Skip to main content
beantwoord

poortje registreert uitcheck niet

Bij uitcheck gaat poortje open. Ik heb dus uitgecheckt. Kunnen station niet op een andere manier verlaten. Nu is mijn uitcheck niet geregistreerd. We reisden samen. Bij gezinsleden is wel gewoon een incheck en een uitcheck. We reizen met flex basis.

Nu staat er achter mijn incheck station “check in/uit”.

Er staat dus niet “vergeten uit te checken". Wat betekent “check in/uit"?

Het lijkt er nu op dat ik ben ingecheckt en gelijk weer uitgecheckt op dat station. Kent iemand deze codering “check in/uit"?

Wat mij het meest bevreemd is dat de NS de policy heeft aangepast. De check uit gaat technisch niet goed en nu moet de klanten na 3 correcties hiervoor gaan betalen. Ik heb uitgecheckt. Anders kunnen we het station niet verlaten. Maar moet bij herhaaldelijk technische mankementen bij de NS-poortjes dit zelf gaan betalen. Heel vreemd.

Beste antwoord door Erryt NS

Ik durf niet te zeggen wat er is misgegaan. Weet je toevallig welke melding je kreeg bij het inchecken? Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om dit te laten herstellen.

Bekijk origineel

21 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9100 reacties
  • Antwoord
  • 13 januari 2025

Ik durf niet te zeggen wat er is misgegaan. Weet je toevallig welke melding je kreeg bij het inchecken? Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om dit te laten herstellen.

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

We reisden met samenreiskorting. Dat staat in de app vermeld. Hiervan maar alvast een foto gemaakt, want je weet maar nooit met de NS.

Bij het inchecken dus vooral benieuwd of de samenreis ook zichtbaar is op de poortjes. Bij inchecken staat er alleen iets van “reizen op rekening". Bij uitchecken stond dat er ook.

Eigenlijk niet opgelet wat er boven precies staat. Maar goed. We reizen vanaf een station met gesloten poortjes naar een station met gesloten poortjes.

Maar wat betekent “check-in/uit"? De incheck lijkt al niet goed gegaan te zijn. Anders staat er toch alleen “check-in"? En krijg je de melding dat je bent vergeten uit te checken.. Niet dat ik dat vergeten ben, maar goed hiermee verbloemt NS dat er van alles misgaat.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13265 reacties
  • 13 januari 2025

Heb je op het display gekeken bij het in- en uitchecken? Welke melding kreeg je beide keren? Hoorde je een piep? Poortjes kunnen ook open gaan of blijven omdat er te snel achter iemand aangelopen wordt. De gezinsleden hadden hetzelfde poortje?

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

Wat er op het display stond heb ik al op gereageerd.

De piep kan ik niet horen. En te snel achter een ander aanlopen……. Standaard antwoord, dus daar let ik juist altijd op.

Dus nee. Ik heb eerst dochter met een app-kaartje door het poortje gelaten. Ik wacht ALTIJD tot poortje weer gesloten is. Weet immers dat NS dit ALTIJD als argument gebruikt, dat ik wel weer eens te snel……..

Mijn NS pas zit beetje moeilijk verstopt in mijn portemonnee. Ik ben zo'n type, waar mensen achter staan te wachten, omdat ik mijn pasje niet alvast bij de hand heb. Tja, eerst kinderen, dan jezelf.

En alles alvast in de hand houden, zorgt er weer voor dat het poortje het verkeerde kan pakken. Dus mijn pasje laat ik verborgen.

Ik weet niet meer of rest van gezin door het poortje rechts ernaast of door 'mijn’ poortje is gegaan.

Blijft mijn vraag nog steeds staan: wat betekent “check-in/uit"?

Wie heeft dit eerder gezien? Wanneer krijg je deze melding?

Er staat niet “check-in” of "check-uit".

• Koploper****
  • 20248 reacties
  • 13 januari 2025

Op welke stations hebt u in- en uitgecheckt? Niet kunnen uitchecken gebeurt bijv..als u bent ingecheckt bij een andere vervoerder dan waar u probeert uit te checken.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13265 reacties
  • 13 januari 2025

Het is niet handig om de ov-chipkaart in de portemonnee te houden. Had je in die portemonnee ook een bankpas? Dan is het mogelijk dat er een uitcheck met bankpas heeft plaatsgevonden.

