Skip to main content
beantwoord

Regelen abonnement daluren

• 24 januari 2025
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Goedemiddag,

Ik wil graag een daluren abonnement regelen met vrij reizen dagen erbij opsaldo. Ik was bijna zover via mijn ns, maar kreeg toen de mededeling dat er al een abonnement op mijn kaart staat…. Ik heb zojuist via een kaartautomaat bij het station mijn flexabonnement verwijderd van mijn kaart (omdat ik begreep dat je anders geen gebruik kunt maken van de vrij reizen dagen; waarom is mij onduidelijk overigens). Als ik inlog op mijn ns, zie ik nu geen abonnementen meer staan. Hoe kan ik nu een nieuw abonnement aanvragen? Ik wil namelijk morgen al een vrije reis benutten.

Vriendelijke groet, Bertien Faber

Beste antwoord door Thom

Flex moet helemaal worden weggehaald, voordat u een abonnement op saldo kunt krijgen met daarop de door u gewenste keuzedagen. Keuzedagen en Flex gaat nooit samen. U moet Flex eerst in zijn geheel opzeggen en van uw kaart verwijderen. Dan pas kan het er op. U moet het verwijderen van Flex eerst op het automaat bevestigen voor u verder kunt. Dit zou best eens kunnen werken.

Ik weet niet of u nog een andere persoonlijke chipkaart heeft waar verder niks op staat, maar daar kunt u het abonnement op saldo zo opzetten en met de keuzedagen dus.

De termijn is wel erg kort als u er morgen al mee wilt reizen. Een tweede kaart zou het handigste zijn. Mogelijk dat Klantenservice een snellere oplossing heeft, maar ik zou het zo niet weten. 0307515155; omdat het wat complex is, is bellen het handigste.

Bekijk origineel

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 24 januari 2025

Hoi Abonnementen,

Het zou zomaar kunnen dat de verwijdering van het product niet realtime wordt verwerkt in Mijn NS, en dat je dus pas morgen een ander abonnement op deze kaart kunt zetten.
Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de klanteNService. Misschien dat zij het wel kunnen, maar dat weet ik niet zeker.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24 januari 2025

Flex moet helemaal worden weggehaald, voordat u een abonnement op saldo kunt krijgen met daarop de door u gewenste keuzedagen. Keuzedagen en Flex gaat nooit samen. U moet Flex eerst in zijn geheel opzeggen en van uw kaart verwijderen. Dan pas kan het er op. U moet het verwijderen van Flex eerst op het automaat bevestigen voor u verder kunt. Dit zou best eens kunnen werken.

Ik weet niet of u nog een andere persoonlijke chipkaart heeft waar verder niks op staat, maar daar kunt u het abonnement op saldo zo opzetten en met de keuzedagen dus.

De termijn is wel erg kort als u er morgen al mee wilt reizen. Een tweede kaart zou het handigste zijn. Mogelijk dat Klantenservice een snellere oplossing heeft, maar ik zou het zo niet weten. 0307515155; omdat het wat complex is, is bellen het handigste.

Forum|alt.badge.img+1
Abonnementen schreef:

Goedemiddag,

Ik wil graag een daluren abonnement regelen met vrij reizen dagen erbij opsaldo. Ik was bijna zover via mijn ns, maar kreeg toen de mededeling dat er al een abonnement op mijn kaart staat…. Ik heb zojuist via een kaartautomaat bij het station mijn flexabonnement verwijderd van mijn kaart (omdat ik begreep dat je anders geen gebruik kunt maken van de vrij reizen dagen; waarom is mij onduidelijk overigens). Als ik inlog op mijn ns, zie ik nu geen abonnementen meer staan. Hoe kan ik nu een nieuw abonnement aanvragen? Ik wil namelijk morgen al een vrije reis benutten.

Vriendelijke groet, Bertien Faber

Ik denk eigenlijk dat u beter Flex aan had kunnen laten staan voor dit weekend en dan weekendvrij misschien voor een maandje. Dat kost dan € 36,00 maar dan had u ook de komende weken daar gebruik van kunnen maken. Nu wordt het allemaal wel heel kort dag. U moet ook nog de keuzedagen bestellen. Oplossing van ​@mrfreeze is denk ik voor nu het beste. 

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24 januari 2025

Aanvullend op ​@Henkpeetersen: Voor een 65 plusser kost Weekendvrij  €26,50. Bent u tussen de 60 en 65, dan heeft u dit voordeel niet en betaalt u een tientje meer. Het is natuurlijk nog  een koopje. Bestel het nu op op vandaag, vrijdag en u heeft 10 dagen vrij reizen en vijf vrijdagavonden. Daarna zijn het er vier weekenden en geen vijf.

Als u nog Flex op uw kaart heeft staan, dan is dat binnen een kwartiertje doorgaans geregeld. Het is een uitzonderlijke prijs/pret verhouding en het nodigt ook uit om eens ‘zomaar’ op stap te gaan.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 24 januari 2025

Wanneer je flex van jouw kaart hebt verwijderd, duurt het 24 uur voor je een ander abonnement kunt aanvragen. Wil je dalvoordeel op saldo met keuzedagen op een bestaande aanvragen dat kan dat alleen via de klantenservice. Als je morgen al de 1e keuzedag wilt gebruiken, dan ben ik bang dat het niet meerop tijd zal lukken. Aanvragen op een nieuwe kaart kan online, maar duurt een week voor je de kaart met abonnementen thuis hebt. 

Reageer