsteen als met een diamantstaal.

Slijpen voor gevorderden, bij het carnaval hier andere betekenis denk ik…  😴

Einde off-topic verhaal eigenlijk https://www.youtube.com/watch?v=OAHtEYL2DC8 dus, aldus een Rotterdammert zoals ik, of een Hagenees of Leidenaar of Goudenaarse kok die komkommert gaat snijden legt het wel ff uit of zeau 🤣

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2377 reacties
  • 1 maart 2025

Weet niet of het altijd al zo was, maar als je Oeteldonk als station in vult in de app dan krijg je gewoon Den Bosch te zien.

Toch handig voor die randstedelingen 🤣.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 1 maart 2025

Niet alleen Oeteldonk, ook diverse andere carnavalplaatsnamen. Is al zeker iets van 7 of 8 jaar zo, ieder jaar weer. 

Deze randstedeling blijft lekker thuis, heb totaal niets met carnaval.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29884 reacties
  • 1 maart 2025

Vond deze nog (met goede info van ​@Loes), te bizar voor woorden eigenljk https://community.ns.nl/in-de-trein-11/gelijke-monniken-gelijke-kappen-88356?postid=634439#post634439

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1612 reacties
  • 2 maart 2025

Ik heb op dit forum zojuist de vaardigheid ontdekt om een bericht in de toekomst te plaatsen:

Dit bericht zou dus -1 jaar geleden geplaatst zijn.

Dus op 2 maart 2026 krijgt iedereen dan een mail dat er “Zojuist” een reactie was? 😂

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2271 reacties
  • 2 maart 2025
Momo schreef:

Niet alleen Oeteldonk, ook diverse andere carnavalplaatsnamen. Is al zeker iets van 7 of 8 jaar zo, ieder jaar weer. 

Deze randstedeling blijft lekker thuis, heb totaal niets met carnaval.

Werkt het ook andersom? Vind je als je 's-Hertogenbosch zoekt tijdens carnaval een station Oeteldonk? Als mede-randstedeling zou ik die subtiele waarschuwing dat (een normaal functionerend) Den Bosch op dat moment van de aardbodem verdwenen is hest kunnen waarderen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2377 reacties
  • 3 maart 2025
Olav93 schreef:

Werkt het ook andersom? Vind je als je 's-Hertogenbosch zoekt tijdens carnaval een station Oeteldonk? Als mede-randstedeling zou ik die subtiele waarschuwing dat (een normaal functionerend) Den Bosch op dat moment van de aardbodem verdwenen is hest kunnen waarderen.

Kan Den Bosch normaal functioneren? 

Wellicht is een 🥳 naast de naam waarschuwing genoeg, al is dat nogal een feestelijke emoji dus heel waarschuwend is het niet.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29884 reacties
  • 3 maart 2025

On a positive note… https://x.com/i/status/1896630651211891117

Medewerker van de maand!

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2377 reacties
  • 5 maart 2025

Wanneer je een e-ticket koopt zie je dit ergens onderaan, blijkbaar zijn wij dus ook dag en nacht beschikbaar 😁.

Tja, je kan je vraag hier om 3 uur 's nachts stellen, maar of je 's nachts antwoord zult krijgen, dat betwijfel ik...

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7256 reacties
  • 5 maart 2025

Nou, 't zou me niks verbazen. We hebben regelmatig wat nachtbrakers hier 😉

Vind 't wel een beetje gek dat er staat “where we are available". Dat doet nog erger vermoeden dat dit een kanaal van de klanteNService is dan de tekst op de website “Antwoord van 82.015 reizigers".

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29884 reacties
  • 6 maart 2025
mrfreeze schreef:

Dat doet nog erger vermoeden dat dit een kanaal van de klanteNService is dan de tekst op de website “Antwoord van 82.015 reizigers".

En dan open je de Community en zijn het er zelfs 🤣

• 126.724 Leden

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2377 reacties
  • 6 maart 2025
Robert B schreef:
mrfreeze schreef:

Dat doet nog erger vermoeden dat dit een kanaal van de klanteNService is dan de tekst op de website “Antwoord van 82.015 reizigers".

• 126.724 Leden

Maar leden zijn niet persé reizigers, toch? NS weet wie van deze leden reizigers zijn. 😱

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3714 reacties
  • 7 maart 2025
Robert B schreef:
mrfreeze schreef:

• 126.724 Leden

Van wie zo'n maximaal 100? (enigszins) actief en de overige 126.000 eenmalig lid geworden om een vraag te stellen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2377 reacties
  • 9 maart 2025

De webserviceteam heeft geen toegang meer tot de lijst met werkzaamheden zo te zien :(

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 9 maart 2025
Gorott schreef:

De webserviceteam heeft geen toegang meer tot de lijst met werkzaamheden zo te zien :(

Webcarepersoontje zal alleen gekeken hebben naar traject Gouda - Den Haag en daar zijn geen werkzaamheden, die zijn er wel tussen Woerden en Utrecht.

Er rijden vandaag overigens wel intercity's wel naar Den Haag vanaf Gouda. alleen minder en die worden gereden door sprinterstellen (SLT). Dat zal mijn naamgenootje zien als geen intercity's.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2377 reacties
  • 9 maart 2025

Gelukkig zijn er nog hulpzame reizigers die wel het antwoord weten op X 😆.

Even verder kijken dan de neus lang is…

De bijna naamgenoot van ​@Momo 😆.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1612 reacties
  • 16 maart 2025

Reageer