• Intercity
  • 12 reacties
  • 13 januari 2025

Mode, dat is juist wel handig. Altijd in de hand moeten houden overal is nogal onlogisch. Dus pas in de portemonnee en bij poortje er uit. Denk dat je niet begrijpt dat ik mijn OVpas dus UIT mijn portemonnee haal. Maar dat had ik al geschreven.

Tamzin, dat is niet relevant. Op zowel incheck als uitcheck alleen NS poortjes.

Voor de goede orde en begrip: ik heb netjes op mijn beurt gewacht. Het was echt een NS poortje. Poortje was dicht. Er staat iets van “reizen op rekening”. Zowel bij incheck, poortje gaat open (ik loop met niemand mee), als bij uitcheck (ik loop met niemand mee).

heenreis is wel correct geregistreerd.

op terugreis staat nu “check-in/uit”.

ik heb dus NIET de melding “uitchecken vergeten”.

Graag alleen reactie van iemand die weet wat “check-in/uit” betekent. Die dit ook heeft. Of weet waarom dit gebeurt.

(liever geen aannames doen)

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9100 reacties
  • 13 januari 2025

Staat deze melding online of zag je dit op het poortje voorbij komen?

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24745 reacties
  • 13 januari 2025

Bij de reishistorie wordt uw reis niet meteen verwerkt. Er staat wel vaker iets over checkin/checkout terwijl later de juiste informatie wel verschijnt.  U moet uw kaart wel degelijk los aanbieden zo Mode zegt, of u het nou relevant vindt of niet. Dit voorkomt storingen en als u ze krijt door alles in de portemonnee te houden is het uw eigen schuld. Wat meer vriendelijkheid naar mensen die u willen helpen, zoals Tamzin en Mode, lijkt me wel op zijn plaats. Het is hier geen forum waar dit de omgangsvorm is  

U bent zelf verantwoordelijk voor een juiste incheck, niet de omstandigheden, zeker als u zich niet aan de voorschriften wenst te houden. 

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

Graag lezen wat ik schrijf en geen eigen aannames en beschuldigingen uiten. Neem je eigen verantwoordelijkheid en beschuldig een ander niet dat die zich niet aan de voorschriften wenst te houden.

Forum|alt.badge.img
  • Reisleider****
  • 2114 reacties
  • 13 januari 2025

Zoals ik het lees haalt TS gewoon de OV-chipkaart uit de portemonnee, dus dat is het probleem niet.

MRW schreef:

Mode, dat is juist wel handig. Altijd in de hand moeten houden overal is nogal onlogisch. Dus pas in de portemonnee en bij poortje er uit. Denk dat je niet begrijpt dat ik mijn OVpas dus UIT mijn portemonnee haal. Maar dat had ik al geschreven.

TS heeft het een beetje onduidelijk verwoord en ik denk dat er daardoor een kleine miscommunicatie was.

TS kan inderdaad wel wat aardiger zijn 😁.

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

Dank dat je wel leest wat er staat

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

Het gaat om de melding. Maar ik krijg alleen maar reacties die er niet toe doen.

In Mijn NS staat “check-in/uit". Ik heb dus niet "check-in” en “vergeten uit te checken". Wat ik ook niet ben, want anders gaat het poortje niet open. (en stop nu met aannames dat ik met iemand meeloop, etc).

Wat betekent "check-in/uit”?

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24745 reacties
  • 13 januari 2025

Dat schreef ik al, even lezen, 😇 inbeelden gevallen staat het er later wel correct. Dit komt meer voor. 

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

Erryt NS, dit zie ik staan in Mijn NS. Bij medereiziger is wel gewoon in- en uitcheck te zien in Mijn NS. En bij mij staat “check-in/uit".

Ik wil graag weten wat dat betekent.

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

Thom, ik begrijp jouw nederlands niet.

• Auteur
  • Intercity
  • 21 reacties
  • 13 januari 2025

Misschien handiger deze topic te sluiten en te verwijderen.

