Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61431 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Hallo, ik ben OV_Shitkaart.
Mijn echte naam is Bob. Ik ben weduwe, mijn vrouw is al een aantal jaren terug overleden. Wij zijn beide zeer streng gelovig in Wi-Fi in de trein.

Groetjes,
Bob
Hallo ik ben Henk de Banaan,
Dit is geen grap het is mijn echte naam (zoek maar op op internet als je me niet gelooft). Ik ben vroeger erg veel gepest door mijn naam en heb er in het heden nog steeds last van.

Groetjes,
Henk
Hoi mijn naam is Mirjam en reis veel met de trein. Heerlijk en geen stress.
Hoi hoi, ik ben Petra, heb een gezin met grote kinderen, ik reis bijna elke werkdag van Apeldoorn naar Oss en dat gaat en bevalt me prima, dan moet ik eerst van Apeldoorn naar Zutphen 20 minuten en dan met IC naar Oss, ik zit dan ruim een uur in NS trein. Ik doe dit nu bijna anderhalf jaar en het is gelukkig zo dat ik bijna altijd de oude trein heb, met van die lange coupés, die zit heerlijk. Soms is het zo'n dubbeldekstrein en dat vind ik niet zo prettig. Helaas komt het de laatste maanden steeds vaker voor dat ik die heb. Er zijn verschillende types van. Het begint al met instappen je hebt totaal geen overzicht (vooral bij erge drukte lijkt het alsof er meer en vaker mensen moeten staan). Dan is er bij 1 type dat er meestal stoelen zijn tegenover elkaar (als je meer dan een uur moet zitten is het wel fijn als je de benen een keer kan strekken). En de stoelen zitten ook niet zo lekker. Dan heb je die andere die gaat wel, meer stoelen gewoon achter elkaar zoals in de 'oude' trein (dan kun je benen nog eens strekken :-)) en die zitten wel lekker. De coupés zijn korter en je zou denken dat doordat ie dubbeldeks is dat er net zoveel ruimte is als in de langere coupés van de oudere treinen maar dat lijkt niet zo.Ik ga meestal onderin zitten maar je kunt ook niet lekker ff 'hangen' tegen raam want er zit zo'n brede rand onder. DUS ik heb het niet zo op die dubbeldekstreinen. Maar verder heb ik geen klachten, geef zelfs een pluim aan de NS. Die enkele malen dat er dan toch vertraging is of uitvalt nou ja dat neem ik voor lief, zit ik niet zo mee. En het personeel is vriendelijk.
Nu weten jullie hoe graag en vaak ik reis met NS. Hoop dat ik hier nog wat kan 'kletsen' over van alles. Lijkt me leuk.
Tot schrijfs maar weer.
Groet.
Fijn dat je desondanks al je klachten toch nog een pluim wilt geven aan de NS. Welkom op het forum.
Echt klachten heb ik niet hoor, alleen dat de dubbeldekstrein niet fijn is verder is alle prima. Perfect kan het nooit gaan. En tja men heeft nou eenmaal gekozen voor zo'n ding en dat zal de toekomst trein wel zijn want die oude zullen er ooit uit gaan dus we zullen het er mee moeten doen.
En niets kan perfect gaan, storingen kun je niet voorkomen. En ik reis op een traject dat niet vaak storing heeft of als er dan toch wat vertraging is dan wordt dat vaak ingehaald tijdens de reis want ik ben dan toch meestal op goede tijd op eindpunt, en in een uur kan dat dus. Dit betreft dan een vertraging van uiterlijk 10 minuten oid.
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Lisanne en na mijn studentenperiode reisde ik vaak met de trein, toen zo een 4 jaar lang niet en deed ik alles met de auto. Maar wegens een verhuizing naar Amsterdam ook overgestapt op de trein, ik mag elke dag vanuit Amsterdam naar Schiphol en tot nu toe bevalt dat prima 🙂
Hallo allemaal, ik ben Angelo, Beter bekend als treinspotter van Den Bosch:P ik kom op deze forum om gezellig mee te praten, en zodat ik zelf mijn vragen kan stellen!:D met vriendelijke groet, Angelo
Ik ben Pieter, 26 jaar, en doordeweeks reiziger met IC Direct tussen Rotterdam en Amsterdam.
Altijd al interesse gehad in treinen. Ben bovendien best tevreden over punctualiteit van de treinen, maar qua capaciteit is er nog veel te winnen ;)

