Als je met 100 procent korting gaat boeken van Zwolle naar Brussel Zuid via R’dam Centraal , dan heb je niet de goedkoopste prijzen te pakken, hoewel dit logischerwijs wel zo moet zijn. Hoe kan zoiets?
Vreemd systeem
Beste antwoord door Thom
De snelle Eurocity Direct heeft vanaf Rotterdam een eigen prijssysteem met soms sterk wisselende prijzen. De honderd procent korting geldt niet in de Eurocity Direct, wel tot Rotterdam. Als u het normale en veelal goedkopere systeem wilt benutten, kan dat eenvoudig door de ‘oude’ Intercity, die heet nu de Eurocity, naar Brussel te nemen. Daar kunnen nog wel lichte prijsverschillen zijn, bij voorbeeld bij vroegboekingen als Early bird, maar dat loopt niet in de papieren.
Ongevraagd advies: als u met de snelle Eurocity Direct wilt reizen, kijk dan uit met het tarief voor de eerste klas, dat is vaak relatief hoog. Deze trein is wel aanzienlijk sneller en stopt onderweg nog in Antwerpen. Brussel Zuid is een internationaal knooppunt, maar persoonlijk vind ik het wel een nadeel dat hij niet in Brussel-Noord en Brussel Centraal stopt. Het is maar wat u wilt.
Zelf reis ik voor het Nederlandse traject in de Eurocity gewoon met 100 procent korting in Nederland. Het kan nog gewoon. Ik reis echter veelal naar Leuven, en dan is de Eurocity Direct, behalve duur, ook niet gunstig, omdat de tussenstops tussen Antwerpen en Brussel Zuid ontbreken.
Het prijsverschil naar Brussel Zuid is in de extra reistijd van de Eurocity vaak snel verdiend. Zeker in de dure eerste klas. De stoelen zitten nog beter ook, imho.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.