Skip to main content

Bug in aanschaffen van Traject vrij abbonnement


Bij het aanschaffen van een traject vrij abbonnement ben ik meerdere keren op de volgende foutmelding gestuit: "Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.”. Deze foutmelding klopt niet omdat ik telkens kies om een nieuwe kaart aan te schaffen.

Wanneer ik bijv. het traject Almelo - Enschede invul. Ik krijg dan de opties om alleen met NS te rijzen, alleen met Blauwnet te rijzen of de keuze voor beide mogelijkheden. Hierna krijg je de optie om een nieuwe kaart aan te schaffen of je huidige abbonnement te wijzigen. Wanneer ik kies voor beide mogelijkheden (rijzen via NS en Blauwnet) en vervolgens kies om een nieuwe OV kaart aan te schaffen voor dit abbonnement kom ik op de gegevens pagina. Na het invullen van mijn gegevens en de vinkjes heb gegeven om akkoord te gaan met de voorwaarden verschijnt deze foutmelding ("Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.”).

Deze foutmelding verschijnt niet wanneer ik selecteer om alleen met NS als vervoerder te rijzen.

Hopelijk lukt het jullie om deze fout te verhelpen!

11 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13218 reacties
  • 22 maart 2024

Dag @A.Meijer dank voor het vermelden van jouw ervaringen met het willen bestellen van een traject abonnement. Vreemd dat je geen foutmelding krijgt als je voor reizen met alleen NS.

Wij kunnen hier niets met de meldingen bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity, maar mogelijk pakt een moderator het op.

Is het uiteindelijk gelukt om het abonnement wat je wilt te bestellen? Anders zou je telefonisch, via X, Facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice.


  • Auteur
  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 22 maart 2024

Mijn bedoeling met het posten van dit bericht is ook dat dit via deze manier hopelijk bij een beheerder van ns.nl terecht komt en zo kan worden opgepakt en verholpen. Ik kon nergens anders vinden waar ik bugs van de ns website kon melden, dus vandaar hier mijn post.

Ik heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice en ik heb nu uiteindelijk los een OV kaart besteld. Wanneer ik deze heb ga ik de kaart proberen te koppelen met het abonnement. Hopelijk lukt het op deze manier wel.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9061 reacties
  • 22 maart 2024

Hallo A.Meijer en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt voor het doorgeven van dit signaal. Ik zal het intern doorzetten zodat het bij ons bekend is. Dergelijke klachten kan je ook via onze klantenservice door laten zetten. Fijn dat je een work around hebt gevonden waardoor je snel gebruik kan maken van het abonnement.


  • Auteur
  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 24 maart 2024

Ik heb vandaag mijn OV Chipkaart ontvangen en geprobeerd om dit traject met vrije keuze aan mijn kaart te koppelen, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ik zal morgen weer proberen contact op te nemen met de klantenservice en hopelijk wordt dit opgelost.


Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 292 reacties
  • 24 maart 2024

Heeft u andere abonnement op uw account staan?

 

Een OV chipkaart is gratis indien u dit tegelijkertijd bij traject vrij abonnement aanvraagt. 

 

Neem tussen 07:00 en 23:00 contact op met NS klantenservice per telefoon. Hopelijk kunnen hun u helpen.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13218 reacties
  • 24 maart 2024
Seinhuis schreef:

Heeft u andere abonnement op uw account staan?

 

Een OV chipkaart is gratis indien u dit tegelijkertijd bij traject vrij abonnement aanvraagt. 

 

Neem tussen 07:00 en 23:00 contact op met NS klantenservice per telefoon. Hopelijk kunnen hun u helpen.

De klantenservice via X ( ns_online ) is tussen 7.00 en 23.00 uur bereikbaar. Telefonisch is de klantenservice 24/7 bereikbaar.

TS had het abonnement op een nieuwe kaart willen bestellen, maar dat lukte niet. Als @A.Meijer contact heeft met de klantenservice zou er naar dit topic verwezen kunnen worden en zou het geld voor de kaart teruggevraagd worden, omdat het niet mogelijk bleek om het abonnement op een nieuwe kaart te bestellen.


  • Auteur
  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 25 maart 2024

Vandaag gebeld met de ns en zij hebben het abbonnement voor mij afgesloten op de reeds bestelde kaart. Dus het is nu opgelost! Bedankt voor het mee denken en de reacties!


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9061 reacties
  • 25 maart 2024

Fijn dart het is opgelost. Bedankt voor de terugkoppeling!


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29366 reacties
  • 25 maart 2024
A.Meijer schreef:

Vandaag gebeld met de ns en zij hebben het abbonnement voor mij afgesloten op de reeds bestelde kaart. Dus het is nu opgelost! Bedankt voor het mee denken en de reacties!

Als de kaart reeds besteld was even bij een automaat het abonnement erop zetten denk ik.

Weet het eigenlijk wel zeker, als je het kaartnummer al wist.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 3 oktober 2024

Hi, ik heb hier precies de zelfde probleem voor de zelfde traject om met beide NS + Blauwnet te kunnen reizen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29366 reacties
  • 3 oktober 2024
patiphan schreef:

Hi, ik heb hier precies de zelfde probleem voor de zelfde traject om met beide NS + Blauwnet te kunnen reizen.

Welkom!

Bij het bestellen van Traject Vrij krijg je een keuze als er meerdere routes/vervoerders zijn, en Altijd Vrij is soms net zo handig (als je traject meer dan 80 km is).

Voor Hengelo - Arnhem krijg je een optie met Blauwnet+NS maar die is veel duurder dan Altijd Vrij, en die tip staat er dan niet bij!


Reageer