Zal af en toe eens rondkijken of ik vragen kan beantwoorden.
goede avond , ben sherwin 54 jaar en hoop hier via het forum bruikbare informatie over de NS te kunnen krijgen
De NS computer kan mijn vraag niet beantwoorde. Ik heb 7 keuzedagen gekregen voor 2015. De eerste is van 27-12-2014 tot 27-12-2015 geldig. De tweede van 28-12-2014 tot 27-02-2014. Ik vroeg of ik eerst de tweede keuzedag kon gebruiken. Het antwoord zou ja moeten zijn maar de computer kwam er niet uit.;)
hallo beste lezers,
Vanwege een technisch probleem met het online aanvragen van een abo ben ik hier op het forum terecht gekomen. Denk niet dat ik hier heel actief lid zal gaan worden. Probeer hier wel nuttige info te vinden 🙂
Wel ja hoi! Ben 18 jaar jong en reis al vanaf een redelijk jonge leeftijd al zelfstandig met het openbaar vervoer. Ik heb niet altijd de zin en de tijd om de NS klantenservice te bellen dus ik hoop dat dit forum me ook kan helpen als ik in nood zit;)
De NS computer kan mijn vraag niet beantwoorde. Ik heb 7 keuzedagen gekregen voor 2015. De eerste is van 27-12-2014 tot 27-12-2015 geldig. De tweede van 28-12-2014 tot 27-02-2014. Ik vroeg of ik eerst de tweede keuzedag kon gebruiken. Het antwoord zou ja moeten zijn maar de computer kwam er niet uit.;)
Dit is niet het juiste topic om deze vraag aan te kaarten, maar het antwoord is ja. Maak als er keuzedagen klaarstaan nooit gebruik van een andere ophaalautomaat dan de NS-kaartautomaat, ook niet voor het ophalen van andere producten, want in dat geval worden de klaarstaande keuzedagen onherroepelijk geactiveerd. Bij de NS-kaartautomaat kunt u kiezen welke keuzedag u op de kaart zet. Zie hier hoe dat moet.
Hallo, ik ben Irene. Ik reis niet dagelijks, maar vind het wel interessant om hier vragen te kunnen stellen of antwoorden te vinden over dingen die met het reizen met de trein te maken hebben.
Ik heb een dochter, een student, die wel dagelijks naar Utrecht reist met de trein en die regelmatig te maken heeft met vertraging van de treinen. Misschien vind ik hier voor haar ook wat nuttige tips!
Reputatie 1
Laat ik me dan ook even voorstellen, is wel zo netjes;

Ben Conrad, reis 3 a 4x per week van Leiden naar Enkhuizen, waar ik als IT Consultant/Business Annalyst werk, en weer terug, kies op dit traject bewust voor de trein omdat ik op het stuk van Amsterdam Sloterdijk-Enkhuizen vv (50min) alvast wat kan werken. Veel mensen zullen er een moord voor doen als ze iedere ochtend 45min de tijd hebben om hun mail bij te werken en 's middags zo'n zelfde blok om hun aantekeningen bij te werken. Ver van je werk wonen heeft op deze manier zo z'n voordelen.

