beantwoord
OV kaart defect, zonder zichtbare schade
Ik heb een persoonlijke Ov-kaart, maar vandaag kwam ik erachter dat hij het niet meer doet. Echter ben ik er altijd netjes mee om gegaan en zijn er geen scheuren of krassen op de kaart zichtbaar. Kan ik de pas ergens laten zien, dat het niet mijn schuld is dat mijn Ov-kaart niet meer werkt? En of de kosten voor de nieuwe Ov-kaart worden gedeclareerd?
Groeten,Rick
Groeten,Rick
Beste antwoord door Arnold NS
Hallo Rick Velthuis en welkom op het NS Forum!
Excuses voor de late reactie overigens. Je topic moet onze aandacht ontschoten zijn. Wanneer je OV-chipkaart defect raakt kun je altijd contact opnemen met de klantenservice van OV-chipkaart. Zij zullen de situatie met je bespreken en aangeven wat de mogelijkheden zijn voor het ontvangen van een nieuwe OV-chipkaart en de eventuele kosten die hier wel of niet bijzitten. Ik heb me echter wel laten vertellen dat de oorzaak bijna altijd, en dus vaker dan men zich bewust is bij het gebruik van de OV-chipkaart ligt. Hier lees je meer over aanvragen van een nieuwe OV-chipkaart:
"Is je OV-chipkaart echt kapot? Meld je kaart online defect. Je kunt gelijk een vervangende kaart aanvragen. Deze kost € 11. Je ontvangt binnen gemiddeld drie werkdagen je vervangende kaart. Had je een abonnement of automatisch opladen op je oude kaart? Deze zetten wij over op je vervangende kaart. Als de kaart binnen twee jaar kapot is gegaan en de kaart niet beschadigd is, dan krijg je de kosten van de vervangende kaart terug."
Bekijk origineelExcuses voor de late reactie overigens. Je topic moet onze aandacht ontschoten zijn. Wanneer je OV-chipkaart defect raakt kun je altijd contact opnemen met de klantenservice van OV-chipkaart. Zij zullen de situatie met je bespreken en aangeven wat de mogelijkheden zijn voor het ontvangen van een nieuwe OV-chipkaart en de eventuele kosten die hier wel of niet bijzitten. Ik heb me echter wel laten vertellen dat de oorzaak bijna altijd, en dus vaker dan men zich bewust is bij het gebruik van de OV-chipkaart ligt. Hier lees je meer over aanvragen van een nieuwe OV-chipkaart:
"Is je OV-chipkaart echt kapot? Meld je kaart online defect. Je kunt gelijk een vervangende kaart aanvragen. Deze kost € 11. Je ontvangt binnen gemiddeld drie werkdagen je vervangende kaart. Had je een abonnement of automatisch opladen op je oude kaart? Deze zetten wij over op je vervangende kaart. Als de kaart binnen twee jaar kapot is gegaan en de kaart niet beschadigd is, dan krijg je de kosten van de vervangende kaart terug."
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.