(On)bereikbaarheid NS klantenservice via e-mail

  • 2 December 2022
  • 52 reacties
  • 1418 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Alsjeblieft NS, zorg voor een e-mailadres of een contactformulier. Dit vraag ik niet voor het eerst. Uw reactie toen: "Wij hebben echter gekozen voor andere contactmogelijkheden omdat uit onderzoek blijkt dat wij reizigers dan sneller kunnen helpen. Zo kunt u ons bijvoorbeeld telefonisch dag en nacht bereiken via 030-7515155.” Dat is mooi, een betaald nummer met wachttijden (het keuzemenu is al langer dan de tijd die nodig is om een mail te typen) moeten bellen om geld terug te krijgen omdat de NS (1) Niet in staat blijkt een uitcheck te registreren en (2) Vervolgens de dalurenkaart niet meeneemt bij de berekening van het terug te geven bedrag. En sneller? Het alternatief de chat laat mij nu al anderhalf uur wachten. Dat is het dubbele van de aangekondigde 45 minuten.


Dus alstublieft NS, wordt weer een serviceverlener en geef mij een mailadres waarop ik kort en bondig mijn probleem kan melden.

 

Toen NS stopte met email was er een achterstand van maanden. Begin dit jaar hebt ik 4 maanden moeten wachten op een reactie op mijn brief. Die reactie werd versneld omdat ik aan de balie van hoofdkantoor vroeg wanneer ik antwoord kon verwachten. Op DM's (X), of PB (Facebook) had ik tussen 1 uur en 1 week reactie afhankelijk van drukte.

Reputatie 7

Facebook en dat "X" om de Nederlandse Spoorwegen te bereiken......🫣

Dat het wat langer duurt bij e-mail en papieren post is logisch maar dat het opliep maar 4 maanden is toch bizar. Er is blijkbaar nog steeds veel vraag vanuit de klant naar deze communicatiemanieren, zeker onder wat oudere mensen die heus niet binnen 1 dag antwoord verwachten.

 

Reageer