Mijn OV-chipkaart is eind juni jl. verlopen en helaas heb ook ik géén nieuwe kaart ontvangen van de NS. Dat had wel moeten gebeuren i.v.m. actief NS-abonnement Dal Voordeel op saldo. Diverse klanten hebben wisselende informatie/advies ontvangen wat te doen. Omdat jullie zelf aangeven dat dit vaker misgaat het verzoek om een duidelijke instructie op jullie website te plaatsen over wat te doen (instructie).
- vervangende of nieuwe OV-chipkaart aanvragen? Extra kosten of niet ….
- wat te doen met saldo op verlopen kaart?
- kun je het lopende abonnement al wijzigen of stopzetten tot de ‘nieuwe’ kaart er is?
- Moet je contact opnemen met de NS Klantenservice voor de vergoeding van € 7,50?
- Krijg je die vergoeding ook als je het lopende abonnement alvast omzet in Flex Basis Voordeel?
Het probleem is bekend bij de NS dat klanten niet tijdige een nieuwe chipkaart + NS-abonnement ontvangen. Dan wel fijn als die instructie voorhanden is. En liever een duidelijke instructie dan AI-stem die poogt uit te leggen wat ik moet doen. En altijd voorkeur voor iemand aan de telefoon!