Skip to main content

De fietsenstalling van station Naarden/Bussum is vaak vol. Wat dan verveldend is, is dat een volledig rek in beslag wordt genomen door achtergelaten fietsen. Deze zijn gestickerd en sommige staan er al meer dan drie jaar … Kunnen deze niet worden verwijderd om plaats te maken voor de dagelijkse reizigers?

 

Vriendelijke groet

En weer zijn we inmiddels een paar maanden verder en is er geen *** gebeurd. Wel een leuk topic op de tv laatst dat er zoveel fietsen fout geparkeerd staan bij het station. Goh.

En ja: er zijn wel af en toe enkele plekjes vrij waarbij je je fiets moet optillen. Ga ik op mijn leeftijd niet meer doen. 

DOE DIE BOVENVERDIEPING OPEN !

Dit wordt al 8 maanden gevraagd en jij vindt dus dat NS hier wel actief mee bezig is? Kijk als die bovenverdieping om één of andere reden niet open kan dan moet je dat communiceren. NS doet echter helemaal niets.

Activiteit hoeft niet zichtbaar te zijn voor het publiek, want het publiek hoeft niet alles te weten.

Of er zijn dingen met hogere prioriteit, zo ver ik kan lezen kan je gewoon je fiets parkeren in een fietsenstalling (al is ie vol, er is een fietsenstalling) dus ik denk niet dat NS nood ziet.

 

Voor hetzelfde geld is NS er al 8 maanden mee bezig.

‘Je fiets kunnen parkeren in een fietsenstalling, al is ie vol; er is een fietsenstalling’ Dan kun je er dus je fiets niet parkeren en is er een probleem. 
Lijkt me niet dat iemand 8 maanden nodig heeft om een hek van het slot te halen.

NB: vroeger stonden de OV-fietsen op de verdieping. Die hebben ze er nu op de begane grond bijgeprakt. 


Bergen aan weesfietsen, een probleem bijna zo oud als de fiets in NL. Misschien lak witte verf overeen?

 

Als het aan mij lag mogen ze wel op de zuidelijke stations van de miljoenenlijn (Arriva, niet ZLSM) staan. Het OV is hier helaas zo nagelaten dan iedereen de auto pakt. Fietsers heb je dus bijna niet meer, plek-o-plenty in de fietsenstallingen dus... 😅

 

Overigens zijn de fietskluizen van station Eygelshoven al super lang geleden weggehaald, maar volgens de stationsinfo van NS zijn ze er nog. Misschien dat een moderator daar na kan kijken?


‘Je fiets kunnen parkeren in een fietsenstalling, al is ie vol; er is een fietsenstalling’

Dan haal je toch een fiets weg waarvan jij vindt dat ie er te lang staat? 🤪

Zo ontstaat er uiteindelijk genoeg ruimte en wordt het haast wel verplicht om die fietsen weg te halen voor NS omdat ze anders op een andere plek in de weg staan.

win=win lijkt mij.


‘Je fiets kunnen parkeren in een fietsenstalling, al is ie vol; er is een fietsenstalling’

Dan haal je toch een fiets weg waarvan jij vindt dat ie er te lang staat? 🤪

Zo ontstaat er uiteindelijk genoeg ruimte en wordt het haast wel verplicht om die fietsen weg te halen voor NS omdat ze anders op een andere plek in de weg staan.

win=win lijkt mij.

Gisteren even langs geweest en een fiets gehuurd. Rondje Naarden Vesting gedaan. Was natuurlijk Open Monumentendag dus vrij druk daar. Het was natuurlijk een zaterdag maar de stalling was niet overvol. Deur naar de bovenverdieping was inderdaad gesloten. 

 

Ik denk echter dat de fietsenzaak die wel in hetzelfde gebouw is gevestigd weinig of niets te maken heeft met de stalling. De stalling werkt compleet automatisch en is dus onbemand. Ik denk dus dat NS de bovenverdieping dient te ontsluiten en niet de man van de fietsenzaak.


Zaterdag valt het mee, ja. Maar dan hoef ik niet naar mijn werk. Doordeweeks is het een drama. De grondgebonden plaatsen zijn overvol.

De fietsenzaak heeft inderdaad niks te maken met de stalling. Er is een beheerder maar die is uiterst onwillig. 


Zaterdag valt het mee, ja. Maar dan hoef ik niet naar mijn werk. Doordeweeks is het een drama. De grondgebonden plaatsen zijn overvol.

De fietsenzaak heeft inderdaad niks te maken met de stalling. Er is een beheerder maar die is uiterst onwillig. 

Nee dat is dus geen beheerder maar dat is de uitbater van de fietsenzaak die volgens mij part noch deel heeft aan dit door NS veroorzaakte probleem. Logisch dat hij onwillig is, want jij zal niet de enige zijn die deze vraag stelt. Gisteren waren er heel veel fietsen verhuurd maar dat kwam natuurlijk door de Open Monumentendag icm met het aangename weer en de nabijheid van Naarden Vesting. (aanrader om een keer te bezoeken overigens). 

 

Ik denk dus echt dat NS dit moet oplossen.


Reageer