Er lijkt geen antwoord te zijn op de NS melding in Mijn NS "check-in/uit".

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16373 reacties
  • 13 januari 2025

Heeft u ook een account bij OV-chipkaart.nl? Zo niet, kunt u die aanmaken. Daar kunt u ook de in en uitcheck tijden zien, alleen staan er dan bij NS Flex geen bedragen bij. Maar daar is dan wel te zien of de in en uitchecks correct zijn of niet. Als het daar wel correct staat zou ik het eerst nog even wachten. De reishistorie bij NS met Flex wil nog wel eens vertraagd zijn. Als de betreffende reis recent was zou ik dus even wachten om te zien of het nog hersteld wordt en of het op de factuur wel goed komt te staan. Zo niet, contact opnemen met de klantenservice. Als u dat doet via de chat of X kunt u de screenprints van de in en uitchecks van zowel MijnNS als OV-chipkaart.nl meesturen. 

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 145 reacties
  • 13 januari 2025

Als er staat dat er een incheck geregistreerd is en een uitcheck geregistreerd is bij jouw reishistorie, dan lijkt alles goed te gaan MRW flex. Soms duurt het wat langer voordat de in- en uitcheck aan elkaar verbonden worden. Dit hangt af van jouw reisproduct en de verwerking van de reis door het systeem. Als de reis recent gemaakt is, dan raad ik je aan om even wat geduld te hebben en later de reishistorie nogmaals te controleren zoals ook Momo aangeeft. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2131 reacties
  • 13 januari 2025
Thom schreef:

Dat schreef ik al, even lezen, 😇 inbeelden gevallen staat het er later wel correct. Dit komt meer voor. 

@MRW flex ​@Thom maakt hier gewoon een typefoutje (met autocorrectie waarschijnlijk). "inbeelden gevallen" moest duidelijk 'in veel gevallen' zijn en dan is er taalkunnig verder niks mis met zijn opmerking. Sterker nog: dit lijkt het antwoord waar je naar op zoek was met een verklaring voor deze melding in een situatie waarin je zelf niets verkeerd hebt gedaan of er iets mis is gegaan dat je had kunnen weten.

Het zou je goed doen te beseffen dat je je vraag stelt in een community die bedoeld is om reizigers elkaar te laten hebben. Probeer blij te zijn dat mensen je willen helpen en te begrijpen dat we ook maar de meet logische verklaring zoeken. Helaas is die vaak een menselijke fout bij dit soort problemen. En je opmerking over het in je portemonnee hebben, werkte wat verwarrend omdat het in een portemonnee houden van een ov-chipkaart ook váák voor dit soort problemem zorgt. Dan is een reactie daarover geen beschuldiging, maar een mogelijke verklaring voor het probleem en een antwoord op je vraag.

Er is dus wel een antwoord op uw vraag. NS is vaak traag met de verwerking van transacties dus het is goed mogelijk dat een in- of uitcheck nog niet is verwerkt waardoor een dergelijke melding onterecht wordt getoond. U kunt dat controleren door te kijken of het op ov-chipkaart.nl wel al klopt, dan is te verwachten dat het bij NS binnen hooguit een paar weken ook alsnog zal gaan kloppen en is er verder inderdaad niks mis. Als ook op ov-chipkaart.nl een transactie ontbreekt, is er waarschijnlijk wel iets misgegaan. Wat precies is dan helaas lastig te achterhalen als u de piep niet gehoord heeft en niet op het display hebt gekeken. Die zijn er om u te informeren als er iets niet goed gaat.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29494 reacties
  • 13 januari 2025

Omdat het om NS Flex gaat zou ik het inderdaad een paar dagen afwachten.

Overigens toont Mijn NS de laatste NS transactie vrijwel meteen, en de Reishistorie wat later. Het is geen uitzondering dat een terugreis de volgende dag al getoond wordt, terwijl de heenreis pas dagen later verschijnt (tot soms wel twee weken, zelfs al was het met NS).

Dat de reis bij je medereizigers wel eerder getoond wordt zegt op zich niet zoveel en anders kan je bij OV-chipkaart of bij een supermarkt kijken wat er op je kaart geregistreerd is, maar er lijkt me weinig aan de hand.

Reageer