Vanmorgen vroeg even in Utrecht geweest. Voor de drukte weer terug, planning was trein van 11.19 naar Leeuwarden. Rond die tijd waren er twee storingen, richting Den Bosch/Maastricht en richting Enkhuizen dus meerder spoorwijzigingen. Maar de Ic van 11.19 zou rijden. Meerdere malen via de omroep de Ic naar Leeuwarden vertrekt vanaf spoor 9. Daar was het al behoorlijk druk. Het werd na 11.19 nog steeds omgeroepen. Maar ja inmiddels al ruim 11.22 en nog geen trein. App gaf ook nog steeds aan dat de trein zou rijden. Pas rond 11.30 bleek dat de hele rit uitviel ‘plan uw reis opnieuw in de app’. Ja als de app actueel was zou ik de stoptrein hebben genomen naar Zwolle. Waarom is de informatie toch zo laat????? Ik kan nog leven met een foutieve omroep als de app maar klopt maar die liep dus ook hopeloos achter.
reisinformatie..vandaag weer drama
Beste antwoord door Momo
De app, en ook de stationsomroep, kan natuurlijk alleen weergeven wat er in de NS systemen staat.
Ik heb even zitten kijken naar de betreffende trein en vind wat dingetjes waarmee misschien het één en ander (voor een deel) verklaard kan worden. De trein van 11:19 is trein 637 vanuit Rotterdam naar Leeuwarden, vertrek uit Rotterdam om 10:35. Eerder die ochtend was er een defecte trein waardoor de 500 en 600 series niet tussen Gouda en Utrecht Centraal reden. Rit 637 was daarom al om 10:24 opgeheven vanaf Gouda en er werd een vervangende 300637 vanaf Utrecht ingelegd. In eerste instantie stond die met de zelfde stellen als de oorspronkelijke 637 in de planning maar dat wordt al snel (om 10:39) aangepast naar een ander ICM-4 stel, om vervolgens om 11:37 weer uit de planning te verdwijnen. Zolang dus die vervangende 300637 in de planning stond zal de reisplanner, de app, de stationsinfo aangeven dat de trein nog gaat rijden. Het ICM-4 stel wat vanaf Utrecht de 300637 moest gaan rijden is verder de rest van de dag niet meer in actie gekomen, misschien was daar een defect mee en is er nog een tijd geprobeerd dat te verhelpen. Dat is dan blijkbaar niet gelukt en de rit is gecancelled. Pas na dit cancellen kan de reisplanner de informatie geven dat de trein niet gaat rijden.
Dit is allemaal gebaseerd op Treinposities gegeven, als iemand een betere verklaring heeft, be my guest.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.