Skip to main content
beantwoord

datum vandaag pas morgen nodig

Ik heb net een ticket gekocht en ler ongeluk niet goed de datum gecheckt.

De ticket moet voor morgen zijn en niet voor vandaag. De chatbot zegt dat ik niks kan wijzigen.

Ik kan aantonen dat ik een nieuwe ticket heb gekocht en ben al jaren trouw lid. 

Kunnen jullie het geld compenseren? Het ticket niet geopend.

Groetjes Melanie

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Melanie k,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit dus niet voor je oplossen. Normaal gesproken kunnen e-tickets niet gewijzigd of geannuleerd worden, maar je kunt altijd een poging wagen bij de klanteNService.

Bekijk origineel

12 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7397 reacties
  • Antwoord
  • 12 april 2025

Hoi Melanie k,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen dit dus niet voor je oplossen. Normaal gesproken kunnen e-tickets niet gewijzigd of geannuleerd worden, maar je kunt altijd een poging wagen bij de klanteNService.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25188 reacties
  • 12 april 2025

Indertijd was Klantenservice nog wel eens coulant bij een erg laat gekochte e-ticket, dan wel een niet geopende, maar het beleid is nu dat geen enkele e-ticket meer wordt gecompenseerd, dit vanwege de vele fraude ermee. 

Dat u het ticket heeft gekocht en trouw lid bent, is helaas niet van invloed.

Niet leuk, maar wel eerlijk. Proberen kan, 030 7515155, maar ik vrees dat het niet lukt.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4147 reacties
  • 12 april 2025

Ik vrees dat er inderdaad niks meer aan te doen is. U kunt het nog proberen bij de klantenservice.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 349 reacties
  • 12 april 2025

U kunt de volgende keer beter inchecken met een OV chipkaart of pinpas. De kans op fouten is veel kleiner.

Met het juiste abonnement (meestal dal voordeel of weekend vrij) bent u in de meeste gevallen voordeliger uit, soms al bij 1 retourreis.

Inclusief gratis OV chipkaart, na 1 maand dagelijks opzegbaar.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13644 reacties
  • 12 april 2025

Jij hebt niet naar de datum gekeken voor je betaalde, ongelezen de voorwaarden aangevinkt waarin staat dat na aankoop wijzigen en restitutie niet mogelijk is en wilt toch het ticket wijzigen? Jouw ticket is nog tot 4 uur geldig, maar gezien het late tijdstip van bestellen zou je kunnen hopen dat de klantenservice coulant is. Succes en kijk de volgende keer eerst of gegevens kloppen voor je betaalt.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25188 reacties
  • 13 april 2025

NS waarschuwt inderdaad met het overzicht, wat mensen kennelijk niet lezen, dan wel veronderstellen dat het wel klopt en men verder klikt.

Het zou wel een verstandelijke zet zijn dat, wanneer het op een tijd besteld wordt waarbij men redelijkerwijs de reis niet meer kan maken er toch een waarschuwing zou volgen, waarin staat dat de kaart voor vandaag is besteld, terwijl de reis eigenlijk niet redelijkerwijs mogelijk is.. Dit kan gevolgd worden door iets als ‘ Wilt u hem mogelijk voor morgen aanschaffen.’ Dan wel een andere formulering, mits die helder is.

Het voorkomt deze onnodige ergernis en kosten voor de reiziger. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13644 reacties
  • 13 april 2025

@Melanie k ik ben benieuwd of je contact hebt opgenomen met de klantenservice en zoja wat de uitkomst was. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4211 reacties
  • 13 april 2025

Wat zijn er toch nog altijd veel mensen die E-tickets kopen.... Bijna iedere dag opnieuw op dit forum iemand die vraagt om geld terug of datum verplaatsen... en tal van anderen die niet eens hier terecht komen. Een foutje is zo gemaakt en ook bij controle kan je eroverheen kijken. Ondanks dat de voorwaarden duidelijk zijn, het toch proberen met allerlei argumenten - wat ik ook begrijp want niet geschoten is altijd mis, en het kan om een behoorlijk bedrag gaan. Ik kan me voorstellen dat de klantenservice er veel werk aan heeft.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2731 reacties
  • 13 april 2025
Rene74 schreef:

Wat zijn er toch nog altijd veel mensen die E-tickets kopen.... Bijna iedere dag opnieuw op dit forum iemand die vraagt om geld terug of datum verplaatsen... en tal van anderen die niet eens hier terecht komen. Een foutje is zo gemaakt en ook bij controle kan je eroverheen kijken. Ondanks dat de voorwaarden duidelijk zijn,

Op de NS-website zijn die helemaal zo duidelijk niet. NS laat daar immers na om bij de betaalstap te vermelden dat je ticket niet gewijzigd of geannuleerd kan worden. En mag zich daar dan dus ook niet op beroepen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30313 reacties
  • 13 april 2025
Rene74 schreef:

Wat zijn er toch nog altijd veel mensen die E-tickets kopen.... Bijna iedere dag opnieuw op dit forum iemand die vraagt om geld terug of datum verplaatsen... en tal van anderen die niet eens hier terecht komen.

Denk dat veel van die e-tickets Jongeren Dagkaartjes of Samenreistickets zijn (of Spoordeelwinkel, fiets, hond of Railrunner) want anders kan je net zo goed een bankpas gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 4211 reacties
  • 13 april 2025
rvdborgt schreef:
Rene74 schreef:

Wat zijn er toch nog altijd veel mensen die E-tickets kopen.... 

Op de NS-website zijn die helemaal zo duidelijk niet. NS laat daar immers na om bij de betaalstap te vermelden dat je ticket niet gewijzigd of geannuleerd kan worden. 

Dat is niet handig van NS. Maar dat zou heel snel aangepast moeten kunnen worden toch?

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3821 reacties
  • 13 april 2025
Rene74 schreef:
rvdborgt schreef:
Rene74 schreef:

Wat zijn er toch nog altijd veel mensen die E-tickets kopen.... 

Op de NS-website zijn die helemaal zo duidelijk niet. NS laat daar immers na om bij de betaalstap te vermelden dat je ticket niet gewijzigd of geannuleerd kan worden. 

Dat is niet handig van NS. Maar dat zou heel snel aangepast moeten kunnen worden toch?

Dat is pas een keer of 50 verzocht dus heel snel. Nee dus.  NS wil hier blijkbaar gewoon geld aan verdienen.

Reageer