Waarom is er niet voor gekozen om met de nieuwe dienstregeling vanaf 15 December de nieuwe EuroCity door te trekken naar Den Haag Centraal i.p.v. tot Rotterdam Centraal? Voor de EuroCity Direct begrijp ik het, omdat die verder rijdt naar Lelystad Centrum, maar dit zou een goede mogelijkheid zijn om Den Haag opnieuw te verbinden met Brussel, aangezien er vraag is naar internationale treinen uit Den Haag. De EuroCity had een goede mogelijkheid om Den Haag mee te nemen in de internationale en regionale verbindingen (meer treinen tussen Den Haag en Breda) en Antwerpen en Brussel. Op deze manier biedt de EuroCity een extra voorziening behalve dat het stopt op tussenliggende stations.
EuroCity naar Den Haag Centraal
Beste antwoord door Hanzeboog
Waarom is er niet voor gekozen om met de nieuwe dienstregeling vanaf 15 December de nieuwe EuroCity door te trekken naar Den Haag Centraal i.p.v. tot Rotterdam Centraal? Voor de EuroCity Direct begrijp ik het, omdat die verder rijdt naar Lelystad Centrum, maar dit zou een goede mogelijkheid zijn om Den Haag opnieuw te verbinden met Brussel, aangezien er vraag is naar internationale treinen uit Den Haag. De EuroCity had een goede mogelijkheid om Den Haag mee te nemen in de internationale en regionale verbindingen (meer treinen tussen Den Haag en Breda) en Antwerpen en Brussel. Op deze manier biedt de EuroCity een extra voorziening behalve dat het stopt op tussenliggende stations.
NMBS (Europe) is nooit voorstander geweest van een verbinding richting Den Haag. Ze willen Rotterdam Centraal of Amsterdam.
De gemeentebestuur van Den Haag heeft vooral vanwege prestige een internationale treinverbinding willen hebben. De IC Den Haag - Brussel (4 keer per dag) heeft het kort volgehouden. En moest van Ministerie van I & W wijken voor andere binnenlandse verbindingen. Dat was destijds de afweging:
https://www.denhaagcentraal.net/nieuws/verkeer/doek-valt-voor-haagse-brusseltrein/
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.