Dag allen,
Graag wat hulp want ik kom er niet uit met de klantenservice.
Vrijdag heb ik voor mijn gezin 4 samenreiskorting tickets gekocht in de ns app (we zijn met zijn vieren). De ns app geeft aan dat er dan 1 abonnementhouder moet meereizen. Mijn zoon heeft een flexabonnement dus dat zat wel goed.
In de trein werden we gecontroleerd. Ik heb 4 tickets voor ons vieren en geef bij de conducteur aan dat mijn zoon de abonnementhouder is. Achteraf gezien lijk het hier mis te gaan. De conducteur scant de kaart van mijn zoon. ik zie iets roods verschijnen. Ik vraag: we hebben het zo toch gaat gedaan? Ja, zegt de conducteur : als 1 van de 4 kaartjes voor uw zoon is, is het prima. So far so good, dachten wij.
Echter, even later (we zaten niet meer in de trein) ontvangt mijn zoon een email met een boete van 50 euro van de ns :-) . Ik heb geprobeerd dat meteen nog recht te zetten via de chat met de klantenservice. Zij hadden echter als enige mogelijkheid om een bedrag te vergoeden van 42,20 ipv 50 euro. Mijn zoon had namelijk in moeten checken en uit moeten checken en ik had geen ticket voor hem moeten kopen. Ten eerste staat dat niet in de ns app wanneer ik de ticket gekocht: daar staat letterlijk dat je moet samenreizen met een abonnementhouder. Tn tweede: ik hoop gewoon een ticket voor hem betaald: daar staat zelfs een naam op en kunnen ze checken of dat overeenkomt met zijn pas (ik heb zowel ticketnummer als kaartnummer aan de klantenservice verstrekt).
Kortom: ik ben er niet mee eens: de boete moet ongedaan gemaakt worden.
Ik heb meteen gevraagd of ze er een klacht van wilden maken. Dat zouden ze doen maar ze wisten of ze zouden reageren en wanneer ze zouden reageren. Dus ik had om een klachtnummer gevraagd: hadden ze niet. Uiteindelijk gaven ze aan dat de klacht geregistreerd is onder zijn kaartnummer.
Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met een effectieve aanpak met klachten en klantenservice want het blijft erg vaag.