Skip to main content
beantwoord

abonnement

• 6 februari 2025
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Wil heel graag een abbonoment afsluiten ik heb bijeenkomsten nodig voor mijn herstel 

Nu kan dat niet omdat ik jaren geleden nog een onbetaalde afrekening heb 

Is er een andere mogelijkheid bijvoorbeeld een regeling treffen zodat ik een nieuw abbonoment kan afsluiten ? 

Beste antwoord door Thom

De mogelijkheid die er nog is zonder kredietscheck, is  Dalvoordeelabonnement op saldo. Daar mee krijgt u 40 procent korting als u incheckt in de daluren. Kies voor Dalvoordeel en selecteer dan op saldo. Het is een abonnement voor een jaar. Als u niet door d ekredietchck komt, kan het nuttig zijn toch nog even contact op te nemen met Klantenservice. De methode die gehanteerd wordt of iemand kredietwaardig is of niet, is soms wat discutabel. Aan de andere kant wil NS wel een zekere waarborg hebben dat na een maand de rekeningen wel worden. betaald. Garantie dat het lukt kan ik u niet geven, daartoe zijn wij hier niet toe bevoegd, wij zijn geen medewerkers van Klantenservice, maar doorgaans ervaren reizigers, van overigens zeer verschillende pluimage.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel

Bekijk origineel

5 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25145 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

De mogelijkheid die er nog is zonder kredietscheck, is  Dalvoordeelabonnement op saldo. Daar mee krijgt u 40 procent korting als u incheckt in de daluren. Kies voor Dalvoordeel en selecteer dan op saldo. Het is een abonnement voor een jaar. Als u niet door d ekredietchck komt, kan het nuttig zijn toch nog even contact op te nemen met Klantenservice. De methode die gehanteerd wordt of iemand kredietwaardig is of niet, is soms wat discutabel. Aan de andere kant wil NS wel een zekere waarborg hebben dat na een maand de rekeningen wel worden. betaald. Garantie dat het lukt kan ik u niet geven, daartoe zijn wij hier niet toe bevoegd, wij zijn geen medewerkers van Klantenservice, maar doorgaans ervaren reizigers, van overigens zeer verschillende pluimage.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7355 reacties
  • 6 februari 2025
Thom schreef:

Het is een abonnement voor een jaar.

Strikt genomen klopt dat, maar ook Dal Voordeel op Saldo is tegenwoordig na een maand opzegbaar, waarbij je het vooruitbetaalde abonnementsgeld terugkrijgt.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25145 reacties
  • 6 februari 2025

Het is het principe natuurlijk wel als je overgaar naar Flex. maar dat is nu net wat door de kredietcheck niet kan. Hoe dan ook, als je het wilt kan dat, maar het wordt wel echt onoverzichtelijk in de beantwoording als je begint met de uitzondering, en niet met de standaard wijze van handelen. Een contract voor een jaar zonder dat de kredietcheck daarbij in de weg zit,  lijkt me handiger voor TS.

Omdat met de kredietchick nogal eens iets mis gaat en dit bij Klantenservice bekend is, vind ik het toch een goed advies om daar toch nog even contact mee op te nemen. De kredietcheck an zich is niet onredelijk, als er een maand lang gereisd kan worden zonder te betalen. Mensen die geen binding hebben met de samenleving en het kennelijk zo inschatten dat ze er wel mee weg zullen komen, mogen best een barrière ervaren. Het toch kunnen reizen, maar dan op saldo, is een goede sociale maatregel. En, in tegenstelling tot veel anderen hier ben ik daar een voorstander van.  Zonder dat komen mensen die onder bewind staan, en de kredietchick een hindernis is, moeilijker terug in de samenleving en die hebben er echt niks aan als ze na een maand toch op mogen zeggen..

Strikt genomen? In de dagelijkse praktijk werkt het zo.

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13152 reacties
  • 6 februari 2025

Dal Voordeel op saldo is ook zonder over te gaan op NS Flex na een maand op elk moment te beëindigen.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25145 reacties
  • 6 februari 2025

NS is consequent geweest door dat door te voeren, zodat daar de mogelijkheid toe is, net als met Flex. Maar je moet toch eerst het jaarbedrag.betalen, al kun je het nu wel terugkrjgen. Ik vind het niet zo relevant voor de oplossing van het probleem van TS. Het is wel waar, maar de meeste mensen hebber niks aan in de praktijk. Het lost alleen het probleem op voor mensen die kort met korting willen reizen en dan kan de jaarabonnementsprijs die eerst voldaan moet worden lastig zijn. Verkijk je niet op de armoede die er bij een deel van de bevolking is.

Reageer