factuur van noreply.ns@ns.nl | NS Community
beantwoord

factuur van noreply.ns@ns.nl

  • 28 September 2021
  • 4 reacties
  • 1250 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik kreeg vandaag een e-mail van noreply.ns@ns.nl met een factuur van €0 die ik niet kan vinden bij facturen in mijn na. Gaat het hier om phishing?

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 September 2021, 10:45

Bekijk origineel

4 reacties

Ik kreeg ook zo'n mail met een bedrag van €7,90 terwijl er geen facturen klaar staan. Het relatienummer in de mail klopt ook niet. Of het is fishing, of het is een een foutje van NS denk ik...

Badge +3

Het zouden correcte facturen kunnen zijn. Een factuur van 0,00 euro wordt gestuurd bij NS Flex zonder abonnement als er geen reiskosten gemaakt zijn. Een factuur van 7,90 euro lijkt te gaan om twee dagen huur van een OV-fiets.

Voor de zekerheid zou u even rechtstreeks contact op kunnen nemen met de klantenservice. Zij kunnen voor u nagaan of de facturen inderdaad van NS afkomstig zijn. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Badge +3

De factuur van € 0,00 zou als onderwerp moeten hebben ‘Uw NS factuur staat klaar’ (met als afzender inderdaad noreply.ns). Dan moet hij inderdaad gewoon in te zien zijn vian Mijn NS.

De facturen voor OV-fiets hebben als afezender NS IZ NS REIZIGERS, met in de omschrijving iets over een ‘bestelling’. Dat is bij mijn weten je factuurnummer, en zou ook in Mijn NS moeten staan.

Ik kreeg een mail met “Uw NS factuur staat klaar”. Alleen zat er in de mail geen factuur in de bijlage (wat normaal wel zo is).

Als ik inlog in Mijn NS Zakelijk, kan ik ook nergens facturen vinden. Ik lees dat er gewoon een kopje ‘Facturen’ in de navigatie zou moeten staan, maar ik zie het echt niet… 

Weet iemand waar ik die wel kan vinden? 

Reageer