Alle treinen waarmee ik reis hebben 1 of meer deuren met een rolstoelsymbool, met genoeg ruimte, toegang tot toilet, soms extra brede instap-planken. Maar ik kan die deur lang niet altijd op tijd vinden, en vraag mij af, zijn er manieren om uit de app- en/of perroninfo af te leiden waar die zit?
Bij SNG is het makkelijk, altijd ongeveer in het midden van het treinstel, en de borden boven het perron vertellen mij waar dat ongeveer is. Bij VIRM kan het echt van alles zijn, behalve begin en einde van een treinstel. Ik weet wel vooraf de lengte, maar ik weet niet of dat helpt. Bij ICNG is het helemaal voorin of helemaal achterin, anderen weet ik niet, ICM en FLIRT heb ik niet zo vaak. Ik kan uit de app ook treintype en -nummer halen.
Nu kan ik natuurlijk reisassistentie boeken, maar dat moet een uur vooraf, en ik kom er meestal wel wel zelf in, dus een beetje jammer om dat dan te doen puur om bij de juiste deur te kunnen komen. Voor ICNG zou dat al helemaal treurig zijn, want die is gelijkvloers met een uitstekende rolstoelplek - als je die kan vinden voor de trein vertrekt.
Dus, is er een manier om de deur makkelijker te vinden, met de info die de app/perroninfo wel geeft?