Ruim voor vieren checkte ik in bij Arriva op station Cuijk, er van uitgaande dat ik dan hele vervolgtraject van Nijmegen tot Delft met dalkorting zou reizen. Helaas was zulks niet het geval. Dat is toch onduidelijk en raar?
beantwoord
Ruim voor vieren ingecheckt bij Arriva, geen dalkorting bij NS
Beste antwoord door Momo
Er is verschil tussen een abonnement op saldo en een Flex abonnement. Bij een abonnement op saldo begint een nieuwe reis wanneer er bij een andere vervoerder weer wordt ingecheckt, is die incheck bij de andere vervoerder tijdens de spits dan geldt het spitsttarief. Bij Flex blijft het ook bij overstap naar een andere vervoerder 1 reis en blijft het tarief van de 1e incheck gelden.
Is de eerste check-in ook bepalend wanneer je overstapt van treinvervoerder?
- Ja. bij NS Flex wel. Het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist, ook als je overstapt naar een andere vervoerder.
- Nee, bij de andere NS-abonnementen niet. Daar betekent de overstap naar een andere vervoerder een nieuw incheckmoment. Dat nieuwe incheckmoment bepaalt of je met korting reist. Dit werkt 2 kanten op.
https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.