Ik lees net dat de dienstregeling op vrijdag is aangepast, omdat er dan minder reizigers zijn. Waarom dan geen keuzedag?
waarom niet vrij reizen op vrijdag
Beste antwoord door Thom
Bertli, er zijn op vrijdag minder passagiers en NS laat daardoor op vrijdag minder treinen rijden. Maar de passagiers moeten nu met de overgebleven treinen mee, en die zijn dus per saldo waarschijnlijk helemaal niet zo rustig dat senioren met gemak in de spits kunnen rijden.
Het is een illusie te denken dat de spits weer toegankelijk gemaakt wordt voor mensen met kortingsabonnementen. De treinen zitten overvol omdat er te weinig rijden. Mogelijk geeft de verlenging met 30 procent wel wat lucht, maar die verlenging is ook niet overal en in de praktijk waarschijnlijk vooral voor de trajecten met de grootste drukte. Ik raad u als senior de spits ook niet aan.
Bommel zou het niet zo vreemd vinden als een zitplaats voor iedereen in de trein de normale situatie zou zijn, maar dat is verder dan ooit.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.