Skip to main content
beantwoord

Voor 6.30 ingechecked hoe lang mag ik dan reizen met NS Flex reiziger

Ik wil naar Schiphol vanaf Soest. Mag ik dan reizen met korting als ik om 6.20 gaan inchecken?

Beste antwoord door Thom

De regel is dat wanneer u incheckt in de daluren, u de reis in de spits en ook ver daarna mag afmaken tegen het kortingstarief van 40 procent. Check liefst iets eerder dan edit: 6.34.59….

mrfreeze schreef:
Thom schreef:

Check liefst iets eerder dan 6.35.59 in

Dat zou ik zeker doen. Vanaf 6.35.00 uur betaal je vol tarief.

Oeps, uiteraard snel aangepast,;-)

….in, dat kan flink schelen in de kosten. Er kan wel eens wat misgaan, gezien het tijdstip, ;-)

Let wel dat u incheckt met een  ov-chipkaart  en niet het poortje opent met een e-ticket. Daarmee mag u vrijwel nooit reizen na 06.30.

Bekijk origineel

5 reacties

Jazeker. Voor 6.35 uur inchecken is met korting reizen tot je eindbestemming.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25058 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

De regel is dat wanneer u incheckt in de daluren, u de reis in de spits en ook ver daarna mag afmaken tegen het kortingstarief van 40 procent. Check liefst iets eerder dan edit: 6.34.59….

mrfreeze schreef:
Thom schreef:

Oeps, uiteraard snel aangepast,;-)

….in, dat kan flink schelen in de kosten. Er kan wel eens wat misgaan, gezien het tijdstip, ;-)

Let wel dat u incheckt met een  ov-chipkaart  en niet het poortje opent met een e-ticket. Daarmee mag u vrijwel nooit reizen na 06.30.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 24 maart 2025
Thom schreef:

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 172 reacties
  • 24 maart 2025

Doe ik ook vaak als ik in mijn vrije tijd reist check ik voor 16:00 in om nog van de korting gebruik kunnen maken en scheelt echt bijvoorbeeld van Diemen naar Utrecht Centraal normaal 9,20 en met 40% 5,52. Ik ben nog steeds blij met mijn ns flex abonnement. 

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 325 reacties
  • 25 maart 2025

Wel moet u een abonnement hebben om met korting te kunnen reizen.

Tijdstip van inchecken bepaald de korting voor de gehele reis.

Let op: Online tickets (gekocht in NS app) moet u tijdens de spits uit de trein zijn.

Reageer