Hallo allemaal,
Ik vraag mij af waarom een Amsterdam region travel ticket niet geldig is op het NS station Nieuw Vennep. Zoals de naam van de kaart aangeeft gaat het kennelijk om een vervoersbewijs die geldig is in de regio Amsterdam. Hilversum valt hier wel onder maar Nieuw Vennep niet? Hilversum is qua afstand zelfs verder vanaf Amsterdam centraal. Ik heb namelijk een hostel in Nieuw Vennep waarbij ik geregeld gasten heb die een Amsterdam region travel ticket hebben aangekocht die ik dan moet meedelen dat deze enkel tot Hoofddorp geldt, per trein dan. Je kunt blijkbaar wel vanaf Hoofddorp in de bus stappen naar Nieuw Vennep alleen stopt deze bus niet op station Nieuw Vennep maar helemaal aan de andere kant van Nieuw Vennep. Ik zie hier echt de logica niet van in. Nieuw Vennep is gewoon regio Amsterdam en gasten die bij mij of in een van de andere hotels in Nieuw Vennep verblijven hebben als hoofdbestemming Amsterdam. Dat de kaart niet in Sassenheim geld kan ik begrijpen, dit ligt immers in Zuid Holland. Hierbij de vraag/ suggestie om de kaart ook te laten gelden op station Nieuw Vennep.
beantwoord
geldigheids gebied Amsterdam region travel ticket
Beste antwoord door Erryt NS
Hallo chol1977 en welkom bij de NS Community,
Het Amsterdam & Region Travel Ticket is gericht op buitenlandse toeristen, maar mag door iedereen (dus ook Nederlanders) gebruikt worden. Ik snap jouw gedachtegang dat het vreemd overkomt dat je wel met dit ticket naar Hilversum kan reizen en niet naar Nieuw-Vennep. Een antwoord waarom dit het geval is kan ik je helaas niet geven. Hier is destijds door onze marketing over nagedacht en besloten naar welke stations je wel en niet mag reizen. Waarschijnlijk vanwege dat deze ticket echt is bedoelt voor buitenlandse toeristen is het station Hilversum wel meegenomen en Nieuw-Vennep niet.
Bekijk origineelHet Amsterdam & Region Travel Ticket is gericht op buitenlandse toeristen, maar mag door iedereen (dus ook Nederlanders) gebruikt worden. Ik snap jouw gedachtegang dat het vreemd overkomt dat je wel met dit ticket naar Hilversum kan reizen en niet naar Nieuw-Vennep. Een antwoord waarom dit het geval is kan ik je helaas niet geven. Hier is destijds door onze marketing over nagedacht en besloten naar welke stations je wel en niet mag reizen. Waarschijnlijk vanwege dat deze ticket echt is bedoelt voor buitenlandse toeristen is het station Hilversum wel meegenomen en Nieuw-Vennep niet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.