Beste lezers,
Ik heb op 30-12 mijn dalurenabonnement opgezegd. Deze moest echter nog wel van mijn ov-kaart worden verwijderd vóór 28 januari omdat er anders opnieuw een jaar in rekening gebracht zou worden. Deze ov-kaart was echter verlopen waardoor de apparaten op het station mijn kaart niet meer konden lezen. Ik kon dus zelf niet mijn abonnement verwijderen omdat mijn kaart niet gelezen werd. Op ov-chipkaart.nl kon ik deze kaart ook niet beëindigen omdat ik in een eindeloze loop kwam van kaart invullen, inloggen, kaart invullen, inloggen enzovoorts. Iets met kastje en muur.
Hierop heb ik contact opgenomen met de NS klantenservice op 27-1. Een medewerker gaf aan dat ik inderdaad niet zelf het beëindigen kon ophalen bij een apparaat op het station, omdat dit apparaat mijn kaart niet kon lezen vanwege de verlopen datum van de kaart. De medewerker gaf aan dat de NS klantenservice mij pas vanaf 29-1 kon helpen door het beëindigen/stopzetten abonnement te regelen. Dat dit na de facturatiedatum viel was geen probleem. Het afgeschreven bedrag zou immers teruggestort worden op mijn rekening.
Nu heb ik echter na 29-1 weer contact gehad met de klantenservice en zegt (een andere) medewerker simpelweg dat haar vorige collega mij verkeerd geïnformeerd heeft en dat de NS mijn abonnement/ovkaart niet kan beëindigen. Het volledige bedrag krijg ik ook niet terug, maar pas vanaf het moment dat ik het abonnement van mijn kaart verwijder. Dit verwijderen/beëindigen gaat echter niet omdat de apparaten op het station mijn kaart niet lezen en omdat ov-chipkaart.nl mij in een oneindige loop laat zitten. Ik heb het bedrag dus gestorneerd, waardoor er vast wel een automatische brief zal worden verstuurd met het dringende verzoek om te betalen.
Ik voel mij op zijn zachts gezegd opgelicht omdat ik nu wordt benadeeld door foutieve informatie van de medewerker. Gelukkig heb ik al het contact vastgelegd ter bewijs, mochten ze een deurwaarder sturen.