Informatie n.a.v. de storing op zondag 3 april 2022.
We zijn als NS enorm overvallen door een grote verstoring van de treindienst, waardoor er (zondag 03-04-2022) geen treinen meer hebben gereden. We realiseren ons heel goed dat we nu een enorm beroep hebben moeten doen op het begrip en zelfredzaamheid van de reiziger. Dat is niet wat onze reizigers van ons mogen verwachten en van ons gewend zijn. We gaan grondig onderzoek doen naar de oorzaak en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Reizigers die een geldig vervoerbewijs hadden voor (uitsluitend) 3 april 2022, en niet konden reizen, kunnen dit nu alsnog doen.
Reizigers kunnen alsnog reizen op 3 manieren:
1. Contact opnemen met de klantenservice voor een couponcode voor een e-ticket (dit heeft de voorkeur voor een snellere afhandeling).
2. Zelf een nieuw vervoerbewijs voorschieten (check-in/kaartje kopen) en dit achteraf declareren bij de klantenservice.
3. Als je op 4 april al bent gaan reizen met bijvoorbeeld je e-ticket van 3 april, gaat de conducteur daar coulant mee om.
Let op, het is wel de bedoeling dat je declareert mét je geldige vervoerbewijs van 3 april (en 4 april als je al een vervoerbewijs voor vandaag hebt aangeschaft), en deze dus niet weggooit.
Reizigers met een ander vervoerbewijs dan hierboven genoemd kunnen een Geld Terug Bij Vertraging-claim indienen als ze gisteren hadden willen reizen met hun vervoerbewijs en dit niet hebben kunnen doen of een onderbroken reis hebben gehad. Reizigers die zich genoodzaakt hebben gezien om kosten te maken naar aanleiding van de storing van 3 april 2022, vragen we contact op te nemen met de klantenservice.
Meer informatie kan je op onze website vinden: Vergoeding storing 3 april | NS.