Ik ben wat je noemt een kritische klant en zie overal mogelijkheden tot verbeteren. Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken en ben erg nieuwsgierig. Ik moet wel uitkijken dat ik soms niet wat bot uit de hoek kom als ik onnodige fouten of klant onvriendelijk gedrag tegen kom. Dus voel je zeker niet aangevallen maar wees ook niet bang om wat pushback te geven.
Laat ik me dan ook even voorstellen, is wel zo netjes;

Ben Conrad, reis 3 a 4x per week van Leiden naar Enkhuizen, waar ik als IT Consultant/Business Annalyst werk, en weer terug, kies op dit traject bewust voor de trein omdat ik op het stuk van Amsterdam Sloterdijk-Enkhuizen vv (50min) alvast wat kan werken. Veel mensen zullen er een moord voor doen als ze iedere ochtend 45min de tijd hebben om hun mail bij te werken en 's middags zo'n zelfde blok om hun aantekeningen bij te werken. Ver van je werk wonen heeft op deze manier zo z'n voordelen.

Ik ben wat je noemt een kritische klant en zie overal mogelijkheden tot verbeteren. Ik steek mijn mening niet onder stoelen of banken en ben erg nieuwsgierig. Ik moet wel uitkijken dat ik soms niet wat bot uit de hoek kom als ik onnodige fouten of klant onvriendelijk gedrag tegen kom. Dus voel je zeker niet aangevallen maar wees ook niet bang om wat pushback te geven.

Hoi Conrad
Ik doe wel eens bestellingen bij jou
Reputatie 1
Hoi Conrad, Ik doe wel eens bestellingen bij jou
Haha, was het maar zo'n feest 😃
Even zien of ik me hier kan voorstellen; ik ben Suzan Pluim Mentz (Nickname Suzan PM daar Suzan al vergeven was) en reis bij gebrek aan auto met de trein en bus en tram als ik ergens heen moet. Ben hier terecht gekomen doordat ik een vraag heb die ik elders niet beantwoord vind....en ik kom genoeg dingen tegen om over mee te praten. Ik woon in Amsterdam.
Hallo forum.

Heb me zojuist geregistreerd op het forum.

Help mijn vrouw die o.a. een visuele handicap heeft.
Er gaat nogal eens wat mis gaat sinds zij gebruik moet maken van haar NS voordeeluren abonnement in combinatie met het in en uitchecken bij de OV poortjes toen de papierenkaartjes vervielen. Als het mogelijk is zoek ik dan voor haar dingen uit.

Heb me op het forum aangemeld om vragen te kunnen stellen, te kunnen lezen of anderen al oplossingen gevonden hebben, etc.

Gr. Bert
Hallo, ik ben een klant. :P

Ik reis op zeer wisselende dagen en tijden voor werk tussen Leiden Centraal en Rotterdam Centraal.
Daarnaast privé naar verschillende bestemmingen.
Als vaste klant ervaring met het oude Voordeeluren abonnement, de Jaartrajectkaart en net, voor vanaf 1 januari 2015, het Dalvrij abonnement aangeschaft. Ik meen dan voordeliger uit te zijn plus het grote voordeel van vrij reizen door heel Nederland in de daluren. Ik zal vanaf dan zeker vaker privé met de trein gaan reizen.
Hallo ik ben suus ik reis nooit met de trein meer sinds de ov dus ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden alvast bedankt
Ook goedenavond,
Ik ben een onregelmatige reiziger, maar reis dan wel vaak langere afstanden. Inmiddels de afgelopen jaren wat onregelmatigheden meegemaakt zoals een aantal uren opsluiting in een coupe die stilstond in een verlaten weiland wegens brand in de computercentrale in Utrecht, en een aanrijding met een geparkeerde auto tussen Amersfoort en Utrecht.
Dag allen, Mike uit almere en reis dagelijks met de trein.

Blij met mijn dalvrij!
Hallo allemaal,

Ik ben Willem uit Soest en ik reis graag met de trein.
Met mijn weekend vrij abonnement reis ik vaak op zaterdag kriskras door Nederland.
De treinreis begint meestal op station Soestdijk.

Reageer