Goedemiddag,
Mijn persoonlijke OV-Chipkaart verloopt op 22 april. Nu heb ik op 7 maart een foutieve mail gehad met het verzoek een nieuwe pasfoto aan te leveren. Op 8 maart kreeg een opvolgende mail waarin stond dat ik z.s.m. de juiste mail zou ontvangen. Dat is tot op heden nog niet gebeurd. Ik wil alleen wel graag mijn kaart vernieuwen voordat deze verloopt. Wat kan ik het beste doen?
Groetjes,
Jordy
nog geen nieuwe mail 'aanleveren pasfoto' ontvangen
Beste antwoord door Momo
Uit datzelfde topic:

Als de kaart van TS op 22 april verloopt en de mail (zonder link) om een nieuwe foto aan te leveren op 7 maart is ontvangen, dan is dat minder dan 10 weken voor de vervaldatum, als ik goed tel is dat maar iets meer dan 6 weken ervoor. En 6 weken voor de vervaldatum, vervalt het proces dat NS (met de aangeleverde nieuwe foto) het kaartvernieuwingsproces start, dus dat geeft zelfs als er wel een link bij zat erg weinig tijd om de foto te uploaden.
In andere topics waarbij abonnementhouders aangeven eenzelfde mail zonder link ontvangen te hebben werd een link gegeven waarmee de foto kon worden aangeleverd, maar dat bleek ook niet te werken, mensen kregen het bericht dat het kaartnummer en/of referentienummer onjuist was. Misschien omdat het intussen al minder dan 6 voor de vervaldatum was en het proces bij NS vervallen was. Niet alleen is er dus iets misgegaan dat er geen link in de mail stond, maar de mail zal ook te laat (niet 10 weken voor de vervaldatum) verstuurd zijn.
Het enige wat je dan nog kun doen, is zelf kaartvernieuwing aanvragen bij OV-chipkaart. Hiervoor heb je een OV-chipkaart account nodig. De kosten voor de nieuwe kaart zijn dan terug te vragen bij NS.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.