Op woensdag 22 juni 2022 wilde ik met een kaartje gekocht bij Nmbs, opgeladen in de app van Nmbs internationaal, reizen van station Roosendaal naar Antwerpen. Het toegangspoortje op station Roosendaal weigerde toegang. Op het scherm van het poortje kwam bij herhaling de melding dat ik een OV-chipkaart moest aanbieden. Waarom werkt dat poortje niet zoals het moet?Weet iemand hiervoor een oplossing?
inchecken met code reisbiljet app NMBS internationaal lukt niet
Beste antwoord door Robert B
Als het een e-ticket op een telefoon is dan zit waarschijnlijk de NFC functie van de telefoon in de weg, en zien poortjes je telefoon als een bankpas of ander contactloos pasje waarna je de melding ‘bied een OV-chipkaart aan’ krijgt.
Het goede nieuws is dat je bij Android toestellen de NFC functie uit kunt schakelen. Bij Apple toestellen zou je dan de NS (international) app open moeten hebben om dit te onderdrukken.
Het is inderdaad erg onhandig als je een qr-code als pdf hebt, of in een andere app dan die van NS.
Voor meer info zie dit topic:
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.