Skip to main content
beantwoord

naar Terneuzen

Waarom rijden geen treinen naar station Terneuzen ?

Ik kijk werkzaamheden op spoor ,maar valt niets te melden

Beste antwoord door Gorott

De laatste reizigerstrein naar Terneuzen reed in 1951, u bent dus zo'n 74 jaar te laat 😀.

Er wordt gezegd dat de reizigerstreinen tussen Gent en Terneuzen weer ergens tussen 2030 en 2035 zullen rijden. Dus, nog even wachten?

Bekijk origineel

12 reacties

De spoorlijn is allang gesloten voor reizigers.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2346 reacties
  • Antwoord
  • 15 februari 2025

De laatste reizigerstrein naar Terneuzen reed in 1951, u bent dus zo'n 74 jaar te laat 😀.

Er wordt gezegd dat de reizigerstreinen tussen Gent en Terneuzen weer ergens tussen 2030 en 2035 zullen rijden. Dus, nog even wachten?

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4032 reacties
  • 15 februari 2025

Is deze vraag serieus bedoeld?

• Auteur
  • Intercity
  • 39 reacties
  • 15 februari 2025

ik wilde van plan naar Terneuzen reizen maar blijkt niet zo. dus reis ik tot Goes dan overstappen met de bus. dus is zinloos want ik heb een vrije keuze dag 

• 2060 reacties
  • 15 februari 2025

Zelfs al zouden er treinen naar Terneuzen rijden, dan ware dat Belgische treinen geweest want dit spoor is niet verbonden met het spoornet van de rest van Nederland.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 15 februari 2025
Iamsterdam schreef:

ik wilde van plan naar Terneuzen reizen maar blijkt niet zo. dus reis ik tot Goes dan overstappen met de bus. dus is zinloos want ik heb een vrije keuze dag 

De bus is inderdaad niet gratis. Was het vervangend NS-busvervoer tussen stations geweest, dan wel. Echter de grootste gemeente in Zeeland heeft geen treinstation.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2346 reacties
  • 15 februari 2025

Dat het de grootste gemeente van Zeeland is, geeft het natuurlijk nog geen recht op een station.

De enige reden waarom er een verbinding zou komen met de rest van Nederland, is zodat er een goede verbinding met Gent ontstaat (Mocht de boel doorgetrokken worden) en die verbinding zou dan alleen ontstaan door NMBS.

Terneuzen verbinden met alleen Goes zou al een enorm fortuin kosten.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4129 reacties
  • 15 februari 2025
Gorott schreef:

Dat het de grootste gemeente van Zeeland is, geeft het natuurlijk nog geen recht op een station.

Dat zegt ook niemand. 

Het blijft wel een enorme uithoek en voelt bijzonder afgesneden van de rest van Nederland met openbaar vervoer, nog meer dan met de auto.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3610 reacties
  • 15 februari 2025

Als u recht heeft op keuzedagen krijgt u wel korting in de bus. Misschien verzacht dat ze pijn nog iets...

• Reisadviseur*
  • 62 reacties
  • 16 februari 2025
Keuzereiziger schreef:

Als u recht heeft op keuzedagen krijgt u wel korting in de bus. Misschien verzacht dat ze pijn nog iets...

Keuzedagen kun je aanvragen vanaf je 60e. In de bus krijg je pas korting vanaf je 65e.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3690 reacties
  • 16 februari 2025
Rene74 schreef:
Gorott schreef:

Dat zegt ook niemand. 

Het blijft wel een enorme uithoek en voelt bijzonder afgesneden van de rest van Nederland met openbaar vervoer, nog meer dan met de auto.

Klopt helemaal, Ik ben ooit wel eens een weekend met het OV die kant op geweest en het is vanuit Noord-Holland nauwelijks te doen. Stuk zou denk ik beter af zijn als het bij België zou horen maar ik neem aan dat dat vloeken in de kerk is.

Als je ziet hoe je ook dat stuk vanaf Roosendaal moet doen dan is het ook een verschrikkelijke omweg.

Ik krijg wel een reisadvies met bus 19 die de omweg via Goes dus niet neemt. maar die krijg ik alleen maar één keer op de dag te zien. 

De route met bus 19 is veel sneller. Scheelt in mijn geval 3 kwartier!! Maar ik krijg hem maar één keer per dag zo te zien.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2346 reacties
  • 16 februari 2025

Zeeuws-Vlaanderen is al half geïntegreerd met Vlaanderen, omdat het zo afgelegen ligt. Volgens mij voelt de meerderheid van de Zeeuwen in dat gebied zich ook meer verbonden met België dan met de rest van Zeeland.

Ook niet zo gek ook, want wat dat betreft doet de overheid er vrij weinig aan om Zeeuws-Vlaanderen zich meer verbonden te laten voelen met Nederland.

Wat dan wel weer zo is, is dat Zeeuws-Vlaanderen een goede eenheid vormt. Dat zal je niet zien in veel andere regio's in Nederland.

Reageer