Op Amsterdam Centraal (centrumzijde middendoorgang) klopt de tijdsweergave niet op elk poortje. Vanochtend stond het poortje waar ik wilde inchecken nog op 8.54 terwijl het volgens de stationsklok al 20 seconden 8.55 was. Poortje ernaast stond wel al op 8.55. Kortom: Het systeem is niet foutloos.
Dit betekent dus, dat als je niet goed op de zeer klein weergegeven tijd let, zoals weergegeven op het poortje, je je korting misloopt, terwijl de rest van de wachtenden zich al (hopelijk) met korting door de poortjes begeven.
beantwoord
tijdweergave op poortjes
Beste antwoord door Erryt NS
Het was inderdaad zo dat de klokken tijdelijk niet gelijk liepen. Door een systeemaanpassing hebben de poortjes (niet de paaltjes) meerdere dagen niet hun interne klok kunnen synchroniseren, en zijn daardoor uit de pas gaan lopen. Met een kleine slag om de arm is dit nu landelijk aangepast, en moeten de klokken vanaf heden/zeer binnenkort weer gesynchroniseerd worden volgens de ‘Utrecht tijd’. Het is dus opgelost. Alsnog ben ik zeer benieuwd of jullie nog verschillen kunnen vinden op 1 van de stations.
Bekijk origineelReageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.