beantwoord
Lijn Leiden - Utrecht
Bij deze de vraag of er plannen zijn om iets te doen aan de lachwekkend slechte Intercityverbinding tussen Leiden en Utrecht, waar op ieder station na Woerden gestopt wordt en de snelheid soms zo laag ligt dat je bijna liever op de fiets zou zitten.
Er rijdt nu eens in het half uur een stoppende Intercity en een lullig Sprintertje dat tussen Leiden en Alphen pendelt, en de Intercity keert op Utrecht om om via Woerden terug naar Den Haag of Rotterdam te rijden.
Wat moet ik als reiziger in nietszeggende dorpjes als Bodegraven of de weinig spannende uithoek van Leiden, Lammenschans? Er zijn te weinig stops voor een Sprinter en te veel voor een Intercity. Ik denk dat de regio Leiden op deze lijn beter twee stops voor de Sprinter kan gebruiken dan één voor de Intercity.
Er rijdt nu eens in het half uur een stoppende Intercity en een lullig Sprintertje dat tussen Leiden en Alphen pendelt, en de Intercity keert op Utrecht om om via Woerden terug naar Den Haag of Rotterdam te rijden.
Wat moet ik als reiziger in nietszeggende dorpjes als Bodegraven of de weinig spannende uithoek van Leiden, Lammenschans? Er zijn te weinig stops voor een Sprinter en te veel voor een Intercity. Ik denk dat de regio Leiden op deze lijn beter twee stops voor de Sprinter kan gebruiken dan één voor de Intercity.
Beste antwoord door AbbeyRoad
Welkom op de community. De Intercity rijdt op dit traject maximaal 120 km/h, tussen Woerden en Utrecht maximaal 140 km/h. Dat zie ik je nog niet op je fiets na doen !
Groot nadeel van deze spoorlijn is het enkel spoor en de beperkte mogelijkheid om te kunnen kruisen. Ga je wat veranderen in de dienstregeling, dan krijg je een ander patroon en kloppen de kruisingspunten niet meer.
Bodegraven en Lammenschans zijn misschien in uw ogen onbelangrijke stops, maar wel drukke stations.
De enige verandering op de korte termijn zou het doortrekken van de Sprinter Alphen naar Woerden/Utrecht kunnen zijn, maar dan is alle rek er wel uit, met als eventueel gevolg meer vertragingen.
Bekijk origineelGroot nadeel van deze spoorlijn is het enkel spoor en de beperkte mogelijkheid om te kunnen kruisen. Ga je wat veranderen in de dienstregeling, dan krijg je een ander patroon en kloppen de kruisingspunten niet meer.
Bodegraven en Lammenschans zijn misschien in uw ogen onbelangrijke stops, maar wel drukke stations.
De enige verandering op de korte termijn zou het doortrekken van de Sprinter Alphen naar Woerden/Utrecht kunnen zijn, maar dan is alle rek er wel uit, met als eventueel gevolg meer vertragingen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.