Skip to main content
beantwoord

Maastricht ligt in België?

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Op de Storingen en Werkzaamheden spoorkaart liggen de sporen goed maar de plaatsen verkeerd, daarom ligt Maastricht nu in België op mijn Mac, misschien op andere systemen is het wel goed?

Als er maar 1 werk aan het spoor is staat er “Werkzaamheid”, dat zou het enkelvoud moeten zijn van “Werkzaamheden” - maar “Werkzaamheid” verwijst naar hoe een medicijn werkt.

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi fksn50,

fksn50 schreef:

Op de Storingen en Werkzaamheden spoorkaart liggen de sporen goed maar de plaatsen verkeerd, daarom ligt Maastricht nu in België op mijn Mac, misschien op andere systemen is het wel goed?

Daar kregen we laatst ook al een melding over. Toevallig(?) ook van een Apple-gebruiker. Bij mij (Windows/Chrome) staat het wel gewoon goed. Bij Thom speelde het probleem wel in Safari, maar niet in Firefox. Lijkt dus op een Safari-probleem.

fksn50 schreef:

Als er maar 1 werk aan het spoor is staat er “Werkzaamheid”, dat zou het enkelvoud moeten zijn van “Werkzaamheden” - maar “Werkzaamheid” verwijst naar hoe een medicijn werkt.

Ook dat is door een medeforumgebruiker al eens opgemerkt. Daar is echter niet op gereageerd.

Bekijk origineel

13 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

Hoi fksn50,

fksn50 schreef:

Daar kregen we laatst ook al een melding over. Toevallig(?) ook van een Apple-gebruiker. Bij mij (Windows/Chrome) staat het wel gewoon goed. Bij Thom speelde het probleem wel in Safari, maar niet in Firefox. Lijkt dus op een Safari-probleem.

fksn50 schreef:

Ook dat is door een medeforumgebruiker al eens opgemerkt. Daar is echter niet op gereageerd.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 13 maart 2025

Bedankt voor de snelle reactie, mrfreeze, het ligt dus aan mij en niet aan NS.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • 13 maart 2025
fksn50 schreef:

het ligt dus aan mij

Nou, zo zou ik het ook weer niet omschrijven. Ligt aan Apple 😉

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 13 maart 2025

Ha mrfreeze,

zojuist de Opera browser geïnstalleerd, Maastricht ligt weer in Nederland,

Bedankt.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25106 reacties
  • 13 maart 2025

Ach, dat is de kift, ​@fksn50 😇

Ze zijn blij als er bij ons toevallig en uitzonderlijk ook eens iets mis gaat.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Firefox op de Mac doe het wel goed, het is dus geen Apple- maar een Safariprobleem.

Ik snap dat Windowsgebruikers blij zijn als wij ook eens iets hebben. Dat troost. 😀

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2546 reacties
  • 13 maart 2025

Jullie hebben meer dan genoeg problemen Thom.

Al ben ik het wel eens over Windows. 🤪

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25106 reacties
  • 13 maart 2025

Het programma Parallels draait Windows gewoon op de Mac, en zeer snel. Sneller dan de meeste Windhoosbakken. Windows is niet meer dan een appje op de Mac! Dat zal ze leren ;-)

Ik kan op Safari een knop indrukken dat hij dezelfde site op Firefox onder Windows afbeeldt, inderdaad wel pijnlijk dat dat ook goed gaat, net als onder Firefox op de Mac.

Ok, nu maar weer on topic na al deze heerlijke opmerkingen.😇

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12642 reacties
  • 13 maart 2025

De weergave in Safari op de Mac van de kaart klopt inderdaad niet.

Er was vandaag een update van macOS naar 15.3.2, inclusief een update van Safari. Maar dat heeft het probleem niet verholpen. 

In andere browsers is de kaart wel correct zichtbaar.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1689 reacties
  • 13 maart 2025

1 ding is wel duidelijk aan deze kaart: er gaat echt niets boven Groningen 🤣

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3758 reacties
  • 13 maart 2025
JurgenH schreef:

1 ding is wel duidelijk aan deze kaart: er gaat echt niets boven Groningen 🤣

Leeuwarden ligt toch boven Groningen zo te zien?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2546 reacties
  • 13 maart 2025

Neuh, Leeuwarden ligt net wat lager.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • 13 maart 2025

Off-topic, laatst een quizvraag ergens, maar Leeuwarden ligt zelfs oostelijker dan Maastricht.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2546 reacties
  • 13 maart 2025

WAAAAT? 

Je hebt gelijk :O

Reageer