beantwoord

nog geen nieuwe mail 'aanleveren pasfoto' ontvangen

  • 1 April 2024
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

Goedemiddag, 

Mijn persoonlijke OV-Chipkaart verloopt op 22 april. Nu heb ik op 7 maart een foutieve mail gehad met het verzoek een nieuwe pasfoto aan te leveren. Op 8 maart kreeg een opvolgende mail waarin stond dat ik z.s.m. de juiste mail zou ontvangen. Dat is tot op heden nog niet gebeurd. Ik wil alleen wel graag mijn kaart vernieuwen voordat deze verloopt. Wat kan ik het beste doen? 

Groetjes, 
Jordy 

icon

Beste antwoord door Momo 1 April 2024, 13:34

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ach ja NS en communicatie, het blijft lastig. Ik ben bang dat u via NS geen bericht meer gaat krijgen. U zal de kaartvernieuwing nu dus zelf moeten opstarten via OV-chipkaart.nl. Zie dit topic voor wat meer informatie.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Uit datzelfde topic:

 

Als de kaart van TS op 22 april verloopt en de mail (zonder link) om een nieuwe foto aan te leveren op 7 maart is ontvangen, dan is dat minder dan 10 weken voor de vervaldatum, als ik goed tel is dat maar iets meer dan 6 weken ervoor. En 6 weken voor de vervaldatum, vervalt het proces dat NS (met de aangeleverde nieuwe foto) het kaartvernieuwingsproces start, dus dat geeft zelfs als er wel een link bij zat erg weinig tijd om de foto te uploaden. 

In andere topics waarbij abonnementhouders aangeven eenzelfde mail zonder link ontvangen te hebben werd een link gegeven waarmee de foto kon worden aangeleverd, maar dat bleek ook niet te werken, mensen kregen het bericht dat het kaartnummer en/of referentienummer onjuist was. Misschien omdat het intussen al minder dan 6 voor de vervaldatum was en het proces bij NS vervallen was. Niet alleen is er dus iets misgegaan dat er geen link in de mail stond, maar de mail zal ook te laat (niet 10 weken voor de vervaldatum) verstuurd zijn. 

Het enige wat je dan nog kun doen, is zelf kaartvernieuwing aanvragen bij OV-chipkaart. Hiervoor heb je een OV-chipkaart account nodig. De kosten voor de nieuwe kaart zijn dan terug te vragen bij NS.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Momo Blijf het eigenlijk een ongelooflijke trieste bedoening vinden, dat een groot bedrijf als NS dit niet fatsoenlijk kan regelen. Communicatie is echt zwaar bedroevend wat betreft dit topic.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt een NS abonnement op jouw kaart staan? Je kunt dan via www.ov-chipkaart.nl zelf een nieuwe kaart via kaartvernieuwing aanvragen en de kosten bij NS declareren. Kijk wel eerst bij ov-chipkaart via jouw (aan te maken) account of er kaartvernieuwing is ingezet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het ook compleet onbegrijpelijk. Eerst vorig jaar al die maandenlange storing dat er helemaal geen mail werd gestuurd om een nieuwe foto te uploaden (zonder dat NS dit ergens meldde, ja alleen achteraf) en nu dit weer. 

Zelf heb ik 1 keer te maken gehad met kaartvernieuwing vanuit NS en dat ging toen helemaal goed. Ik had ooit een keer toestemming gegeven om de huidige te foto te mogen hergebruiken en dat werd ook gedaan. Ik kreeg dus geen mail om een nieuwe foto te uploaden, maar precies 7 weken voor de vervaldatum startte (NS) het kaartverniewingsproces met de foto die ze al hadden en had ik de kaart enkele dagen later in huis.

Wanneer NS 10 weken voor de vervaldatum de mail met verzoek voor nieuwe foto stuurt heb je volgens mij 3 weken de tijd om dat te doen. Dat is dan de uiterste datum die in de mail staat. Als die mail (zonder link) binnen de termijn van 7 weken voor vervaldatum wordt verstuurd, is het ook wel logisch dat zo'n link niet meer werkt met het kaartnummer en referentienummer. En dan werd er ook gezegd dat er een nieuwe mail met link gestuurd zou worden. Die mail hebben de abonnementhouders niet ontvangen, en zou waarschijnlijk ook geen nut hebben als de termijn waarin de foto kan worden geupload al verstreken is. 

Badge +3

Tja, de NS zou een nieuwe mail sturen zodra het probleem opgelost was. Blijkbaar is het dus nog niet opgelost 🤔

Hoe dan ook, als je kaart binnen 6 weken verloopt kan je terecht bij OV-chipkaart zelf. Sterker nog, dat moet want binnen die termijn kan de NS niets meer voor je betekenen 🙄

De € 7,50 voor de kaartvernieuwing (let op: geef bij het bestellen aan dat je kaart verloopt, anders gaan je abonnementen niet mee) kan je claimen bij de NS Klantenservice.

Je hebt daar recht op, want anders had men je niet om een nieuwe pasfoto gevraagd.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, de NS zou een nieuwe mail sturen zodra het probleem opgelost was. Blijkbaar is het dus nog niet opgelost 🤔

Probleem zal op zich wel zijn opgelost, maar het zal weinig zin hebben om nog een nieuwe mail met link te sturen als het intussen minder dan 6 weken tot de vervaldatum is, want dan kan NS niets meer. Het zou dan alleen wel zo netjes zijn om een mail te sturen om dit aan te geven en wat de abonnementhouder dan moet doen, namelijk zelf kaartvernieuwing aanvragen bij OV-chipkaart en de kosten bij NS terug vragen. 

 

Thanks iedereen voor de antwoorden. Helemaal helder! 

Reageer