Skip to main content
beantwoord

fietsenstalling

Goeiedag, 

Ik heb gister met mijn betaalpas ingecheckt voor een fietsenstalling alleen kon daarna bij vertrek niet meer uitchecken. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Ik zou graag weer uitchecken want heb mijn fiets alweer meegenomen

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Zoe123 en welkom bij de NS Community,

Dit kan alleen ter plekke gebeuren. Als je niet kan uitchecken kan je de stallingsbeheerder zoeken. Die kan dit voor je in orde maken. 

Bekijk origineel

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 6 april 2025

Hallo Zoe123 en welkom bij de NS Community,

Dit kan alleen ter plekke gebeuren. Als je niet kan uitchecken kan je de stallingsbeheerder zoeken. Die kan dit voor je in orde maken. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 6 april 2025

Was dit een NS stalling? Daar kun je alleen met ov-chipkaart inchecken, of is dit sinds kort veranderd?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Bij sommige stallingen (Overvecht) kon het al langer, zou me niets verbazen dat het uitgebreid is want een betaalpas doet bij een stalling eigenlijk hetzelfde als een (anonieme) ov-chipkaart, waar je bij het verlaten van de stalling ook afrekent met je betaalkaart.

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/inchecken-uitchecken/betaalpas staat het volgende:

Heb je een abonnement?
Dan blijf je reizen met je OV-chipkaart. Deze blijf je ook gebruiken voor andere diensten, zoals het huren van een OV-fiets, de fietsenstalling of het krijgen van reizigerskorting op een P+R terrein.

Een betaalpas kunnen gebruiken vergemakkelijkt natuurlijk wel de toegang door ‘ongure types’, of mensen die hun fiets komen stallen zonder met de trein te reizen.

Dat laatste zal in grote stallingen zoals Utrecht en Amsterdam (waar je fiets niet op straat mag staan) geen probleem zijn. In Eindhoven zul je zonder ov-chipkaart een plekje buiten of in de gemeentestalling moeten zoeken, want die stalling is veel te klein.

Reageer