Goedenavond,
Ik reis geregeld met de ICE tussen Amsterdam en Keulen waarbij ik gebruik maak van een Bahncard en in het weekend in combinatie met NS Flex weekendvrij.
Nu biedt NS de optie om, voor reizen in het weekend, bij het boeken van het ticket met 100% korting te reizen (vanwege weekendvrij) en de Bahncard. Nu merk ik geregeld dat een enkele reis op zondag vanaf Keulen naar Amsterdam met 100% korting in NL gemiddeld ongeveer 10 euro duurder is dan een reis met dezelfde trein van Keulen tot Arnhem (het eerste station in Nederland dat de ICE aandoet). Ik vind dat toch gek aangezien ik aangeef met 100% korting in Nederland te reizen en hier blijkbaar toch een extra bedrag voor in rekening wordt gebracht. Dit heeft voor mij geresulteerd dat wanneer ik reis in het weekend ik een ticket koop vanaf Arnhem maar in Amsterdam al in dezelfde ICE opstap aangezien een weekendvrij abonnement zonder toeslag geldig is in de ICE en ik daarmee dus in het weekend gratis van Amsterdam naar Arnhem kan reizen.
Is er een reden voor dat er toch een extra bedrag in rekening wordt gebracht tussen Arnhem en Amsterdam met 100% korting? Of doe ik iets wat niet mag? De controle door de conducteur vindt vaak in Duitsland plaats waardoor ik in NL nooit gecontroleerd wordt en dus nog niet heb kunnen ‘testen’ of dit ook echt is toegestaan.