Skip to main content

Goede avond,

Ik moet morgen met de trein van 06:01 van roosendaal naar amsterdam centraal.

er staat bovenaan de pagina dat er werkzaamheden zijn op de onderstaande dienstregeling.

Er staat echter niks in mijn reis over het gebruik van de snelbus. Ben ik nou gewoon om 07:55 op Amsterdam Centraal of moet ik rekening houden met extra reistijd hier bovenop?

Hoi ​@markrsd2,

Zoals het nu in de reisplanner staat is de dienstregeling voor morgen. Dat betekent dat je inderdaad om 7.55 uur gewoon in Amsterdam Centraal aankomt. En je kunt lekker de hele reis in de trein blijven zitten.

De reisplanner wordt bij geplande werkzaamheden van te voren aangepast.

Bij eventuele ongeplande verstoringen morgen is nu geen rekening gehouden in de reisplanner uiteraard.

Goede reis!

Goedendag.

ik heb helaas toch iets naar moeten ervaren.

ik heb 1 maand van te voren een prijs deal ticket gekocht. Ik heb deze gekocht voor de eerste trein vanaf Roosendaal naar Amsterdam sloterdijk(06:01). Ik kwam echter op station aan en kon de poortjes niet openen tot 06:00 (achteraf hoor ik van medewerkers dat je ze 5 min ervoor wel kan gebruiken.) Ik was er echter al ruim op tijd en wou geen risico lopen door te wachten tot 06:00(dacht ik ) de trein vertrok ook vòòr 06:01, dus ik ben blij dat ik niet het risico heb genomen om te lopen wachten tot 06:00 en dan nog eventuele vertragingen in het systeem. 

Hierdoor heb ik ingecheckt met mijn bank kaart, en heb ik ook de hele reis moeten betalen met mijn bankpas, terwijl ik wel een e-ticket had. Is het waar dat ik hem 5 min voor tijd kan gebruiken? (05:56 in dit geval)

kan ik restitutie vragen voor de reis met mijn betaalpas? Ik heb deze reis 1 maand van te voren geboekt zodat ik kon profiteren van de kortingen. Blijk ik toch weer zuur uit te komen.. volgende week dezelfde reis op de planning. Hoe dit voorkomen? (5 min van te voren pas inchecken?)

**EDIT boekings nummer verborgen plus ovpay nummer**

ik hoor het graag.

ik heb 1 maand van te voren een prijs deal ticket gekocht. Ik heb deze gekocht voor de eerste trein vanaf Roosendaal naar Amsterdam sloterdijk(06:01). Ik kwam echter op station aan en kon de poortjes niet openen tot 06:00 (achteraf hoor ik van medewerkers dat je ze 5 min ervoor wel kan gebruiken.) Ik was er echter al ruim op tijd en wou geen risico lopen door te wachten tot 06:00(dacht ik ) de trein vertrok ook vòòr 06:01, dus ik ben blij dat ik niet het risico heb genomen om te lopen wachten tot 06:00 en dan nog eventuele vertragingen in het systeem.

Waardoor dacht je dat het poortje pas om 6:00 zou opengaan?

Hierdoor heb ik ingecheckt met mijn bank kaart, en heb ik ook de hele reis moeten betalen met mijn bankpas, terwijl ik wel een e-ticket had. Is het waar dat ik hem 5 min voor tijd kan gebruiken? (05:56 in dit geval)

kan ik restitutie vragen voor de reis met mijn betaalpas? Ik heb deze reis 1 maand van te voren geboekt zodat ik kon profiteren van de kortingen. Blijk ik toch weer zuur uit te komen.. volgende week dezelfde reis op de planning. Hoe dit voorkomen? (5 min van te voren pas inchecken?)

5 minuten in Roosendaal is genoeg om naar de trein te komen en in te stappen.

Je kunt eventueel met de bankpas inchecken en als je door het poortje bent meteen weer uitchecken. Of op de i-knop van de infozuil drukken en zeggen dat het poortje je geldige kaartje niet wil accepteren.

In dit forum ga je echter geen geld terugkrijgen. Hier zijn immers alleen medereizigers. Je kunt wel de klantenservice proberen.

Poortjes die tot 6.00 gesloten zijn? Apart.

Met E-tickets kun je niet door alle poortjes, maar alleen door de ‘scan ticket’ poortjes. Mogelijk had je niet het goede poortje.

