Skip to main content
beantwoord

Storing 2025-03-27 Sloterdijk

Er was vanochtend een storing op Amsterdam Sloterdijk ik kon daardoor geen retourtje kopen naar Amsterdam Centraal. Maar ik ben heen en terug gegaan met mijn pinpas. Ik kon hierdoor geen korting krijgen bij de P+R. Kan ik dat geld terugkrijgen? Zo ja, hoe?

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Reizen op een bankpas geeft in principe geen P+R korting, maar je kunt het proberen via https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenservice/restitutieformulier (niet verkregen korting).

En dan bij OV chipkaart reisoverzicht een screenshot toevoegen van https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht (dat kan vanaf morgen, zie je bankafschrift voor het NLOV kenmerk).

Plus natuurlijk een toelichting over de storing op Sloterdijk.

Bekijk origineel

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Welkom bij de NS Community!

Reizen op een bankpas geeft in principe geen P+R korting, maar je kunt het proberen via https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenservice/restitutieformulier (niet verkregen korting).

En dan bij OV chipkaart reisoverzicht een screenshot toevoegen van https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht (dat kan vanaf morgen, zie je bankafschrift voor het NLOV kenmerk).

Plus natuurlijk een toelichting over de storing op Sloterdijk.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 27 maart 2025

Hallo Victor Harmsen en welkom bij de NS Community,

Wat naar dat je geen kaartje kon kopen en zodoende de korting misliep. Je kan het beste de tip van Robert opvolgen. Wellicht is er nog iets mogelijk.

• 27 maart 2025

Hoi ​@Victor Harmsen

Hopelijk komt het niet nog eens voor. Maar mocht het wel zo zijn, dan kunt u misschien voor de terugreis wel een kaartje kopen op Amsterdam Centraal. Hiermee zou u dan de reizigerskorting kunnen laten verrekenen bij uitrijden van de P+R. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Ja, met een (in dit geval ongebruikt) e-ticket Centraal/Lelylaan/Zaandam/Halfweg - Sloterdijk voor € 2,80 (datum vandaag) kan je de P+R korting altijd claimen.

De voorwaarden voor P+R korting zijn duidelijk, je moet met de trein gereisd hebben naar de P+R locatie op de dag van uitrijden (maar dat is met een e-ticket niet te controleren).

Mocht je vanavond nog een Samenreiscode kunnen krijgen van iemand dan kost zo’n e-ticket € 1,68  Helaas heb ik op dit moment geen actief abonnement om zo’n code aan te maken.

Het is maar hoeveel moeite je wilt doen voor je gemiste X euro aan P+R korting 🙄

Dank allen, voor het advies. Ik ga het proberen, al is het maar voor het principe. Zeer ongelukkig is dat vandaag de storing nog niet verholpen was.

Met storing bedoel ik overigens dat op alle ns machines een papiertje hangt met storing. En ook op de deur voor de loketten waar je normaal ook een kaartje kan kopen.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 28 maart 2025

Maar er was toch geen storing om e-tickets te kunnen kopen? Al moet je dan wel een bankapp hebben.

Forum|alt.badge.img+1
MoDe schreef:

Maar er was toch geen storing om e-tickets te kunnen kopen? Al moet je dan wel een bankapp hebben.

NS moet gewoon zorgen dat het zijn zaken op orde heeft. Dat heeft het bedrijf dus duidelijk niet. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 28 maart 2025
Henkpeetersen schreef:
MoDe schreef:

NS moet gewoon zorgen dat het zijn zaken op orde heeft. Dat heeft het bedrijf dus duidelijk niet. 

Storing is vervelend, maar TS had een kaartje kunnen kopen voor de terugweg op Amsterdam Centraal.

Ik heb vrijdag voor de terugweg een enkeltje gekocht. En ik kon daarmee de korting krijgen, bedankt voor de tip “Op Een Dag”.

En ook bedankt “Robert B” ik heb een verzoek tot teruggave ingediend. Dit moest echter bij de gemeente Amsterdam en niet bij Q Park (voor de duidelijkheid, mocht iemand anders hetzelfde proberen). Het invullen van het formulier kost slechts een paar minuten. Dus ik zou zeker aanraden om het te proberen.

E-tickets weet ik niks van. Gemiddeld loop ik een paar jaar achter qua technologie. Ik ga het eens bekijken.

Reageer