Skip to main content

Informatie n.a.v. de storing op zondag 3 april 2022.

We zijn als NS enorm overvallen door een grote verstoring van de treindienst, waardoor er (zondag 03-04-2022) geen treinen meer hebben gereden. We realiseren ons heel goed dat we nu een enorm beroep hebben moeten doen op het begrip en zelfredzaamheid van de reiziger. Dat is niet wat onze reizigers van ons mogen verwachten en van ons gewend zijn. We gaan grondig onderzoek doen naar de oorzaak en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. 
Reizigers die een geldig vervoerbewijs hadden voor (uitsluitend) 3 april 2022, en niet konden reizen, kunnen dit nu alsnog doen.  

Reizigers kunnen alsnog reizen op 3 manieren: 
1. Contact opnemen met de klantenservice voor een couponcode voor een e-ticket (dit heeft de voorkeur voor een snellere afhandeling).
2. Zelf een nieuw vervoerbewijs voorschieten (check-in/kaartje kopen) en dit achteraf declareren bij de klantenservice.
3. Als je op 4 april al bent gaan reizen met bijvoorbeeld je e-ticket van 3 april, gaat de conducteur daar coulant mee om.
Let op, het is wel de bedoeling dat je declareert mét je geldige vervoerbewijs van 3 april (en 4 april als je al een vervoerbewijs voor vandaag hebt aangeschaft), en deze dus niet weggooit.

Reizigers met een ander vervoerbewijs dan hierboven genoemd kunnen een Geld Terug Bij Vertraging-claim indienen als ze gisteren hadden willen reizen met hun vervoerbewijs en dit niet hebben kunnen doen of een onderbroken reis hebben gehad. Reizigers die zich genoodzaakt hebben gezien om kosten te maken naar aanleiding van de storing van 3 april 2022, vragen we contact op te nemen met de klantenservice.

 

Meer informatie kan je op onze website vinden: Vergoeding storing 3 april | NS.

Geachte NS, tot op heden heb ik niets vernomen van mijn declaratie mbt de storing van 3 april. Ik begrijp dat u overvallen bent met aanvragen maar moet het echt meer dan 3 maanden duren?


Geachte NS, tot op heden heb ik niets vernomen van mijn declaratie mbt de storing van 3 april. Ik begrijp dat u overvallen bent met aanvragen maar moet het echt meer dan 3 maanden duren?

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier niet bij jouw gegevens. Het beste kun je telefonisch, via Facebook, Twitter of chat contact opnemen met NS klantenservice. De klantenservice is onderbezet, hou rekening met langere wachttijden.


Misschien kan een moderator hier morgen wel in algemene zin aangeven wat de stand van zaken is qua achterstand en de afhandeling van de 3 april claims. 


Helaas kan ik niet meer vertellen over de claims van 3 april. Als ckn een ontvangstbevestiging heeft gekregen, dan is de claim zeker bij ons binnengekomen. Maar het is op dit moment afwachten.


Helaas kan ik niet meer vertellen over de claims van 3 april. Als ckn een ontvangstbevestiging heeft gekregen, dan is de claim zeker bij ons binnengekomen. Maar het is op dit moment afwachten.

Enige informatie zou wel raadzaam (en handig) zijn, zeker omdat de wettelijke termijn van 3 maanden voor veel claims is verlopen of binnenkort zal verlopen.


Onderzoek IT-storing afgerond, NS neemt alle aanbevelingen over

https://nieuws.ns.nl/onderzoek-it-storing-afgerond-ns-neemt-alle-aanbevelingen-over/


Reageer