Skip to main content
beantwoord

flex dal voordeel abonnement en 65+ korting buiten daluren?

• 25 januari 2025
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

• Op het juiste spoor

Ik kan niet uitvinden of het mogelijk is 65+ korting te koppelen aan mijn abonnement Flex Dal Voordeel abonnement.

Mijn vraag is dus of ik buiten de daluren met mijn Flex Dal OV chipkaart met 65+ korting kan reizen bij NS.

Ik zie dat ik wel 65+ korting kan koppelen aan mijn pinpas, als ik dus in- en uitcheck met mijn pinpas.

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo STF en welkom bij de NS Community,

Met NS Flex krijg je automatisch 34% korting in de bus, tram en metro mocht je de leeftijd zijn gepasseerd van 64 jaar. Dit geldt zoals iMark al aangeeft niet voor de trein, maar je krijgt wel 40% korting tijdens de daluren omdat je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt.

Bekijk origineel

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 25 januari 2025

Die koppeling met de pinpas geldt alleen voor leeftijdskorting bij bus, tram en metro. 

Voor reizen met (leeftijds-)korting met de trein moet je altijd apart een abonnement afsluiten.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 25 januari 2025

Hallo STF en welkom bij de NS Community,

Met NS Flex krijg je automatisch 34% korting in de bus, tram en metro mocht je de leeftijd zijn gepasseerd van 64 jaar. Dit geldt zoals iMark al aangeeft niet voor de trein, maar je krijgt wel 40% korting tijdens de daluren omdat je een NS Flex Dal Voordeel abonnement hebt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 25 januari 2025

65+ korting voor treinabonnementen is er alleen voor Weekend Vrij en Dal Vrij:

Bij Dal Voordeel op saldo (€ 71,40 per jaar) kan je wel 60+ Keuzedagen bestellen (7 stuks):

Reageer