beantwoord

melden verlaten ov fiets


Er staat al zeker 6 weken een verlaten ov fiets geparkeerd voor mijn deur en wordt niet gebruikt.  Zijn jullie deze kwijt óf gestolen? Nummer 44978

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 May 2021, 12:13

Bekijk origineel

95 reacties

Reputatie 7

Er staat al zeker 6 weken een verlaten ov fiets geparkeerd voor mijn deur en wordt niet gebruikt.  Zijn jullie deze kwijt óf gestolen? Nummer 44978

 

Hoi Martinemm,

 

Welkom op dit forum. Misschien is het handig om even aan te geven waar de fiets staat? (plaats en straat). NS kan de fiets dan ophalen.

Goedemiddag Martinemm en welkom bij de NS Community!

Het lijkt er inderdaad op dat deze fiets al enige tijd vermist is. Als je kunt aangeven waar de fiets precies staat (adres met een huisnummer ter hoogte waarvan hij staat), met eventuele herkenningspunten, dan kan ik het doorgeven!

Hij staat op het Rond ter hoogte van nummer 89 te Houten.  Hij staat in het fietsenrek tegenover eetcafé het Atelier.  Veel succes 

Vriendelijke groet Martine 

Probeer foto toe te voegen maar lukt niet 

Bedankt, foto zou mooi zijn maar is niet noodzakelijk! Ik ga het doorgeven. :)

Fiets is zelfde dag opgehaald en terug bij de rechtmatige eigenaar.  Topic kan verwijderd worden 

Bij ons in de straat staat al een tijdje een OV fiets. Hij hangt nu half op straat en wordt er niet beter op zo. Ligt half op straat en tussen auto’s in. 
Op het spatbord staat 64307

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Frederike70 en welkom op de NS Community! 
Goed dat je dit meldt! Ik wil je bericht graag doorzetten, maar weet ik helaas niet welke straat dit is. Kun je nog aangeven om welke straat, plaats en ter hoogte van welk huisnummer dit is?

Fiets staat in de Ridderspoor in Zwaag/Hoorn naast nr 69 en 67 ( in de straat die daar loopt) aan een lantaarnpaal. 

Reputatie 6
Badge +2

Super! Ik zet je melding direct door zodat deze opgehaald kan worden. Bedankt voor je melding! 

Sinds een paar weken/maanden staat ook op de hoek Julianapark/Hoefstraat in Tilburg een verlaten OV-fiets. Nummer 59866. De fiets zelf staat op slot. Verwacht echter niet dat de huurder deze nog terug gaat brengen.

Sinds een paar weken/maanden staat ook op de hoek Julianapark/Hoefstraat in Tilburg een verlaten OV-fiets. Nummer 59866. De fiets zelf staat op slot. Verwacht echter niet dat de huurder deze nog terug gaat brengen.

Goedemiddag Dylan, Dankjewel voor het melden. Ik zet het graag voor je door. Heb je nog een iets exactere locatie waar deze staat? Bijvoorbeeld een huisnummer of een omschrijving van de omgeving? Want dit is nog een beetje een brede omschrijving en deze willen we natuurlijk zo concreet mogelijk indienen zodat de fiets opgehaald kan worden!

Goedemiddag Dylan, Dankjewel voor het melden. Ik zet het graag voor je door. Heb je nog een iets exactere locatie waar deze staat? Bijvoorbeeld een huisnummer of een omschrijving van de omgeving? Want dit is nog een beetje een brede omschrijving en deze willen we natuurlijk zo concreet mogelijk indienen zodat de fiets opgehaald kan worden!

Hahaha. Ik dacht dat mijn omschrijving concreet genoeg was, maar goed. Hij staat naast Hoefstraat 10 voor een klein parkje dat daar is aangelegd. Tegenover de Poolse supermarkt. Kan niet missen.

Reputatie 6

Bedankt voor de verduidelijking DylanC! Ik heb de melding nu doorgezet en de fiets gaat opgehaald worden.

Super! Ik zet je melding direct door zodat deze opgehaald kan worden. Bedankt voor je melding! 

 

Super! Ik zet je melding direct door zodat deze opgehaald kan worden. Bedankt voor je melding! 

 

Foto is gemaakt op 24 mei 2022. Week ervoor stond hij in een steeg aan een paal. Geen idee hoe lang iemand zo’n fiets mag gebruiken en hoe lang onbeheerd ergens mag neerzetten. Wordt er niet beter van lijkt me. Staat gigantisch in de weg. 

Reputatie 6

Hey Frederike70. Even een update over deze fiets. Ik zie hier dat dit een reguliere verhuring is. Aangezien deze fiets normaal is verhuurd gaan wij het niet ophalen omdat de fiets nog gebruikt kan worden door de huurder. Als je echt last hebt van de plaatsing van de fiets, is het misschien een optie om een briefje bij de fiets achter te laten dat het onfortuinlijk geparkeerd is?

Badge +3

Aan een lantaarnpaal valt nog mee, zie ook (lees en huiver) https://twitter.com/search?q=%23felyxchallenge&f=live voor al die deelfietsen en scooters overal.

Midden op een geleidelijn of gewoon in een bushokje zetten en zo, lekker droog (vorige huurder krijgt een waarschuwing)… 😅

Heeft niets met NS te maken maar dat is (voor die deelfietsen/scooters) het tipje van de ijsberg dus, en ja ik ‘loop/schop’ ze standaard omver en dan gaan ze piepen of rood knipperen (soms even foto maken, maar dagen later liggen ze soms nog steeds, personeelsgebrek zoals overal?)  😅

Waarom staat op die ellendige OV-fietsen niet duidelijk een telefoonnummer van de verhuurder, gratis en 24/7 bereikbaar bij foutparkeren, overlast e.d.?

Hallo,

Voor mijn deur staat er al 10 weken 2 ov fietsen. Locatie: amsterdam noord op de kruizing tussen spreeuwenpark en leeuwerikstraat. 

Reputatie 7
Badge +2

Om te kunnen checken of die fietsen vermist zijn heeft NS de fiets nummers nodig, die staan op het spatbord.

Hallo

Er staat al zowat een jaar een verlaten ov fiets aan de molenallee 50 te Wilp gld zorg instelling Zozijn  

 

Bij het hoofdgebouw aan de linkerzijde  kan deze opgehaald worden?

 

Reputatie 6
Badge +2

Ilse! Bedankt voor je melding. Deze fiets is al een tijd vermist. De melding is doorgezet, dus de fiets zal er niet meer lang staan.

Dag, er staat al een paar weken een fiets naast mijn voordeur geparkeerd. Deze staat op de Royaards van der Hamkade 20 in Utrecht. Is die ook vermist?

 

 

Bedankt voor het doorgeven, Jan! Deze zijn wij inderdaad kwijt. Ik maak er een melding van zodat hij kan worden opgehaald.

In Den Haag aan de 1e Van der Kunstraat (niet heel ver van Den Haag HS) staat al zeker 2 maanden een OV fiets tegen een paal ter hoogte van het Johan van Veenplein. Ik denk dat we nu wel kunnen constateren dat het om een wees-OV-fiets gaat.

Reageer