beantwoord

Graag contact!

  • 6 December 2023
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Geachte NS klantenservice,

Recentelijk heb ik een boete ontvangen omdat mijn e-ticket niet wilde laden, ondanks dat ik er al een had aangeschaft. Ik begrijp de boete, maar tot mijn verbazing heeft de conducteur ook een dagretour toegevoegd, wat resulteert in de verplichting om twee dagretours te betalen. Gelukkig beschik ik over bewijs van mijn aankoop en ik vraag vriendelijk om slechts één dagretour in rekening te brengen naast de boete.

Daarnaast ben ik tijdens mijn verhuizing de brief kwijtgeraakt met daarin de informatie van NS, zoals het rekeningnummer. Zou het mogelijk zijn om deze gegevens opnieuw te ontvangen, zodat ik het verschuldigde bedrag tijdig kan overmaken?

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

Carlijn

icon

Beste antwoord door Olav93 6 December 2023, 08:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge

Beste Carlijn,

Deze 'community' is bedoeld voor reizigers om elkaar te helpen en biedt in principe geen manier om de klantenservice van NS te bereiken. Als gewoon een andere reiziger kan ik echter natuurlijk niets aan uw rekening veranderen. U bereikt de klantenservive van NS telefonisch, via de chat op de website, via de socilale mediakanalen van NS of per post. Als u niet vaak een boete krijgt en de conducteur niet heeft aangetekend dat u zich vervelend gedroeg toen u werd aangesproken, is men hier vaak coulant in.

Wel moet ik zeggen dat het klopt dat ook een vervoerbewijs in rekening is gebracht. NS mag u als u in de trein geen geldig vervoersbewijs kunt tonen ter plekke alsnog een vervoersbewijs laten kopen met een wettelijk 'prijsverhoging' ("boete") van €50. U bent dan dus ook nog steeds de prijs voor uw reis verschuldigd.

Reageer