Ik volg momenteel een master in Engeland van 2 jaar. Gedurende deze tijd heb ik niks aan een studentenreisproduct, en heb ik deze omgezet naar een ov-vergoeding. Op het moment is er dus geen reisproduct gekoppeld aan mijn persoonlijke OV. Nu vroeg ik mij af, als ik terugkeer naar Nederland (juli 2023), kan ik dan aanspraak maken op een jaar gratis Dal Voordeel als ex-student? Mijn OV-kaart zal waarschijnlijk niet registreren als gekoppeld aan een studentereisproduct, dus ik kan mij voorstellen dat dit voor problemen zorgt. Anderzijds ben ik (in de letterlijke lezing) natuurlijk wel een ex-student die dan net is afgestudeerd.
Om een wellicht lastige vraag nog lastiger te maken, mijn persoonlijke OV-kaart vervalt over 2 weken, dus deze moet ik vervangen. Het is dus waarschijnlijk niet eens de OV-chipkaart waar vroeger (gedurende mijn Bachelor) mijn studentenreisproduct aan gekoppeld was waar ik in de toekomst mijn ex-student Dalvoordeel aan zou willen koppelen. Wellicht geeft dat nog extra complicaties.