klacht treinkaartjes veel te duur



Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Treinlogica
NS maakt niet meer dan 1% winst met het rijden van treinen. De organisatie van NS is erg arbeidsintensief (dat staat hierboven al uitgelegd) en dat vertaalt zich in inderdaad nogal hoge tarieven.
Tamzin, bedankt voor je uitleg. Maar is dat een goede onderbouwing van waarom trein duurder dan auto rijden is....?
Reputatie 7
Badge +3
Tamzin, bedankt voor je uitleg. Maar is dat een goede onderbouwing van waarom trein duurder dan auto rijden is....?
Ik vrees van wel, immers met je eigen auto heb je geen personeelskosten en wel profijt van de lage diesel-of benzineprijs. De trein zal daardoor al gauw duurder zijn dan de auto, zeker met meerdere personen.
Reputatie 4
Het kan kloppen dat de trein voor incidentele reizigers vrij prijzig is. Maar als je op abonnement reist dan kun je ook op 10-12 cent per kilometer uitkomen. En Treinlogica, kun je je ook op een manier uitdrukken dat er geen krachttermen aan te pas komen? Het is hier geen Geenstijl 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Wat is de logica van dat reizen met 5 man duurder is reizen in je eentje? Ik betaal gofverdomne bijna 18 euro voor een afstand van 90 km. Dat is bijna 17 cent per km. Dat terwijl mijn auto 10 cent per km kost. Het argument van milieu is uitermate zwak. Een oplossing moet reëel zijn. Natuurlijk moeten we voor groen gaan maar het moet ook betaalbaar zijn. Daarbij klopt er iets niet in het management van NS. Hoe kan het zo zijn als je 1000 pennen koopt, dat dat dan duurder is dan kopen van één pen? Hiermee doel ik op schaalvergroting. De NS vervoert miljoenen mensen maar is duurder in vervoer.... ik denk dat bestuur van NS of incompetent is of ze geven niet veel om de reiziger .... een dik salaris net chauffeur... ahhh who cares.... niemand die hun iets kan aan doen... ze doen lekker waar ze zin in hebben.. lafaards

Dit is toch geen niveau. U ontkracht zichzelf alleen maar door de grofste vloekwoorden en typeringen in te zetten. Als u dit soort teksten en onderbouwing, dan wel het ontbreken ervan hanteert, zijn er genoeg reaguurdersfora waar u dit soort taal kunt bezigen.
Reputatie 4
Zoiets schreef ik 10 minuten geleden al 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Waldo G
In de spits gaat het voor de vol betalende reiziger niet lukken voor 10 ct/km. Dat is natuurlijk ook de categorie reizigers die veel klaagt over de tarieven.

Er zijn natuurlijk ook spotgoedkope aktietarieven maar procentueel is het toch maar een hele kleine groep die op dergelijke kaartjes reist.
Reputatie 7
Badge +4
Zoiets schreef ik 10 minuten geleden al :)

Het was me ontgaan, maar dan zijn we het eens. Niks mis mee.
@Treinlogica

Ik heb je bericht wat aangepast. Laten we het gewoon netjes houden hier.
Reputatie 4
@Waldo G
In de spits gaat het voor de vol betalende reiziger niet lukken voor 10 ct/km. Dat is natuurlijk ook de categorie reizigers die veel klaagt over de tarieven.

Er zijn natuurlijk ook spotgoedkope aktietarieven maar procentueel is het toch maar een hele kleine groep die op dergelijke kaartjes reist.

Abonnementen zijn al gauw goedkoper, maar het zijn vooral abonnementen voor kilometervreters die per kilometer rond de € 0,11 zitten. Met een Altijd Vrij 3000-4000 km per maand reizen levert een lage kilometerprijs op. En die kilometers kun je grotendeels in de spits afleggen.
Reputatie 7
Badge +3
Dat klopt maar het gros van de mensen woont hoogstens 25-30 kilometer van zijn werk. Juist die mensen moeten de hoofdprijs betalen en gaan daarom meestal met de auto.
Reputatie 4
Het is waar, de prijs van de kaartjes is veel te hoog. Ik denk dat er te veel denkfouten worden gemaakt bij de NS. Of een trein vol zit of leeg is de kosten blijven gelijk, net als bij een auto. Bij de aanschaf van nieuw materieel kijkt men niet naar de inrichting van de bestuurdersplaats. Als dat wel gedaan zou worden zouden er niet steeds aanvullende curussen hoeven te zijn. Als je je rijbewijs haalt in een mini kan je ook zonder een extra cursus met een grote bestelbus rijden. Treinsystemen zijn niet modulair en daardoor onnodig duur. Op elke oplegger voor container vervoer past elke container en alle opleggers passen passen achter elke trekker. De verkeersleiding (prorail) moet maar eens in de leer gaan bij de luchtverkeersleiding, een vliegtuig kan je niet stil laten hangen..., Een trein kan je stilzetten dus dat is een stuk makkelijker. Misschien iets te veel out of the box gedacht.....?
Reputatie 4
@Tamzin: voor de korte afstand bestaat er Traject Vrij. Ook goedkoper dan losse kaartjes.
Reputatie 7
Badge +3
Traject Vrij is vergeleken met de auto erg duur. En de aktietarieven die NS heeft zijn bijna altijd in de vorm van dagkaarten, iemand die over wat kortere afstand reist heeft daar ook niets aan.

Reageer