Ik heb geen ervaring met een prijs dealticket. Mogelijk kun je daarmee alleen door de poortjes in het tijdvak waarvoor je het ticket gekocht hebt.

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice om restitutie te vragen.

NS PrijsTijd Deals met geldigheid tussen 2:00 en 6:00 worden niet verkocht, dus op zich wel logisch dat de poortjes dan niet openen. In het weekend is 6:00 tot 12:00 het eerste tijdvak waarvoor je PrijsTijd deals kunt kopen.

NS PrijsTijd Deals met geldigheid tussen 2:00 en 6:00 worden niet verkocht, dus op zich wel logisch dat de poortjes dan niet openen. In het weekend is 6:00 tot 12:00 het eerste tijdvak waarvoor je PrijsTijd deals kunt kopen.

Ticket was voor zaterdag en het was de eerste trein uit Roosendaal. (Er rijden daar helemaal geen treinen tussen 02.00 uur en 06.00 uur). TS was wat eerder op het station en kon dus niet naar binnen. Ik vind het in deze wel vreemd dat dat niet kon. Trein gaat om 06:01 dus m.i. volkomen logisch dat TS er om ca. 05:50 is.  

Het lijkt me dat men de poortjes niet per station per dienstregeling anders ingesteld heeft om reizigers op stations waar toevallig geen treinen voor 6:00 rijden wel eerder toe te laten. Als je vervoersbewijs slechts op bepaalde tijden geldig is zal je op die tijden in moeten checken, waarbij je dus 5 minuten speling krijgt van de NS zodat je naar het perron kunt lopen.

Er staat hier niks over tijden dat je het poortje zou moeten kunnen openen:

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1733926789459/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/voorwaarden-ns-prijstijd-deal.pdf

Wel denk ik dat wat Bemined zegt klopt. Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met de klantenservice. Als je pas om 6:00 het poortje kan openen is het niet bepaald een haalbare verbinding over het algemeen als de trein 6:01 vertrekt. 5:55 zou het haalbaarder maken, maar dan moet dat wel ergens gecommuniceerd worden.

Het lijkt me dat men de poortjes niet per station per dienstregeling anders ingesteld heeft om reizigers op stations waar toevallig geen treinen voor 6:00 rijden wel eerder toe te laten. Als je vervoersbewijs slechts op bepaalde tijden geldig is zal je op die tijden in moeten checken, waarbij je dus 5 minuten speling krijgt van de NS zodat je naar het perron kunt lopen.

Ik snap je antwoord wel, maar verplaats je nu eens in deze reiziger die vrijwel nooit met de trein reist. Een actiekaartje heeft gekocht en vervolgens dus niet naar binnen kan. Die 5 minuten staan nergens gecommuniceerd, ja er is een groene knop maar ook die blijft wel eens een tijdje onbeantwoord en ook dat moet je allemaal maar net weten natuurlijk. Zo af en toe denk ik dat NS misschien een boek moet gaan uitgeven “Reizen met de trein voor Dummies”. 

Ik snap je antwoord wel, maar verplaats je nu eens in deze reiziger die vrijwel nooit met de trein reist. 

Daarvoor moet je bij de NS zijn, niet bij mij. Mensen op dit forum hebben geen invloed op het beleid en kunnen alleen uitleggen waarom iets is.

Ik snap je antwoord wel, maar verplaats je nu eens in deze reiziger die vrijwel nooit met de trein reist. 

Daarvoor moet je bij de NS zijn, niet bij mij. Mensen op dit forum hebben geen invloed op het beleid en kunnen alleen uitleggen waarom iets is.

Nee dat snap ik. Maar TS dient natuurlijk gewoon zijn kosten voor de bankbetaling terug te krijgen.

TS is met een bankpas naar binnen gekomen, maar is vergeten meteen weer uit te checken aan de binnenkant van het poortje.

Je e-ticket is gewoon geldig na 6:00, de kosten voor reizen met de bankpas zijn dubbel, dus dienen vergoed te worden.

Wel lastig omdat een bankpas in feite anoniem is, je zult dan bij OVpay moeten zijn (niet mee gereisd) maar als je er ook mee uitgecheckt hebt is dat een complete reis en toon dan maar eens aan dat je een e-ticket had (want dat weten ze bij OVpay niet).

Probeer het bij de NS Klantenservice, kleine kans dat er iets te regelen valt… 

Reageer