Goedemiddag
Vanaf welke leeftijd moet een kind betalen in de bus?
Die van mij is 4 en heeft een eigen ov chipkaart
Goedemiddag
Vanaf welke leeftijd moet een kind betalen in de bus?
Die van mij is 4 en heeft een eigen ov chipkaart
Beste antwoord door Thom
Kinderen van vier reizen gratis met een volwassene mee in de trein als ze een ook gratis Kidsvrij abonnement hebben. Ze mogen daar tot hun twaalfde kosenloos onder begeleiding van een volwassene mee reizen. U moet alleen een persoonlijke chipkaart voor uw spruit kopen, ik zie dat u die mogelijk al heeft. Dan zou ik Kidsvrij er zeker opzetten voor het geval u wel met de trein reist. Het conflicteert niet met de incheck in de bus.
Het kind kan ook voor €2,50 mee met een Railrunnerkaartje, bijvoorbeeld uit het automaat. Bij vier Railrunnerkaartjes tot uw kind twaalf is, is dus Kidsvrij al goedkoper. Voor de trein dus. Daarmee is reizen in de trein vaak gunstiger dan met het overige vervoer. Voor de bus kunnen afwijkingen gelden bij verschillende maatschappijen en het is zaak zich daar even in te verdiepen.
Het is wel een eigen vervoersbewijs maar een eigen duur kaartje hoeft dus niet. Ze hebben in de bus korting met een persoonlijke chipkaart, 34 procent. Ook dan is een persoonlijke chipkaart voor uw kind nodig. Kidsvrij geldt weer niet in de bus, maar u krijgt dan wel de eventuele korting die bij een persoonlijke chipkaart voor uw kind hoort. ;-) Een anonieme chipkaart voor uw kind geeft geen korting.
De verschillende vervoerders hebben helaas ook verschillende voorwaarden.
Tot vier jaar is het gratis en men knijpt ook wel eens een oogje dicht bij jonge kinderen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.