Skip to main content
beantwoord

“voeg toe aan agenda” werkt niet


  • Intercity
  • 126 reacties

Als ik de NS app gebruik op iOS en een reis wil toevoegen aan mijn (Outlook) agenda dan gebeurt er niets. In de standaard instellingen van de iPhone is Outlook als default app voor mail en agenda geconfigureerd. 
 

Hoe kan dit probleem worden opgelost zodat deze functionaliteit wel werkt?

Beste antwoord door Stijn NS

Goedemiddag HenkK. Vervelend om te lezen dat dit niet goed werkt, maar ik vrees dat ik je ook niet kan aangeven om dit op te lossen. Het beste wat ik je kan adviseren is om gebruik te maken van de App support, je komt dan rechtstreeks in contact met de ontwikkelaars van de app. Mocht dat niet werken dan kun je eventueel mailen naar app@ns.nl zoals werd aangegeven in je andere topic over de app.

Bekijk origineel

17 reacties

Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 6369 reacties
  • Antwoord
  • 8 september 2022

Goedemiddag HenkK. Vervelend om te lezen dat dit niet goed werkt, maar ik vrees dat ik je ook niet kan aangeven om dit op te lossen. Het beste wat ik je kan adviseren is om gebruik te maken van de App support, je komt dan rechtstreeks in contact met de ontwikkelaars van de app. Mocht dat niet werken dan kun je eventueel mailen naar app@ns.nl zoals werd aangegeven in je andere topic over de app.


  • Auteur
  • Intercity
  • 126 reacties
  • 13 september 2022

App Support heeft inmiddels geaccepteerd dat de NS app de gebruikersvoorkeuren van mail en kalender niet respecteert en dat de app daarop zal worden aangepast.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 19 januari 2023

Ik ervaar hetzelfde probleem, fijn dat jullie er aan werken. Wanneer is dit opgelost? 


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3128 reacties
  • 20 januari 2023

@HenkK heb jij toevallig een update ontvangen? Anders zou je er zelf ook even een melding van kunnen maken @Rob9876.


  • Auteur
  • Intercity
  • 126 reacties
  • 16 februari 2023
Laura NS schreef:

@HenkK heb jij toevallig een update ontvangen? Anders zou je er zelf ook even een melding van kunnen maken @Rob9876.

Nee helaas niet, nog steeds gebeurt er niets als ik een reis in de agenda wil zetten.

 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 3 oktober 2023

I’m having the same issue. I select to add a trip to my Google calendar, but the app keeps adding it to my iCloud calendar.


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1422 reacties
  • 3 oktober 2023

Hey Marykk. Welcome to the NS Community.

I'd recommend putting in feedback in the app itself to let the devs know about this as soon as possible, this will also send all the information they might need.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30343 reacties
  • 3 oktober 2023

A workaround would be to download the trip as a .vcs (vCalendar) document and importing it to you calendar app maunally.


  • Auteur
  • Intercity
  • 126 reacties
  • 18 oktober 2023
Marykk schreef:

I’m having the same issue. I select to add a trip to my Google calendar, but the app keeps adding it to my iCloud calendar.

Appears to be that way indeed. I don’t have the native Apple Calendar app installed and marked Outlook as the default mail and calendar app. The NS app should respect that setting and make it work with the selected email and calendar apps.

 

Sending feedback through the app doesn’t work either because of the same problem: Not respecting the user’s app preferences.


  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 24 oktober 2023

Nog steeds werkt agenda toevoegen niet op de nieuwste iPhone 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 8 november 2023

Ervaar zelfde probleem zowel op iPhone als iPad.

exporteer naar Agenda reageert niet meer


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 8 november 2023

Herken het probleem ook. gelukkig werkt google maps prima inclusief de koppeling naar Agenda. Wel jammer want verder was ik best wel te spreken over de NS app.😪


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30343 reacties
  • 8 november 2023

Er schijnt een oplossing te zijn: 

  • Ga op je iPhone naar “Instellingen” (grijs tandwiel icoon)​​​​​​
  • Scroll de lijst naar beneden en tik op de regel “NS” (met geel icoon)
  • Tik op “Agenda’s”
  • Tik op “Volledige toegang”

De eerdere instelling “Voeg alleen activiteiten toe” werkt blijkbaar niet meer.


  • Auteur
  • Intercity
  • 126 reacties
  • 19 februari 2024

Ik heb inderdaad de “Add events only” setting

Dat zou ook voldoende moeten zijn. Ik zie geen reden om dit aan te moeten passen

 

overigens blijkt er nu wel een keuze te zijn, maar staat daar mijn standaard Outlook Calendar niet bij:

 


Ook bij mij werkt dit niet, ook niet nu ik volledige toegang heb aangevinkt, komt er niets in mijn outlook. Eerder kon dit wel, dus ik begrijp niet waarom niet meer. Ik vind het echt heel jammer, want het was heel handig! Dus als iemand ‘de’ tip heeft of als het opgelost kan worden: graag! 


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9306 reacties
  • 21 mei 2024

@HenkK Heb je nog positieve bevindingen die je met ons kan delen waardoor Froukje wellicht het probleem kan oplossen?


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 13 april 2025

Volledige toegang van de NS App tot de agenda is niet de oplossing, ook is de Outlook agenda niet zichtbaar als optie om de reisinfo aan toe te voegen. De reis wordt wel in de standaard Apple agenda gezet.


Reageer