Skip to main content
beantwoord

Toegekende claim geld terug bij vertraging niet uitbetaald

• Reisadviseur**
  • 84 reacties

Goedemiddag,

Op 13 maart kreeg ik een mail dat het bedrag van 39,34 binnen 3 weken op mijn rekening zou staan. Het is niet uitbetaald. Daarom heb ik gebeld met de NS klantenservice om te vragen waarom het niet is uitbetaald. Na 20 minuten werd de verbinding verbroken. Dit nadat eerder in het gesprek was toegezegd om na te gaan of er een betaalopdracht in het systeem staat en later in het gesprek werd gezegd dat zou worden nagegaan bij een collega waarom niet is uitbetaald.

Niet om kinderachtig te doen, maar bij het factureren gaat nooit iets fout; daar is NS als de kippen bij. Maar nu heb ik een GBTV toekenning nadat ik ook nog eens een mail heb moeten sturen nadat het aanvankelijk niet was toegegaan, en wordt doodleuk niet uitbetaald.

Ik zoek een oplossing, heb de laagdrempelige logische eerste oplossing al geprobeerd (bellen met de klantenservice), maar loop tegen een muur op. Dit zou eenvoudig op te lossen moeten zijn en ik wil er ook eigenlijk wel vanaf; dwz een snelle oplossing. Dit is geen reclame zo voor NS.

Beste antwoord door Thom

Vervelend, maar soms duurt het nog langer ook. Bedenk dat het een leuke extra compensatie is. Hoe dan ook, het wordt op een gegeven moment altijd overgemaakt als het volgens de geldende procedures is toegezegd. In het contact met Klantenservice doet normale vriendelijkheid wonderen. De medewerkers daar doen ook gewoon hun werk en ze kunnen niet alles oplossen, en de competentie is ook wisselend. Veel klanten zijn ook regelrecht honds helaas, waarbij iedere norm vervaagt als het om geld gaat. De moderatoren hier zijn onderdeel van Klantenservice, maar zij zijn overwegend door de wol geverfd. Overigens zitten de moderatoren hier om de boel een beetje in de gaten te houden en niet om vragen die bestemd zijn voor Klantenservice op te lossen. Dat is hier hun taak dus niet.

Festina lente.

Bekijk origineel

4 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25106 reacties
  • Antwoord
  • 3 april 2025

Vervelend, maar soms duurt het nog langer ook. Bedenk dat het een leuke extra compensatie is. Hoe dan ook, het wordt op een gegeven moment altijd overgemaakt als het volgens de geldende procedures is toegezegd. In het contact met Klantenservice doet normale vriendelijkheid wonderen. De medewerkers daar doen ook gewoon hun werk en ze kunnen niet alles oplossen, en de competentie is ook wisselend. Veel klanten zijn ook regelrecht honds helaas, waarbij iedere norm vervaagt als het om geld gaat. De moderatoren hier zijn onderdeel van Klantenservice, maar zij zijn overwegend door de wol geverfd. Overigens zitten de moderatoren hier om de boel een beetje in de gaten te houden en niet om vragen die bestemd zijn voor Klantenservice op te lossen. Dat is hier hun taak dus niet.

Festina lente.

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 3 april 2025

Ik zou adviseren toch even deze week nog even te genieten van het mooie weer en eventueel volgende week te kijken. Ja het is op de dag af nu 3 weken geleden, maar als het geld is toegezegd via de officiële weg dan gaat dat ook wel komen.

• Auteur
  • Reisadviseur**
  • 84 reacties
  • 3 april 2025

Hey Thom maatje, waaruit leid je af dat ik onvriendelijk zou zijn geweest? ;-)

En voor zover jij bepaalt wat wiens taken zijn, dit forum is van reizigers voor reizigers en bestemt om elkaar te helpen. Ik heb mijn vraagstelling ook niet aan een moderator gericht, maar gezegd dat ik op zoek ben naar een oplossing. Een hulpvraag dus, die ik hier stel, omdat hier over het algemeen slimme en ervaren mensen zitten.

Zoals ik heb toegelicht, heb ik voordat ik de hulpvraag heb gesteld gebeld met de NS klantenservice om te vragen waarom het niet is uitbetaald. Maar dat heeft tot niets geleid. De NS medewerker werpt zelf op dat gecontroleerd moet worden of er wel een betaalopdracht is aangemaakt. Als dat niet is gebeurd, kan een foutje zijn, kan gebeuren, maar dan is het wel zaak dat er alsnog een betaalopdracht wordt aangemaakt ter effectuering van de gehonoreerde claim. Thans is nog steeds onduidelijk of die betaalopdracht is aangemaakt.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1689 reacties
  • 3 april 2025

Mijn ervaring is met de klantenservice over het algemeen dat via chat, Twitter of Facebook zaken een stuk sneller en beter geregeld kunnen worden.

Wellicht dat je daar nog eens contact op kan nemen, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Probleem hier op de community is dat wij reizigers elkaar wel kunnen helpen, maar niet bij klantgegevens kunnen. Dus controleren of alles goed staat in de systemen kunnen we niet. Voor veel vragen is dat meer dan geschikt, maar zodra er mensen in systemen moeten duiken wordt het lastig voor ons. De moderators doen precies wat Thom beschrijft, die taken heeft NS zelf bepaald.

Reageer