OV fiets achtergelaten | NS Community
beantwoord

OV fiets achtergelaten


Er staat al meer dan een maand een OV-fiets aan de zijkant van tankstation Haan aan de Marchantstraat 37 in Apeldoorn. Het nummer is 12154

groeten Linda

icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 June 2022, 11:19

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemorgen wamsie en welkom bij de NS Community!

Deze fiets wordt inderdaad al enige tijd vermist. Ik heb een verzoek aangemaakt om hem op te halen. Bedankt voor de melding!

Op station Boxtel staat al zeker 10 dagen een OV fiets op perron 2/3 bij de lift, de fiets heeft een lekke band. Het nummer is: 12476.

Reputatie 6
Badge +2

Hi MV75 en welkom op bij de NS Community! 
Ik denk dat iemand je net voor was. Deze melding is 5 dagen geleden (18.8.22) al doorgezet dus de fiets zal snel opgehaald worden. Toch bedankt voor je melding!

Ook hier aan de Meerweg 75 Bussum (bij de Gooische Hockey Club) een (sinds juni ‘23) achtergelaten OV fiets. Nummer is 12273. Komen jullie ‘m ophalen?

Reputatie 6

Goedenavond JantinaWW. Welkom bij de NS Community. 

Ik heb een melding voor je doorgezet, de fiets gaat opgehaald worden.

Badge +3

Met de vele meldingen (alleen hier in de Community al) over achtergelaten OV-fietsen moet de NS wel heel blij zijn, want de huurder betaalt € 350,00 toch? 🤣

Een presentje voor het melden (bijv. een coupon voor een 1e klas upgrade) zou ook niet misstaan.

Volstrekt onnodig voor mij. Dit zie ik als mijn ‘plicht’ als burger, zo’n kleine moeite. Dit is toch veel duurzamer dan een fiets laten wegroesten? Ik hou liever betaalbare treinkaartjes. En die €350, ik ben benieuwd hoeveel tijd en geld (áls het al lukt om zo’n boete te innen) het kost om dit op de huurder te verhalen. Ik zou wél adviseren om er een vast meldpunt van te maken ipv in een algemene community op zoek te gaan maar ‘melden achtergelaten fietsen’. Dat vind ik niet meer zo ‘van deze tijd’.

De fiets is nog niet opgehaald trouwens. 

Reputatie 7
Badge +1

Volstrekt onnodig voor mij. Dit zie ik als mijn ‘plicht’ als burger, zo’n kleine moeite. Dit is toch veel duurzamer dan een fiets laten wegroesten? Ik hou liever betaalbare treinkaartjes. En die €350, ik ben benieuwd hoeveel tijd en geld (áls het al lukt om zo’n boete te innen) het kost om dit op de huurder te verhalen. Ik zou wél adviseren om er een vast meldpunt van te maken ipv in een algemene community op zoek te gaan maar ‘melden achtergelaten fietsen’. Dat vind ik niet meer zo ‘van deze tijd’.

De fiets is nog niet opgehaald trouwens. 

Ik snap geheel dat jij dit je burgerplicht vindt en dat is zeker te prijzen. Aan de andere kant interesseert het NS blijkbaar geen ene sier wat er met die OV-fietsen gebeurt. Er is op dit forum al meerdere keren aangegeven dat het nieuwe elektronische slot heel veel problemen geeft en dat er goed moet gekeken worden voor verdere uitrol van dit systeem. NS heeft daarop geantwoord door de hele stad Amsterdam ook van deze fietsen te voorzien en het aantal zwerffietsen aldaar is ook zeer toegenomen. 

Ook het idee om simpeler te melden is al tientallen keren aangegeven, maar NS weigert ook dit op te pakken.       

De fiets is opgehaald. Veel dank.

Er staat echter sinds een week weer een OV fiets, ditmaal met nummer 12160

Ook weer aan de Meerweg 75 Bussum (bij de Gooische Hockey Club). Komen jullie ‘m ophalen?

Reputatie 6
Badge +2

Hi JantinaWWy

Fijn dat de fiets opgehaald is! De nieuwe fiets die je meldt, wordt pas sinds gister verhuurd. Ik ga ervan uit dat de huidige huurder de fiets terugbrengt, maar ik heb voor de zekerheid de locatie bij de fiets genoteerd.

Reageer