Skip to main content
beantwoord

Ov Chip velopen en abonnement kosten niet


Mijn OV Kaart verliep. Blijkbaar het abonnement niet. Hoe krijg ik mijn geld terug voor een abonnement die ik niet kon gebruiken omdat de gekopelde OV kaart verlopen was?

Beste antwoord door MoDe

Ov-chipkaart is niet van NS. Een abonnement stopt niet vanzelf wanneer de kaart  niet meer geldig is. Je had zelf in de gaten moeten houden tot wanneer de kaart geldig was. Wanneer je ca. 10 weken voor het verlopen een abonnement op de kaart hebt staan, dan zorgt NS voor een nieuwe kaart. Blijkbaar had je toen geen abonnement of is er iets verkeerd gegaan. Je kunt zelf een nieuwe kaart bestellen bij ov-chipkaart.nl onder kaartvervanging. Abonnement wordt dan overgezet op de nieuwe kaart. De kosten ad. €7,50 kun je terugvragen bij NS. De abonnementskosten worden achtetaf niet terug gegeven. Als je nu pas ontdekt dat de kaart verlopen is, had je de afgelopen tijd niet willen reizen.

Bekijk origineel

2 reacties

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1381 reacties
  • 5 maart 2025

We kunnen je hier helaas niet helpen met dergelijke vragen Zeerontvereden. Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice! 


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13443 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Ov-chipkaart is niet van NS. Een abonnement stopt niet vanzelf wanneer de kaart  niet meer geldig is. Je had zelf in de gaten moeten houden tot wanneer de kaart geldig was. Wanneer je ca. 10 weken voor het verlopen een abonnement op de kaart hebt staan, dan zorgt NS voor een nieuwe kaart. Blijkbaar had je toen geen abonnement of is er iets verkeerd gegaan. Je kunt zelf een nieuwe kaart bestellen bij ov-chipkaart.nl onder kaartvervanging. Abonnement wordt dan overgezet op de nieuwe kaart. De kosten ad. €7,50 kun je terugvragen bij NS. De abonnementskosten worden achtetaf niet terug gegeven. Als je nu pas ontdekt dat de kaart verlopen is, had je de afgelopen tijd niet willen reizen.


Reageer